آغاز به کار اولین باشگاه رباتیک ایران در باغ کتاب

کد خبر: 693149

مدیر باغ کتاب با اشاره به اینکه اولین باشگاه رباتیک ایران در باغ کتاب آغاز به کار کرد، گفت: هم زمان 200 نفر به طور هم زمان می توانند در بخش های گوناگون باشگاه رباتیک شرکت کنند.

شهرنوشت: مدیر باغ کتاب با اشاره به اینکه اولین باشگاه رباتیک ایران در باغ کتاب آغاز به کار کرد، گفت: هم زمان 200 نفر به طور هم زمان می توانند در بخش های گوناگون باشگاه رباتیک شرکت کنند.
سید مجید حسینی با اشاره به اینکه امروز علم رباتیک و مسابقات روبوکاپ در جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و ایران هم جزء سه کشور برتر دنیاست، عنوان کرد: مراکزی مثل باشگاه رباتیک در کشورهایی مثل آلمان و ژاپن وجود داشته اما در ایران برای اولین بار این اتفاق می‌افتد.
وی عنوان کرد: هدف اصلی از تشکیل باشگاه رباتیک باغ کتاب تهران این است که جایگاهی درست کنیم که بتوانیم علم رباتیک را به زبان خیلی ساده برای بچه‌ها معرفی کنیم. مدیر باغ کتاب با اشاره به اینکه هم زمان 200 نفر به طور هم زمان می توانند در بخش های گوناگون باشگاه رباتیک شرکت کنند، اظهار داشت: ظرفیت های کلاس های آموزشی 60 نفر است. حسینی عنوان کرد: در باشگاه رباتیک فضایی برای گسترش علم رباتیک ایجاد شده است، علمی که تلفیقی از علوم مکانیک، الکترونیک و کامپیوتر است. طراحی این مجموعه به گونه ای ست، که در آن یک مجموعه مسابقاتی برای برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی روبوکاپ آماده شده است. وی درباره اهداف راه‌اندازی این مجموعه ، افزود: مجموعه باغ کتاب بر کودکان چهار سال به بالا هدف‌گذاری کرده است. آموزش در این مجموعه با یک محیط گرافیکی کاملاً قابل لمس انجام می‌ شود که برای بچه‌ها جذاب باشد و هدف این است که بچه‌ها برای مسابقات جهانی روبوکاپ آماده شوند. مدیر باغ کتاب با اشاره به اینکه کودکان 4 ساله هم با این شیوه آموزشی به راحتی می توانند علم رباتیک را بیاموزند، افزود: محیط برنامه‌نویسی‌ای که در آن به کودکان آموزش داده می‌شود، به رنگ‌آمیزی متکی است. در این شیوه آموزشی کودک تشخیص می‌دهد که اگر این رنگ را جا به جا کند، در ربات ها چه اتفاقی رخ می دهد. همین طور که سطوح سنی بالا می‌رود، شیوه برنامه‌نویسی هم متفاوت می شود. حسینی با اشاره به اینکه حدود 10 کارشناس رباتیک در این باشگاه آموزش می دهند، تصریح کرد: یک سایت خیلی قوی داریم و به مجموعه‌ای وصل هستیم که در کل دنیا ۵ میلیون نفر عضو دارد و بچه‌ها می‌توانند به صورت داده باز فعالیت‌های شان را به اشتراک بگذارند. در این سایت بچه‌ها از همه نقاط جهان می‌توانند ایده‌های شان را به اشتراک بگذارند و استفاده کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها