سفیر ایران در اسپانیا:‌ مادرید یکی‌ از شرکای بزرگ تجاری تهران است

کد خبر: 647697

«محمد حسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا گفت، مادرید یکی‌ از شرکای بزرگ تجاری تهران است.

خبرگزاری ایرنا: «محمد حسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا گفت، مادرید یکی‌ از شرکای بزرگ تجاری تهران است.

فدایی فرد روز دوشنبه در مصاحبه با رسانه اقتصادی 'ال موندو فینانسیرو'‌با اشاره به مناسبات دوستانه 400 ساله 2 کشور، اعتماد و احترام متقابل را 2 ویژگی اصلی پیوند ملت ایران و اسپانیا در چهار قرن گذشته دانست.

وی تلاش برای استحکام پایه های اقتصادی کشور در حوزه داخلی از راه اقتصاد مقاومتی و همچنین تعامل سازنده در حوزه خارجی را از جمله ویژگی های اصلی اقتصاد ایران بیان کرد.

سفیر کشورمان گفت، اقتصاد ایران در سال گذشته همزمان با رشد، با کاهش چشمگیر نرخ تورم و در سال‌های اخیر با کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی مواجه بود.

فدایی فرد همچنین تقویت بخش خصوصی، کاهش وابستگی اقتصاد به نفت، اعمال انضباط پولی و مالی و جذب سرمایه گذاری خارجی را از جمله برنامه های اقتصادی ایران بر شمرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در ادامه نقش ایران در خاورمیانه و رعایت اصل حسن همجواری با همسایگان در چارچوب سیاست‌های منطقه ای را مثبت و سازنده توصیف کرد.

وی با اشاره به امکان همکاری و سرمایه گذاری شرکت‌های اسپانیایی در زمینه های مختلف از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، معدن، انرژی های تجدیدپذیر، زیرساخت، گردشگری، شیلات و کشاورزی تأکید کرد، شرکت های اسپانیایی، می‌توانند در این خصوص نقش فعال‌تری ایفا کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها