دستجردی: جمنا به دنبال سهم خواهی نیست

کد خبر: 664184

سخنگوی جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی گفت: جمنا در انتخابات پیش رو به دنبال سهم خواهی نیست بلکه خدمتگزاری به مردم و ایجاد اتحاد را دنبال می کند.

خبرگزاری مهر: مرضیه وحید دستجردی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست مشترک خود با اصحاب رسانه تصریح کرد: انتخابات تنها بخشی از اهداف و برنامه های جمنا است و ما در انتخابات به دنبال سهم خواهی نیستیم

وی با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی مردم ایران مشکلات متعددی دارند، متذکر شد: جمنا با هدف خدمتگزاری به مردم به میدان آمده و تلاش ما بر این بوده اتحاد و وحدت ایجاد کنیم.

دستجردی با بیان اینکه جمنا به صرف حضور در انتخابات شکل نگرفته است ادامه داد: ما به دنبال مانایی و پایایی هستیم و در این مقطع زمانی کار ما یک کار انتخاباتی است.

وی برنامه آینده جمنا را طرح مطالبات مردمی دانست و اضافه کرد: از جمله اینکه مردم با مشکلات اقتصادی، بیکاری و رکود مواجه هستند و ما به باید به دنبال شکوفایی اقتصادی باشیم.

سخنگوی جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی اضافه کرد: نه هیچ یک از اعضای شورای مرکزی نه هیچ یک که در جمنا در حال فعالیت هستند برای سهم خواهی در انتخابات پای کار نیامده اند.

وی در ادامه درخصوص برنامه های حمایتی جمنا از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: جمنا بعد از اینکه در مجمع عمومی خود ۱۰ نفر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کرد در مجمع دوم از ۱۰ نفر به حمایت از پنج نفر رای مثبت داد.

به گفته وحید دستجردی برخلاف همه تشکل های سابق، جمنا از پایین به بالا اداره می شود و نامزدهای آن نیز با سلایق خود از پایین به بالا انتخاب شده اند.

سخنگوی جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی اضافه کرد: از پنج نفر نامزد مورد نظر جمنا یکنفر ثبت نام کرد، دو نفر احزار صلاحیت نشدند و در نهایت دو نفر آقایان حجت الاسلام رئیسی و قالیباف ثبت نام کرده و احراز صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت دوستانه داشته و تا پایان انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهند داشت، هر فردی بر اساس نظرسنجی ها رای بیشتری به خود اختصاص دهد فرد دوم به نفع او کناره گیری خواهد کرد.

احمدی نژاد ارتباطی با جمنا ندارد

وزیر سابق بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا احمدی نژاد با جمنا اشتراک فکری دارد، اضافه کرد: احمدی نژاد هیچ کجا اعلام نکرده که اصولگراست و حتی یک مورد اظهار نظر در این باره وجود ندارد.

وی افزود: بنده در زمان ریاست جمهوری ایشان وزیر نظام جمهوری اسلامی بودم و در وضعیت فعلی نیز احمدی نژاد ارتباطی با جمنا ندارد.

سخنگوی جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی با بیان اینکه جمنا به دنبال خدمتگزاری به مردم است متذکر شد: در وضعیت فعلی سن تصمیم گیری سیاسی بالا رفته است و به عنوان مثال متوسط سن اعضای هیئت دولت ۶۱ سال است که نیازمند کاهش آن هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پیش بینی پیروی منتخب جمنا از سیاست های این جبهه اضافه کرد: تلاش ما بر این است که نامزدهایی انتخاب شوند که مشکلات اقتصادی را حل کنند.

سخنگوی جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی اضافه کرد: ما در معرض بحران بزرگ اقتصادی و اجتماعی هستیم و میزان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی نزدیک به ۴۰ درصد میزان کل فارغ التحصیلان برابر شده است.

وی افزود: برخی با این شعار که از جامعه ایرانی آوار برداری می کند و کلید زنگ زده نشان دادند ادامه داد: متاسفانه این کلید زنگ زده نتوانست هیچ قفلی را باز کند.

پزشک خانواده به دلیل کمبود اعتبار اجرا نشد

وزیر سابق بهداشت در دولت احمدی نژاد در ادامه صحبت های خود در پاسخ به ارزیابی دو طرح پزشک خانواده و طرح تحول سلامت اضافه کرد: اجرای پزشک خانواده در تمامی کشورهای دنیا با مشکل مواجه بوده است.

وحید دستجردی افزود: این طرح اعتبار قابل توجهی نیاز داشت و هم به پیشگیری و هم به درمان توجه شده بود با این وجود اعتبار درخواستی ما از سوی دولت تامین نشد و در ادامه عدم همکاری وزارت کار تعاون و امور اجتماعی مانع از آن شد.

وی متذکر شد: به غیر از استانهای فارس و مازندران طرح پزشک خانواده در هیچ استانی به اجرا درنیامد و در استان چهارمحال بختیاری با آنکه آغاز شده بود ولی به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شد.

سخنگوی جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در ارزیابی طرح تحول سلامت اضافه کرد: این طرح با اعتبار قابل توجهی مورد حمایت قرار گرفت. زمانی اعتبار ما در وزارت بهداشت تنها ۵هزارمیلیارد تومان بود اما در سال های بعد ۳۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یافت و این موضوع باعث اجرای بهینه طرح تحول سلامت شود.

وی درباره مرگ هموفیلی ها در زمان وزارتش اضافه کرد: پرونده هموفیلی ها مربوط به ۲۰ سال قبل است و ما برای اینکه بتوانیم خون و فرآورده های خونی موردنیاز کشور را تامین کنیم احداث یک پالایشگاه را در دستور کار قرار دادیم و شرکتی که قصد احداث پالایشگاه داشت را حمایت کردیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها