پاسخ معاون مالی شهرداری تهران به ادعای سیف

کد خبر: 669262

گودرزی گفت: چه بهتر بود که رئیس کل محترم بانک مرکزی نیم نگاهی هم به بدهی های دولت به شهرداری داشت و بیان می کرد که دولت بیش از 14هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکاراست که در قبال بدهی شهرداری به بانک ها قابل مقایسه نمی باشند.

شهر نوشت :معاون مالي و اقتصائ شهري شهرداري تهران گفت:رئیس کل بانک مرکزی بجای فرافکنی و ذکر نکردن تمام واقعیات، نگران حیف و میل منابع مردم و حمایت از حقوق سپرده گذاران باشد؛ نه نگران در مقابل تسهیلاتی که به درستی و در جهت ایجاد زیرساخت های شهری پرداخت شده و هیچگونه نگرانی در خصوص باز پرداخت آنها وجود ندارد.
قدرت گودرزی تاکید کرد: شهرداری پايتخت به عنوان معدود نهاد های خدمت رسان بزرگ کشور به رغم تمامی مشکلات توانسته با یاری خداوند تمامی پروژه های مهم و اثر گذار خود را انجام دهد و کوچکترین وقفه ای در حرکت رو به جلو آنها ایجاد نگردد. وی افزود: ذکر این مطالب که شهرداری تهران یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی است بی انصافی است و قیاس بدهی های شهرداری با بدهکاران بزرگ بانکی بنا به دلایل زیر عملی غیر اخلاقی و فقط ترفندهای انتخاباتی در جهت حمایت از کاندیداهای خاص می باشد. 1- تسهیلات دریافتی شهرداری تهران عمدتا بابت ایجاد پروژه های زیر ساختی نظیر خطوط مترو، بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه صدر و ... می باشد که با تسهیلاتی که توسط آن دسته از افراد -بدهکاران بزرگ بانکی- گرفته می شود و هیچگونه عملیات عمرانی و یا سرمایه گذاری مولد در آن صورت نمی گیرد متفاوت بوده و اصولا فلسفه وجودی بانک ها برای تامین مالی پروژه هایی نظیرپروژه های شهرداری تهران است. 2- عمده تسهیلات دریافتی شهرداری تهران با اخذ تمام مجوز ها و پس از طی مراحل قانونی و با تمام سخت گیری های موجود انجام می گیرد. لازم به یادآوریست شهرداری تهران سعی نموده که این تسهیلات را در سررسید پرداخت نماید. 3- بانک مرکزی بجای نگرانی از پرداخت تسهیلات به پروژه های شهری شهرداری تهران که دارای تمامی پشتوانه ها برای باز پرداخت می باشد بهتر است نگران پرداخت تسهیلات به افراد معدودی باشد که با زدوبندهای متعدد اقدام به دریافت تسهیلات بی حساب و کتاب نموده اند که بصورت مستمر شاهد هدر رفتن بیت المال هستیم. شاید یکی از افتخارات بانک های کشور فقط تسهیلاتی باشد که برای ایجاد زیر ساخت های شهری هزینه نموده اند و منابع آنها در راه درست و برای خدمت به شهروندان محترم هزینه گردیده است. 4- کل بدهی های بانکی شهرداری تهران که بایستی بصورت سالانه پرداخت شود هر ساله در بودجه شهرداری پیش بینی می گردد و شهرداری نیز توانسته است در بیشتر مواقع تسهیلات را در سررسید تعیین تکلیف نماید. 5- در خصوص دو فقره یوزانس شامل یوزانس پروژه صدر -نیایش و یوزانس پروژه امام علی (ع) ذکر این نکته ضروری است که یوزانس بزرگراه امام علی (ع) در موعد خود باز پرداخت و تسویه گردیده و یوزانس پروژه صدر- نیایش نیز با بانک عامل تقسیط و در حال تسویه می باشد. 6- چه بهتر بود که رئیس کل محترم بانک مرکزی نیم نگاهی هم به بدهی های دولت به شهرداری داشت و بیان می کرد که دولت بیش از 14هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکاراست که در قبال بدهی شهرداری به بانک ها قابل مقایسه نمی باشند. 7- شهرداری تهران آمادگی کامل دارد تا بدهی خود را به بانک ها با بدهی دولت به شهرداری تهران تهاتر نماید. 8- در خاتمه امید است رئیس کل بانک مرکزی بجای فرافکنی و ذکر نکردن تمام واقعیات، نگران حیف و میل منابع مردم و حمایت از حقوق سپرده گذاران باشد؛ نه نگران در مقابل تسهیلاتی که به درستی و در جهت ایجاد زیرساخت های شهری پرداخت شده و هیچگونه نگرانی در خصوص باز پرداخت آنها وجود ندارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها