تحولات مهم در جبهه‌های لاذقیه

کد خبر: 470988

نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در جبهه‌های حومه شمالی و شرقی لاذقیه در غرب این کشور چندین منطقه دیگر را به کنترل خود در آورده دهها راه امدادرسانی به تروریستها را قطع کردند.

تسنیم: همزمان با تشدید عملیات نظامی ارتش و نیروهای دفاع ملی سوریه در تمامی محورها، جبهه‌های حومه شمالی و شرقی لاذقیه در غرب این کشور نیز شاهد تحولات مهم در نبرد علیه تروریسم تکفیری است.

در همین رابطه یک منبع نظامی به خبرنگار تسنیم گفت که ارتش سوریه با کمک "فوج المغاویر" روستای "بیت فارس" و تعدادی از تپه‌های اطراف آن را در حومه لاذقیه به کنترل خود در آورد.

وی افزود که ارتش سوریه با کمک نیروهای دفاع ملی عملیاتی نظامی به‌سمت روستای "المغیریه"و "خزان کفردلبه" آغاز کرده است.

این منبع نظامی اظهار داشت که نیروهای نظامی سوریه همچنین روستای "عکو" را که امتداد سلسله کوههای "جب الأحمر" به شمار می‌رود و از سمت شرق بر شهرک "سلمی" بزرگترین پایگاه گروههای تروریستی در حومه شمال شرقی لاذقیه مشرف است، به کنترل خود در آوردند.

این منبع تأکید کرد که نیروهای ارتش سوریه بیشتر سلسله شرقی مشرف بر "سهل الغاب" را به کنترل خود در آورده‌اند و این امر برای پیشروی ارتش سوریه به‌سمت جسر الشغور در حومه ادلب مهم است، زیرا ارتش با کنترل بر این مناطق، در واقع در ورودی‌های شهرک "السرمانیه" که دروازه ورود به "جسر الشغور" در حومه غربی ادلب به شمار می‌رود، قرار گرفته است.

وی افزود که در تپه "النوبه" در جبهه شمالی حومه لاذقیه نیز درگیری‌های شدیدی بین ارتش و گروههای مسلح در جریان است و همزمان جنگنده‌های روسیه نیز مواضع تروریستها را که برای کنترل بر این منطقه تلاش می‌کنند به‌شدت بمباران می‌کنند. تپه النوبه حدفاصل جبل الترکمان و جبل الاکراد به شمار می‌رود. ارتش سوریه همچنین دهها راه امدادرسانی به تروریستها در این منطقه را قطع کرد.

ارتش سوریه همچنین موفق شد چندین منطقه در جبل زاهی در دورترین نقطه حومه شمالی لاذقیه در مرز با ترکیه را به کنترل خود در آورد.

خسارتهای سنگین گروههای تروریستی در حلب

بعد از حمله ارتش سوریه و هم‌پیمانانش به مواضع گروههای تروریستی جیش الفتح در روستاهای "خلصه"، "زیتان"، "حمیره" و "القلعجیه" در حومه جنوبی حلب گروههای تروریستی از خسارتهای سنگین خود در این حملات خبر دادند.

بر اساس اعلام منابع رسانه‌ای گروههای تروریستی، در این درگیری‌ها جیش الصقور 20 کشته، اجناد الشام 35 کشته، گردانهای ثوار الشام فرمانده نظامی 12 کشته و احرار الشام و جبهه النصره دهها کشته و زخمی داده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها