توضیح چمران در خصوص احداث زیرگذر در منطقه یک

کد خبر: 695906

رئیس شورای شهر تهران گفت: احداث دو زیرگذر در منطقه یک مربوط به شورای دوم است که چندین بار در شورا رد شد و به نظر می‌آید دوباره در حال مطرح شدن است.

شهرنوشت: رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به یکی از تذکرات اعضای شورا در خصوص آغاز به کار دو پروژه زیرگذر در منطقه یک بدون تصویب شورای شهر گفت: طرح احداث این زیرگذر برای شورای چهارم نیست و در دوره دوم پیشنهاد و مشاور برای این پروژه گرفته شد.
مطالعات این پروژه نیز انجام شد و نتایج این تحقیقات چند بار به شورا اورده و مطرح شد که در نهایت با ۳مشکل اساسی مواجه شد و قرار شد به شورای عالی ترافیک برود.
مهدی چمران در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه شورا با اشاره به اینکه این طرح در خیابان های منتهی به دو میدان منطقه تجریش مطالعه و امکان سنجی شده است، تصریح کرد: در مطالعات مشخص شد دو تونل در کنار هم نمی تواند عبور کند و به درختان اسیب می زند.قرار شد دو تونل بر روی سر هم ساخته شود که مشخص شد بالا رفتن و پایین امدن از این تونل ها طول رمپ را افزایش می دهد که نه خیابان دزاشیب و نه خیابان ولیعصر(عج) کشش ندارند. وی ادامه داد: در شوراهای قبلی شهرداران منطقه بر ساخت این تونل ها اصرار داشتند که مورد تایید قرار نگرفت و قرار شد بار دیگر در خصوص جوانب این طرح مطالعه انجام شود. چمران با یادآوری اینکه ساخت این زیر گذرها منتفی شده است و قرار است این طرح به شورای عالی ترافیک برده شود، افزود: قرار است خط مترو از سرای اقدسیه که ۲ شاخه می شود یک شاخه به شهرک قائم و یک شاخه به سمت اطلس مال برود. در مسیر دیگر تا مقابل کلانتری جماران نیز امتداد یابد تا قسمت شرقی مترو به تجریش دسترسی یابد که این موضوع باید در شورلی عالی ترافیک تصویب و رسما ابلاغ شود تا به تجریش برسد. وی ادامه داد: پیشنهاد شهرداری این است که این خطوط مترو از میدان تجریش به سر پل برود و سپس به دکتر فاطمی که هنوز تصویب نشده و سرمایه گذار می خواهد تا تصویب و ابلاغ شود. رئیس شورای شهر تهران درخصوص باغ کتاب نیز گفت: این پروژه در طرح جامع اراضی عباس اباد آمده و بعد به شورای عالی شهرسازی و معماری رفته و نهایتا در سال ۸۵ تصویب شده است. چمران با اشاره به اینکه ساخت این پروژه فرهنگی از دوره دوم شروع شد، خاطرنشان کرد: یکی از اولین کارها در شورای دوم تهیه طرح جامع برای اراضی عباس اباد بود به طوری که قرار بود این اراضی به بازار بزرگ وزارت خانه ها تبدیل شود اما با نظر رهبری قرار شد این اراضی به فضای سبز تبدیل شود. وی یاداوری کرد: منهای فضای بانک مرکزی که در طرح جامع اراضی عباس اباد نیامده، تمامی پروژه های اراضی مطابق با طرح ساخته شده اند. چمران همچنین تاکید کرد: قرار نیست باغ کتاب به کتاب فروشی تبدیل شود و نگرانی برخی کتاب فروشی های خیابان انقلاب و جنب دانشگاه تهران بی دلیل است. رییس شورای شهر تهران همچنین درباره برخی مطالبی که در جلسه گذشته در خصوص اهانت های یکی از مسوولان شهرداری به عضوی از شورا مطرح شده است نیز گفت: سه شنبه هفته گذشته جلسه علنی تمام شد و بعد شنیدیم اتفاقاتی رخ داده است. رسما اعلام می کنم که در جلسه رسمی و در حین جلسه جروبحثی رخ نداد و اگر صحبت هایی در راهرو و خیابان و کوچه رخ داده باید تاکید کنم ارتباطی به شورا ندارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها