تأمین قطعات هواپیما پس از اجرای برجام سخت‌تر شد!

کد خبر: 557399

تأمین قطعات هواپیما پس از اجرا شدن برجام سخت‌تر شده است. یکی از کارشناسان صنعت هوایی در گفت‌وگو با «مهر» با اعلام اینکه پس از اجرای برجام نه تنها تغییری در شرایط تأمین قطعات ایجاد نشده بلکه بدتر هم شده، گفت: به اذعان بخش‌های مرتبط با تأمین قطعات در این مدت فشارها برای تأمین لوازم مورد نیاز هواپیما بیشتر شده و حتی می‌توان گفت مبادی که ما از آنها خرید می‌کردیم، تحت کنترل شدیدی قرار گرفته است.

روزنامه کیهان: تأمین قطعات هواپیما پس از اجرا شدن برجام سخت‌تر شده است.

یکی از کارشناسان صنعت هوایی در گفت‌وگو با «مهر» با اعلام اینکه پس از اجرای برجام نه تنها تغییری در شرایط تأمین قطعات ایجاد نشده بلکه بدتر هم شده، گفت: به اذعان بخش‌های مرتبط با تأمین قطعات در این مدت فشارها برای تأمین لوازم مورد نیاز هواپیما بیشتر شده و حتی می‌توان گفت مبادی که ما از آنها خرید می‌کردیم، تحت کنترل شدیدی قرار گرفته است.
این کارشناس با تأکید بر اینکه با وجود برجام، شرکت‌های سازنده به بهانه‌های مختلف با ما همکاری نمی‌کنند و همین موضوع منجر به زمین‌گیر شدن تعداد زیادی از هواپیماها شده است، اظهار داشت: انتظار می‌رفت که حداقل شرکت‌های سازنده پس از قراردادهای بزرگی که با آنها بسته شده، امکان خرید برخی قطعات مهم را برای شرکت‌ها فراهم کنند که متأسفانه تاکنون انجام نشده است.
براساس این گزارش، یکی از مشکلاتی که از سوی فعالان این صنعت عنوان می‌شود، نقل و انتقال پول به شرکت‌های سازنده هواپیما است. مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: پس از برجام نمایندگانی از بوئینگ و ایرباس به ایران آمدند و قراردادهایی را برای پشتیبانی از هواپیما با شرکت‌ها بستند. براساس توافق‌های انجام گرفته، موتور هواپیما و قطعاتی به این شرکت‌ها ارسال و تعمیر شد اما مشکل اصلی در ارتباط با این شرکت‌ها، مبادلات مالی و پولی است زیرا پرداخت هزینه خدمات را بسیار مشکل می‌کند.
یکی از مسئولان شرکت ماهان نیز گفته است: انتظار داشتیم با رفع تحریم‌ها و اجرا شدن برجام، روند تأمین قطعات هواپیماها تسهیل شود، اما برعکس سخت‌تر شد.

وی افزود: به علت محدودیت‌های جابجایی پول و افزایش حساسیت‌ها، تأمین قطعات مورد نیاز هواپیماها سخت‌‌تر و پیچیده‌تر شده است. پیش از رفع تحریم‌ها، این میزان سخت‌گیری نسبت به تحویل قطعات وجود نداشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها