نقوی حسینی: تصویب CFT صددرصد خلاف قانون است

کد خبر: 899820

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: تصویب CFT صددرصد خلاف اصل ۱۵۳ قانون اساسی و زمینه ساز برای سلطه بیگانگان بر کشور است.

نقوی حسینی: تصویب CFT صددرصد خلاف قانون است

خبرگزاری مهر: سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در تشریح جلسه امروز فراکسیون متبوعش، گفت: در این جلسه لایحه کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) بحث و بررسی شد و نظرات، ایرادات و ابهامات شورای نگهبان و همچنین نظرات هیئت عالی نظارت مجمع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی با بیان این مطلب که در این جلسه، تعدادی از اعضای فراکسیون به تشریح دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند، اظهارداشت: آقایان حاجی بابایی، دهقان، ادیانی، سالک، کریمی قدوسی، کوهکن، شکری، جعفرپور و نقوی حسینی پیرامون بحث، اظهارنظر کردند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی تأکید کرد: از آنجایی که شورای نگهبان عضویت در کنوانسیون را در صورت عدم اصلاح ایرادات برخلاف منافع ملی و شرع دانسته و مجمع تشخیص نیز در شرایط فعلی آن را برخلاف منافع ملی می‌داند، وظیفه شرعی و قانونی مجلس حساس است، از این رو باید فراکسیون نمایندگان ولایی به تکلیف شرعی و قانونی خود عمل کنند و اجازه ندهند که چنین لایحه‌ای تصویب شود.

نقوی حسینی به تبیین ایرادات وارده به لایحه مذکور پرداخت و اضافه کرد: مهمترین ایرادات مطرح شده در ارتباط با بررسی کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، تشکیل هیئت چهارجانبه است؛ این هیات برخلاف آیین نامه مجلس و خلاف اصل ۸۵ قانون اساسی است.

وی افزود: ورود کمیسیون به مواردی که مورد ایراد شورای نگهبان نبود مثل تبصر، ماده واحد خلاف آیین نامه است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی تاکید کرد: ذیل ایرادات شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع آمده است که این کنوانسیون خلاف امنیت ملی و سیاست خارجی است و، چون کمیسیون هم به این نتیجه رسیده است که ایرادات وارده به این کنوانسیون قابل اصلاح نیست، به همین جهت تصویب آن صددرصد خلاف اصل ۱۵۳ قانون اساسی و زمینه سازی برای سلطه بیگانگان بر کشور است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها