تاکید سه عضو کمیسیون قضایی بر رفع انحصار از حرفه وکالت

کد خبر: 754732

سومین گردهمایی بزرگ دانشجویان و دانش آموختگان رشته حقوق با حضور تعدادی از اساتید و نمایندگان محترم مجلس امرور شنبه یازدهم آذرماه برگزار شد.

تاکید سه عضو کمیسیون قضایی بر رفع انحصار از حرفه وکالت

سرویس سیاسی فردا: سه عضو کمیسیون قضایی مجلس در همایش بررسی ابعاد پذیرش و آموزش کارآموز وکالت بر رفع انحصار از حرفه وکالت تاکید کردند. سومین گردهمایی بزرگ دانشجویان و دانش آموختگان رشته حقوق با حضور تعدادی از اساتید و نمایندگان محترم مجلس امرور شنبه یازدهم آذرماه برگزار شد. در این گردهمایی که در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد، حجه الاسلام نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی، پورمختار و دهقان از اعضاء کمیسیون قضایی مجلس نسبت به وضعیت اشتغال دانش آموختگان حقوق ابراز نگرانی کرده و وعده دادند که کمیسیون قضایی در اسرع وقت به اصلاح وضعیت فعلی نظام پذیرش و آموزش وکالت اقدام خواهد کرد.

همچنین دکتر توکلی و دکتر قربانزاده نیز به عنوان حقوقدان از ضرورت تغییر معیار پذیرش از ظرفیت به حدنصاب علمی سخن گفتند. همچنین در این همایش مستندی از وضعیت شرکت کنندگان آزمون‌ها و ایرادات نحوه پذیرش کارآموز وکالت اکران شد.

شایان ذکر است در هفته گذشته دو آزمون کانون‌های وکلاء و مرکز مشاوران قوه قضاییه با حضور بیش از ۸۵ هزار شرکت کننده برگزار شد. از یک سال گذشته تعدادی از فارغ التحصیلان حقوق در اعتراض به معیار محدودیت ظرفیت در پذیرش حرفه وکالت، پویشی را با عنوان پویش حذف معیار ظرفیت و جایگزینی آن با معیار حد نصاب علمی تشکیل شده که به شورای رقابت نیز شکایت کرده اند.

این سومین گردهمایی پویش حذف ظرفیت از حرفه وکالت بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها