تغییر وزرا در این زمان، خاصیتی ندارد/ با استیضاح وزیر علوم مخالفم

کد خبر: 588608

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه «فردا» به سوال خبرنگار «فردا» پاسخ داد.

تغییر وزرا در این زمان، خاصیتی ندارد/ با استیضاح وزیر علوم مخالفم
محمدمهدی زاهدی
سرویس سیاسی فردا: محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه «فردا» به سوال خبرنگار «فردا» پاسخ داد. شرح این گفتگو را در ادامه می خوانید:
فردا: در مورد بحث استیضاح وزیر علوم که با 29 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد ، آیا این اتفاق در ماه های پایانی می تواند تغییر خوبی رقم بزند یا موجب التهاب می شود؟
باور من این است که در این موقعیت، مصلحت برای استیضاح نیست. بنابراین برای هفته آینده که مجلس شورای اسلامی بعد از یک هفته سر زدن به حوزه های انتخابی دوباره شروع به کار می کند. اصرار می کنم با استیضاح کنندگان وارد مذاکرات بشویم و اگر بشود با تعاملی که با وزارت خانه ای که ایجاد می کنیم. خواهش کنیم که استیضاح را پس بگیرند.
فردا: دلیل مخالفت شما چیست؟
دلیل مخالفت من این است که بعد از شروع به کار کردن، وزیر جدید تا بخواهد به آن وزارتخانه مسلط شود و بخواهد با مجلس تعامل ایجاد کند، هفت ماه بیشتر فرصت ندارد. اگر انتخابات را در نظر بگیریم، هفت ماه فرصت است. اگر در مدت زمان فعالیت دولت در نظر بگیریم نه ماه فرصت است. واقعا در این مدت می شود کاری انجام داد؟! به خصوص اینکه به طور معمول در مدت سه، چهار ماه مانده به انتخابات متاسفانه وزارت خانه ها درگیر انتخابات می شوند. و بنابراین کار جدی ای با تغییر وزیر نمی توان انجام داد.

حتی این سه وزیری که اخیرا تغییر کرده اند، بعید می دانم که کار جدی و انقلابی در این مدت باقیمانده بتوانند انجام دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها