نوبخت: بالاخره تکذیب، وظیفه است!

کد خبر: 588096

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت ضمن بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از غرفه پایگاه خبری فردا دیدن کرد و دقایقی با تحریریه فردا به گفتگو پرداخت.

نوبخت: بالاخره تکذیب، وظیفه است!
محمدباقر نوبخت
سرویس سیاسی فردا: محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت ضمن بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از غرفه پایگاه خبری فردا دیدن کرد و دقایقی با تحریریه فردا به گفتگو پرداخت. شرح این گفتگو را در ادامه می خوانید:
فردا: شما در نمایشگاه مطبوعات حاضر شدید و به سوالات پاسخ دادید. طی این مدت که شما سخنگوی دولت هستید بارها شده که موضوعی را تکذیب کنید. تاجایی که در این خصوص در مطبوعات با شما شوخی های طنز می کنند. فکر می‌کنید چرا فضای تکذیب اینقدر زیاد شده و تمام مسئولان بخش زیادی از وقتشان به تکذیب موضوعات اختصاص پیدا می کند؟

شما ببینید من چند لحظه پیش در نمایشگاه مطبوعات نشست خبری داشتم و با آمادگی ذهنی آمدم. هر خبرنگاری هم که سوال پرسید، همه را تا آخرین نفر پاسخ دادم. در حال حاضر که شما حین بازدید این سوال را می پرسید، هیچ آمادگی ذهنی نیست و ممکن است مطالب دیگری هم باشد. آن انسجامی که ما دقت می کنیم در پاسخ وجود ندارد. حتی ما به برد کلمات هم دقت می کنیم که از چه کلمه ای استفاده می کنیم و بار معنایی این کلمات چقدر مثبت یا منفی است و چقدر هم می خوایم برای طرف مقابل از واژه متناسب استفاده کنیم. اما در این گفت و شنودها من باید صحبت کنم و نتوانم مقصود خودم را به طور صحیح برسانم و یا در فضای نامناسب برداشت خوبی از صحبتی که شده است نشود. خب در این صورت موضوع باید تصحیح شود. من فکر می کنم در مجموع این مدت نزدیک به چهار سال حتی چهار بار هم نشده که من مسئله ای را که گفته باشم بخواهم تکذیب کنم.

فردا: بالاخره برخی از شایعات باعث می شود که شما هربار آنها را تکذیب کنید؟
نوبخت: بالاخره وظیفه است. فضای آزاد رسانه ای همین است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها