میرتاج‌الدینی: دولت دهم بنزین را ۴ برابر کرد، اما مردم پذیرفتند

کد خبر: 966456

معاون پارلمانی دولت دهم گفت: در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد، بنزین نه ۳ برابر بلکه ۴ برابر شد، اما مردم آن زمان پذیرفتند و اعتراضی هم نکردند.

میرتاج‌الدینی: دولت دهم بنزین را ۴ برابر کرد، اما مردم پذیرفتند

خبرگزاری فارس: افزایش نرخ بنزین توسط دولت آن هم ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه شب در تاریخ ۲۴ آبان سبب شد که اعتراضاتی را در کشور به دنبال داشته باشد و عده‌ای از اشرار هم از این فرصت استفاده کنند و برای نظام، کشور و مردم ایجاد هزینه کنند.

خیلی از کارشناسان سیاسی و اقتصادی عملکرد دولت در اجرایی افزایش نرخ بنزین را مثبت ارزیابی نمی‌کنند و معتقدند که دولت شتابزده عمل کرد و قبل از اجرای این طرح باید نخست مردم را توجیه می‌کرد.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی دولت محمود احمدی‌نژاد در گفتگو با حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره نحوه اجرای افزایش نرخ بنزین از سوی دولت اظهار داشت: متأسفانه دولت از تجربیات گذشتگان استفاده نکرد و دیدیم که چه اتفاقاتی نیز برای کشور رقم زدند.

وی افزود: ما افزایش قیمت‌ها را در سطح همه حامل‌های انرژی در دولت دهم صورت دادیم زمان احمدی‌نژاد بنزین نه ۳ برابر بلکه ۴ برابر شد، اما مردم آن زمان پذیرفتند و اعتراضی هم نکردند.

معاون پارلمانی دولت محمود احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: نباید به خاطر اینکه آقای روحانی مخالف دولت احمدی‌نژاد است تجربیات مفید دولت نهم و دهم را هم کنار بگذارد؛ زمان احمدی‌نژاد چند کالا از کالا‌های حامل‌های انرژی تغییر پیدا کرد، اما حداقل یک سال برای مردم حرف زدند و آن‌ها را توجیه کردند.

میرتاج‌الدینی تأکید کرد: ما آشوب‌ها و اخلال‌ها را به حساب مردم نمی‌گذاریم بلکه آشوب‌گران و اشرار به دنبال بهانه بودند و بنزین نیز بهانه شد. البته مردم عادی هم درباره گرانی بنزین ناراضی بودند، چرا که دولت روحانی اولاً ۶ سال هدفمندی را اجرا نکرد، چون اگر اجرا می‌کردند همه چیز گام‌به‌گام می‌شد و این فشار‌ها به مردم وارد نمی‌آمد.

دولت روحانی هدفمندی یارانه‌ها را ناقص اعلام کرد

وی افزود: دولت روحانی هدفمندی یارانه‌ها را ناقص اعلام کرد چرا که در دولت نهم و دهم نخست یارانه‌ها را به حساب مردم واریز کردند و همین امر سبب شد تا اطمینانی برای جامعه پیش بیاید، اما الان این قضیه صاف و روشن به مردم گفته نمی‌شود.

معاون پارلمانی دولت محمود احمدی‌نژاد، خاطرنشان کرد: منظور من این نیست که بیایند روز تغییر قیمت‌ها را به مردم اطلاعات دهند، اما جلوتر از اجرای این طرح به مردم می‌گفتند که ما در آینده چنین برنامه‌ای در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین داریم، اما این‌ها حتی به مردم گفتند افزایش بنزین شایعه است.

میرتاج‌الدینی اضافه کرد: دولت هم بی‌تدبیری صورت داد و هم مردم را توجیه نکرد و این عدم صداقت با مردم نارضایتی‌هایی را به وجود آورد، اما دیدیم که رهبر معظم انقلاب جامعه را متحد کرد و همه چیز را به جان خرید و مردم هم، چون اصل نظام و ولایت را قبول دارند وحدت در جامعه ایجاد شد و دشمنان نتوانستند خواب‌هایی که برای نظام دیده بودند را تعبیر کنند و این آشوب‌ها در عرض ۲ الی ۳ روز به دلیل اقتدار نظام جمع شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها