واعظی: دولت از پیشرفت و توسعه استان‌ها حمایت می‌کند

کد خبر: 896805

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دولت دوازدهم از پیشرفت و توسعه استان‌ها حمایت و برای برطرف شدن موانع اجرایی و سرمایه گذاری پروژه‌ها به طور جدی ورود می‌کند.

واعظی: دولت از پیشرفت و توسعه استان‌ها حمایت می‌کند

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور روز دوشنبه در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان سمنان با اشاره به مزیت‌های بالای این استان از جمله همجواری با تهران، صنعت، کشاورزی، زیرساخت‌های حمل و نقل، نیروی انسانی تحصیلکرده، دانشگاه‌ها و جاذبه‌های خوب گردشگری تاکید کرد: با هدف گذاری و بسیج امکانات و سرمایه گذاری‌های دولتی و خصوصی، در سفر کاروان تدبیر و امید، کمبود‌های استان را تا حد امکان جبران خواهیم کرد تا ظرفیت‌های موجود توسعه یابد.

وی با یادآوری ظرفیت شهرستان‌های مختلف استان، شاهرود را از نظر جاذبه‌های طبیعی، مردمانی خوب و پتاسیل‌های بالای اقتصادی حائز اهمیت دانست و گفت: باید این شهر نیز در برنامه ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش و سیاست دولت بر این است که تفاوت و شکاف بین تهران و استان‌های دیگر وجود نداشته باشد و در سرمایه گذاری‌ها تمرکز زدایی شود، افزود: همین سیاست در داخل استان‌ها نیز پیگیری می‌شود که تنها بخشی از استان آباد نشود بلکه استانی آباد است که بیکار وجود نداشته باشد و مردم با رفاه بیشتر زندگی کنند.

واعظی، به استقبال خوب مردم استان آذربایجان غربی و خوی از هیات دولت و اثرات مثبت این استقبال مردمی برای کشور بویژه بعد از تحریم‌های مرحله دوم آمریکا علیه جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: ایجاد نارضایتی و فاصله انداختن بین مردم و دولت و حکومت، هدف آمریکا از فشار‌های اقتصادی، تبلیغاتی و جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران بود که با استقبال مردم خوی از خادمان و مسئولان، علامت خوبی به منطقه و دنیا مخابره شد.

وی تاکید کرد: نباید این نوع ارتباطات منحصر به سفر‌های رئیس جمهور باشد و اگر وزیران، معاونین وزیران و مسئولان استانی با مردم از نزدیک ارتباط داشته باشند، امید و اعتماد مردم نسبت به مسئولان افزایش می‌یابد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم از پیشرفت و توسعه استان‌ها حمایت و برای برطرف شدن موانع اجرایی و سرمایه گذاری پروژه‌ها به طور جدی ورود می‌کند، از مسئولان استانی درخواست کرد بر روند اجرا و تسریع در اتمام برنامه‌ها و پروژ‌های استانی، نظارت کامل کنند.

واعظی با بیان اینکه باید برای برنامه ریزی هر فعالیت اقتصادی نگاه به شرایط بین المللی و وضعیت تحریم‌ها داشته باشیم، گفت: در این صورت پیامی که از ایران به خارج می‌رود این است که با ابزار‌های مدیریتی، توسعه ای، حمایت‌های مردمی و برنامه ریزی ها، هدفگذاری آمریکا برای ضربه زدن به وضعیت معیشتی و تعاملات خارجی نتیجه عکس خواهد داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها