سفر بی دل و دماغ روحانی به نیویورک/ ادامه رسوایی حقوق نجومی در دولت

کد خبر: 567858

سفر روحانی به نیویورک، گفته های نوبخت در خصوص قراردادهای نفتی مهم ترین موضوعاتی هستند که کارشناسان و فعالان عرصه سیاست و رسانه به آن واکنش نشان دادند.

سفر بی دل و دماغ روحانی به نیویورک/ ادامه رسوایی حقوق نجومی در دولت
سرویس سیاسی فردا: سفر روحانی به نیویورک، گفته های نوبخت در خصوص قراردادهای نفتی مهم ترین موضوعاتی هستند که کارشناسان و فعالان عرصه سیاست و رسانه به آن واکنش نشان دادند که بخشی از آن را در ادامه می خوانید:
سفر بی دل و دماغ به نیویورک
عبدالله گنجی عبدالله گنجی ، مدیر مسئول روزنامه جوان نوشت: در سال اول، دوم و سوم سفر رئیس جمهور به نیویورک چنان فضای گمانه زنی که آیا با فلان فرد دیدار می کند؟ آیا ممکن است در راه روها همدیگر را ببینند؟ اگر ملاقات شد دلواپسان چه می کنند؟ و... صفحه یک روزنامه ها و رسانه های همسو با دولت را به خود اختصاص داده بود که به مساله اول کشور تبدیل شده بود.
اما سراب نمایی غرب از تعهدات از یک سو و بی نتیجه بودن پیگیری ها و ملاقات های بعد از تعهدات از سوی دیگر، سفر بدون هیجان و سردی را مقابل هیئت ایرانی قرار داده است.
باید پیشاپیش از خنثی بودن محتوایی که روحانی ارائه می کند، خبر داد. زیرا نه روحانی حاضر به اعتراف به «تقریبا هیچ» است و نه می تواند بیلانی از آنچه انجام شده است ارائه دهد.
شنیدها حاکی است بی هدفی سفر موجب پیشنهاد عدم انجام آن از سوی وزارت خارجه شده است. اما مشاورین رییس جمهور انجام سفر را بهتر دانسته اند. احتمالا هزینه های داخلی نرفتن بالا خواهد بود و بی انگیزگی پشت آن، سراب را نمایان خواهد کرد. لذا سفر با هدف «عادی پنداری» انجام می شود.
در ادامه سفر، وقتی روحانی وارد هاوانا می شود به او خواهند گفت تحریم های ما هم لغو نشده است و رییس جمهور با پیدا کردن یک هم درد و شریک تسکین خواهد یافت و نفس لوامه را آرام خواهد نمود.
مجاهدت تولیدکنندگان ایرانی؛ اقدامی «فوق راهبردی» در تحقق اقتصاد مقاومتی!
عبدالملکی حجت الله عبدالملکی ، کارشناس مساپل اقتصادی در کانال تلگرامی خود نوشت: این روزها همه جا صحبت از خرید کالای ایرانی است. نه اینکه همه مشغول خرید کالای ایرانی باشند ... نه ... اما کمتر کسی را پیدا می کنید که خرید کالای ایرانی برایش ارزش نباشد ... حالا بماند که ممکن است خیلی ها کالای ایرانی با کیفیت مناسبشان را پیدا نکنند ... یا ندانند کجا عرضه می شود ... یا همچنان بر سر دوراهی «برند» مشهور خارجی و کالای «بی نام و نشان» ایرانی راه اول را در خرید انتخاب کنند ...
در همه این چند سال اخیر دائم نحوه رفتار مصرف کنندگان و مخصوصا فروشندگان را در مورد کالای ایرانی رصد می کردم. به حق باید گفت در ماه های اخیر فضای بازار از طرف مصرف کنندگان و فروشندگان در حال دگرگونی و چرخشی جدی به سمت کالای ایرانی است. بیشتر اوقات فروشنده ایرانی با افتخار کالاهای ایرانی ش را معرفی می کند و در فروشگاه ها خیلی می بینید مردمانی را که دنبال کالای ایرانی هستند ... حتی گاهی در فروشگاه های گران قیمتی که در تصرف برندهای خارجی هستند! این به برکت نفس قدسی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مجاهدت مردم انقلابی و البته گروه های مجاهد اقتصاد مقاومتی، رسانه ها و... است.
اما اکنون نوبت یک اقدام جدی از سوی تولیدکنندگان غیرتمند ایرانی است که حتما بهبود نگاه مصرف کننده و بازار به محصول خود را عمدتا حس کرده اند ... نه اینکه کار مصرف کننده ایرانی تمام شده باشد ... نه ... اما مجاهدت تولیدکنندگان ایرانی در این مقطع بسیار کارساز است و در ادامه مسیر یک اقدام «فوق راهبردی» خواهد بود ...
«تولیدکننده مجاهد ایرانی» آنی است که:
الف. بیشتر تولید کند (چه به قصد وفور کالا در بازار داخلی و چه به قصد صادرات، که هر دو در راستای اقتصاد مقاومتی است)؛
ب. با کیفیت تر تولید کند (مردم انقلابی ایران مستحق با کیفیت ترین و مرغوب ترین کالاهای جهان هستند ... و این کار از تولیدکننده انقلابی و خلاق ایرانی کاملا بر می آید ... این ملت 8000 هزار سال سابقه تمدنی دارد و در چند دوره تمدنی حاکم علمی، فرهنگی و اقتصادی جهان بوده است ... اکنون هم می تواند ... به فضل الهی)؛
ج. با قیمت کمتر بفروشد (تولیدکننده انقلابی که قدرشناس ملت است، همه برنامه های اقتصادی ش را تنها با هدف سود بیشتر تنظیم نمی کند، بلکه رفاه مصرف کننده با غیرت ایرانی و قدرت خریدش هم برای او مهم است. تولیدکننده با غیرت و انقلابی ایرانی تلاش می کند با کم کردن حاشیه سودش- تا حدی که به کسب و کارش لطمه ای وارد نشود- رفاه مصرف کننده را افزایش دهد ...)؛
و خداوند پشت و پناه همه ملت ایران (اعم از مصرف کننده، تولید کننده و دولتمرد) خواهد بود ...
و لینصرن الله من ینصره ....
جبرائیلی سید یاسر جبرائیلی، معاون آموزشی و پژوهشی خبرگزاری فارس در کانال تلگرامی خود نوشت:
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر محمدباقر نوبخت
سخنگوی محترم دولت تدبیر و امید
سلام علیکم
فرموده‌اید پرسش‌های منتقدان درباره قراردادهای جدید نفتی IPC همچنان ادامه دارد و «اگر قرار باشد به همین روش ادامه دهیم و قطر از منابع نفتی متنفع شود و ما بمانیم درست نیست».
ظاهرا جنابعالی اساسا استحضار ندارید که درباره قراردادهای نفتی ماجرا چیست. یحتمل چیزهایی در رسانه‌ها درباره برداشت قطر از میادین مشترک شنیده‌اید،‌ اما نه در این اخبار دقیق شده‌اید و نه در سخن منتقدان درباره IPC.
برادر بزگوار! بحث برداشت قطر از میادین مشترک مربوط به گاز است نه نفت! درباره میادین مشترک نفتی نیز منتقدان هیچ گاه نگفته‌اند از مدل‌های جدید قراردادهای نفتی استفاده نشود. حرف این است چرا میدان کم ریسک آزادگان که تقریبا به مساحت تهران و ارتفاع برج میلاد است، هیچ ربطی به قطر ندارد، و تقریبا هر جا چاه زده شود نفت بیرون می‌آید، اینگونه به ثمن بخس و با آن شرایط اسفبار به شرکت‌های خارجی واگذار می‌شود؟ ظاهرا اساسا تیم اصلی دولت، وقتی برای تدبر درباره سخن منتقدان نگذاشته‌ است. این نحوه مواجهه با مسائل اصلی کشور، نه در شان شماست و نه در شان دولت تدبیر.
در حوزه مشترک با قطر، ما فقط لایه نفتی پارس جنوبی را داریم که بنا به اظهارات مقامات و کارشناسان خود دولت، قطر هر جقدر هم نفت برداشت کند، بر خلاف بخش گازی میدان، مهاجرت اتفاق نمی‌افتد چون نفت این لایه بسیار سنگین است. شکل مخزن هم به گونه ای است که اجازه حرکت نفت به سمت قطر را نمی دهد.
حقیر با کسب اجازه از همه منتقدان و اساتید، از شما درخواست دارم همین امروز، همین قراردادهای اصلاح نشده IPC را، در میادین نفتی مشترک با قطر، با همان شرکت فرانسوی توتال منعقد کنید!
و من الله التوفیق
ادامه رسوایی حقوق نجومی در دولت راستگویان
رضا سراج رضا سراج، کارشناس مسائل سیاسی نوشت: با رونمایی از فیش نجومی مدیر بیمه تعاون، یک رسوایی دیگر در کارنامه دولت راستگویان و درستکاران، ثبت شد.
«م.ن»، یکی از مدیران این شرکت دولتی در ماه جاری بیش از 118 میلیون تومان حقوق دریافت نموده که مبلغ خالص پرداختی به وی، پس از کسر کسورات، بالغ بر 77 میلیون تومان شده است! از حقوق نجومی این جناب مدیر که بگذریم و آن را به ظاهر قانونی (!) بدانیم؛ نکته مهمتر، اضافه‌ کاری 360 ساعته‌ای است که در فیش حقوقی این مدیر نجومی درج شده است. وی علیرغم طی نمودن یک دوره درمانی، 360 ساعت نیز اضافه کاری به ارزش بیش از 55 میلیون تومان دریافت داشته است. به عبارت دیگر و با احتساب 26 روز کاری در یک ماه، ایشان روزانه بیش از 12 ساعت اضافه کاری داشته است. لازم به توضیح می‌باشد؛ اگر هر روز کاری را 8 ساعت محاسبه نماییم، این مدیر نجومی میانگین هر روز بیش از 20 ساعت در محل کار خود حضور داشته و در طول شبانه ‌روز، تنها از 4 ساعت فرصت برای رسیدگی به امور شخصی و استراحت برخوردار بوده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها