چهارشنبه سوری و الوعده وفا

کد خبر: 644116

میان این چهارشنبه و چهارشنبه آخر سال قبل، فاصله بسیار است. صداهایی که با انفجار ترقه ها ، به جنگ علنی آرامش مردم می آمدند امسال کمتر شده است و این خود نشانه ای است از ماندگاری مردم بر عهدی که با شهدای آتش نشانی بسته بودند.

روزنامه خراسان: میان این چهارشنبه و چهارشنبه آخر سال قبل، فاصله بسیار است. صداهایی که با انفجار ترقه ها ، به جنگ علنی آرامش مردم می آمدند امسال کمتر شده است و این خود نشانه ای است از ماندگاری مردم بر عهدی که با شهدای آتش نشانی بسته بودند.
آیتی است از اینکه داریم به "چهارشنبه سوزی" نه ،می گوییم و به سوی "چهارشنبه سوری" در "تراز مدنیت ایرانی" گام برمی داریم و این علامتی است بر اینکه ضمیر آگاه مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان، حرمت ها را، عملی پاس می دارد.
چندی پیش در همین ستون با هم به کمپینی اشاره کردیم که باید به راه افتد و مردم را از راه نا آرام به ساحت آرامش برگرداند. همانجا به کار زیبایی پرداختیم که بچه های یک دبستان با معصومیت تمام انجام دادند و بر صفحه کاغذ، با روح شهدای آتش نشان پیمانی بستند و با نجابت خود امضا کردند که امسال ، به سمت ترقه و نارنجک های دستی نخواهند رفت. گفتند ، قدر تلاش "آتش نشانان جان فشان" را می دانند و برای اینکه باز آتشی، شعله نکشد در خرمن آرامش مردم، متین تر از همیشه سنت ملی خود را پاس خواهند داشت.
از آن روز که پیامد فاجعه پلاسکو بود تا امروز دوماهی می گذرد. رصد خبرها هم گواهی می دهد حرمت داری مردم به سنت ملی و قهرمانان ملی دارد وارد فضایی دیگر می شود. فضایی اخلاقی تر، زیباتر، پر نشاط تر و البته مومنانه تر. داریم به سمتی حرکت می کنیم که نشاط ما باعث ناراحتی دیگران نشود، تخلیه هیجان ما - خدای نکرده- به تخلیه سلامتی دیگران نینجامد چنان که در سال های پیش به گواهی گزارش های تلویزیون چنین می شد گاهی و هشدارهای ایمنی هم انگار چون نقشی بر دفتر می ماند و کسی چندان که باید بدان عمل نمی کرد. امسال اما فرق می کند.
"نقدجان" داده ایم در حادثه پلاسکو و این می طلبد تا به نگهبانی سلامت فردی و اجتماعی برخیزیم که این در قامت مطالبه عمومی هم دارد قد می کشد.همه می خواهیم سلامت و بدون هیچ حادثه ای به سلام نوروز برویم. اصلا دل مان نمی خواهد که حتی یک نفر زخم بردارد و کار یک نفر به بیمارستان و یا حتی کلانتری بیفتد. می خواهیم در نوروز پیش رو، همه با هم باشیم، در کنار هم و عهد ببندیم که سال آینده را، همه روزها و حتی لحظه های آن را به فرصتی برای سعادت ایران و پیشرفت مردم و سربلندی افزون تر جمهوری اسلامی، تبدیل کنیم.
"چهارشنبه" آخر سال که توأم با "سور" باشد و ایمن از "سوز" مقدمه زیبای فرداهای بهتر خواهد بود. پس یادمان باشد عهدی را که با آتش نشانان شهید بستیم ، وقت وفای به عهد است و الوعده، وفا.....
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها