موسوی: ایرانی در «ووهان» حضور دارند

کد خبر: 974809

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: حدود ۷۰ نفر اعم از دانشجو و برخی مردم عادی از جمله تجار ایرانی در «ووهان» حضور دارند.

موسوی: ایرانی در «ووهان» حضور دارند

خبرگزاری مهر: سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران درباره شیوع ویروس «کرونا» در چین، گفت: جا دارد از دولت چین به دلیل همکاری‌های بسیار خوبی که در این زمینه دارد، تشکر کنم. چین دچار یک بحران ناخواسته شده است و ما شرایط آن‌ها را درک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بحران به وجود آمده در چین بزرگ بوده و این کشور تحت فشار افکار عمومی نیز قرار دارد، افزود: چینی‌ها تلاش دارند به همه کشور‌ها که اتباعشان در «ووهان» و یا شهر‌های دیگر چین هستند، کمک کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: برخی مقررات و استاندارد‌ها وجود دارد که باید رعایت شود و باید بگویم که چینی‌ها به نوبت این امور را انجام می‌دهند.

موسوی با اشاره به اقدامات ایران در زمینه بازگرداندن اتباع ایرانی از چین، اظهار داشت: ما از نزدیک با دولت چین در تماس هستیم. ما هم با سفیر چین در کشورمان که فرد بسیار فعالی است و همچنین با مقام‌های وزارت بهداشت و خارجه چین از طریق سفارت و نمایندگی‌های ایران در این کشور همکاری‌های لازم را داریم.

وی ابراز امیدواری کرد، کار‌های اداری و بروکراسی‌های لازم حل شود تا اتباع ایرانی هر چه زودتر بتوانند خارج شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: حدود ۷۰ نفر اعم از دانشجو و برخی مردم عادی از جمله تجار ایرانی در «ووهان» هستند و کل دولت برای این موضوع بسیج شده است تا هم در داخل مشکلی پیش نیاید و هم اینکه هموطنان ما که تاکنون نیز مراقبت‌های خوبی از آن‌ها شده، با سلامت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استاندارد‌های خاص بتوانند از آنجا خارج شوند. دولت چین در این حوزه همکاری‌های لازم را داشته است.

موسوی تصریح کرد: من به شخصه شاهد همت، پشتکار و مدیریت چینی‌ها در مقاطع مختلف بودم و معتقدم که چینی‌ها این مقطع سخت را با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت. ما نیز به‌عنوان دولت و ملت ایران هر کمکی از دستمان بربیاید، انجام خواهیم داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها