اگر به شهرداران اختیار داده شود می‌توان آنها را بازخواست کرد

کد خبر: 621076

زمانی می توان شهرداری ها را مورد بازخواست قرار داد كه مدیریت جامع شهری در كشور اجرا شود، و به شهرداران اختیار داده شود.

137 آنلاین: "محسن سرخو"، عضو اصلاح طلب شورای شهر طی یادداشتی تلگرامی مدعی شد "آیا شهرداری تهران که به خاطر اندکی بدهی یا تغییر کاربری، واحدها را پلمب می‌کند و در مقابل آنها با بلوک‌های سیمانی، مانع ایجاد می‌کند و حتی کارواش متعلق به مسجد را می‌بندد، نمی‌تواند واحدهای نا ایمن را پلمپ کند؟".
‌"ابوالفضل ابوترابی" مسئول كمیته امنیت داخلی و عضو كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با 137 آنلاین؛ پاسخ سرخو را چنین می دهد:
1. برخی این ایراد را وارد می كنند كه شهرداری چگونه برای دریافت بدهی های خود از وزارت صنعت،‌معدن و تجارت توانست با بتن آن را مسدود كند اما نتوانست از بروز حادثه پلاسكو با برخورد به هنگام و در صورت لزوم با پلمب آن جلوگیری كند؛ در پاسخ به این مسئله باید گفت این وزارت خانه باید تحت فشار بدهی خود را می پرداخت و اصلا هیچ وجه اشتراكی با ساختمان پلاسكو نداشت.

2. مسئله پلاسكو ابعاد اجتماعی وسیعی را در بر داشت كه باید در شورای تامین و از سوی فرماندار به عنوان ریاست آن موضوع مطرح و بررسی می شد تا تمام ابعاد آن بررسی می شد، چرا كه درصورت پلمب پلاسكو 4 هزار نفر بدون احتساب خانواده های آن ها با بحران اقتصادی مواجه می شدند، كه به طور قطع باز هم همین ها كه امروز شهرداری را محكوم می كنند دادشان بلند می شد كه چرا شهرداری این اقدام را انجام داده است؟ 3. در نحوه برخورد شهرداری با پلاسكو، قانون نسخ نشده است. این قانون اگر بخواهد اجرا شود باید اذن در شئی و اذن در لوازم شئی نیز لحاظ شود در این راستا باید این توان و اختیار به شهردارها اعطا شود.

4.شهرداری نمی توان این قانون را اجرا كند دلیل آن به خاطر ساختار و نظام اداری كشور است.

5. زمانی می توان شهرداری ها را مورد بازخواست قرار داد كه مدیریت جامع شهری در كشور اجرا شود، باید به شهرداران اختیار داده شود و بسیاری از ادارات در اختیار شهرداران باشد تا با مدیریت یكپارچه بتوان شهر را اداره كرد، در این صورت است كه در صورت اهمال یا تخلف می توان شهرداری را بازخواست كرد. 6. با پلمب پلاسكو از سوی شهرداری ابعاد و تبعات آن بیش از شهرداری بود و مسئله ملی می شد. ابعاد سیاسی پلمب پلاسكو آنقد وسیع می شد كه دیگر محدوده شهرداری را در بر نمی گرفت و تبعات زیادی در حوزه اشتغال، تامین اجتماعی، بیمه و اقتصادی داشت. 7. باید حمایت های سیاسی نیز از شهرداری صورت بگیرد نه اینكه آن را در مواضع سیاسی بیندازیم و بعد بخواهیم با آن بازی سیاسی كنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها