بررسی اعتبارات بیماران خاص و صعب العلاج در بودجه ۹۸

کد خبر: 909079

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در سال ۹۷ بودجه بیماران خاص و صعب‌العلاج ۲۱۶میلیارد تومان بوده است، اما در لایحه بودجه سال آینده این میزان با حدود ۶۰ درصد به ۳۳۶ میلیارد تومان رسیده است.

بررسی اعتبارات بیماران خاص و صعب العلاج در بودجه ۹۸

خبرگزاری فارس: حیدرعلی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: سازمان‌های مختلف مانند سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بیمه روستایی و همچنین سازمان بهزیستی در این خصوص گزارش دادند.

وی افزود: قبل از آغاز رسمی این کمیسیون در کارگروهی بودجه بیماران خاص در سال آینده را بررسی کردیم که برهمین اساس مشخص شد برای سال ۹۸ بودجه این بخش نه تنها کم نشده بلکه حدود ۶۰ درصد نیز افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در سال ۹۷ بودجه بیماران خاص و صعب‌العلاج ۲۱۶میلیارد تومان بوده است، اما در لایحه بودجه سال آینده این میزان ۳۳۶ میلیارد تومان شده که قرار است این بودجه از هدفمند کردن یارانه و برنامه پیش‌بینی شده آن‌ها به دست آید.

عابدی گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر با ارائه پیشنهاداتی با توجه به اینکه اعتبار بخش درمان معتادین هم‌اکنون در بودجه بیمه سلامت دیده شده گلایه داشتند و درخواست آن‌ها قرارگیری مستقیم در بخش ستادی آن‌ها است. همچنین بخشی از بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر در ستاد مدیریت بحران آورده شده است که آن‌ها هم خواستار جداسازی این بخش بودند.

وی در پایان گفت: نظام جمهوری اسلامی با توجه به اینکه بودجه‌های بسیار زیادی در بخش‌های مختلف رفاهی و درمانی در کشور اختصاص می‌دهد، اما در بسیاری از امورات مظلوم واقع می‌شود. این در حالی است که این بودجه کمتر به چشم می‌آید چرا که انتقادات مدیران نسبت به یکدیگر این حلاوت و شیرینی بودجه‌های این بخش را نبینند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها