پیام آیت الله کاشانی به مردم قزوین چه بود؟

کد خبر: 931807

در قزوین، تظاهراتی در حمایت از ملی شدن صنعت نفت برگزار شد. آیت‌الله کاشانی پیامی برای این اجتماع بزرگ مردم قزوین ارسال کرد که توسط روحانی مبارز شهر آقای سید ضیاءالدین سیدجوادی قرائت شد.

پیام آیت الله کاشانی به مردم قزوین چه بود؟

خبرگزاری فارس: در روز‌های داغ و پرهیجان ملی شدن صنعت نفت آیت‌الله کاشانی از شهر‌های بزرگ ایران نیز غافل نبود و از جنبش آن‌ها نیز حمایت می‌کرد و روحانیونی را برای روشنگری به شهر‌ها می‌فرستاد و از روحانیون مناطق می‌خواست تا از آن‌ها حمایت کنند.

در همین دوران، در قزوین، تظاهراتی در حمایت از ملی شدن صنعت نفت برگزار شد. آیت‌الله کاشانی پیامی برای این اجتماع بزرگ مردم قزوین ارسال کرد که توسط روحانی مبارز شهر آقای سید ضیاءالدین سیدجوادی قرائت شد.

آیت الله کاشانی در این پیام، «مسلط کردن جمعی از اراذل اوباش و دزد و خائن به نام هیئت حاکمه بر امور این کشور» را به «سیاست استعماری انگلیس» نسبت داد و اعلام کرد که «طبقات ملت ایران در اغلب ولایات و شهرستان‌ها قد علم کرده و خواستار ملی کردن صنعت نفت» هستند؛ لذا «بر اهالی قزوین فرض است در این جهاد با عموم ملت ایران هماهنگ شده و با تمام قوا برای ملی شدن صنعت نفت بکوشند که از وظیفه مقدس دینی و اجتماعی غفلت نکرده باشند».

منبع؛ بازخوانی نهضت ملی، روح‌الله حسینیان؛ پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها