کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» اکنون یک شعار و یک مطالبه جهانی است

کد خبر: 1288902

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به جنبش‌های حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، گفت:‌ "فلسطین را آزاد کنید" اکنون یک شعار و یک مطالبه جهانی است.

کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» اکنون یک شعار و یک مطالبه جهانی است

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه جنبش حمایت از آزادی فلسطین از دانشگاه‌های آمریکا به دانشگاه‌ها و خیابان‌های اروپا رسیده است، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خون و اشک و آه کودکان و زنان مظلوم غزه طوفان می‌کند، وجدان‌های بیدار را به حرکت درآورده و خواب اشغالگران صهیونیست را آشفته تر کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر تجمعات و اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر جهان افزود: "فلسطین را آزاد کنید" اکنون یک شعار و یک مطالبه جهانی است.

به گزارش تسنیم، در روزهای ابتدایی آغاز جنگ غزه رژیم صهیونیستی در کنار حامیان آمریکایی و غربی خود تلاش زیادی برای شیطان جلوه دادن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین کرد و در ادعاهای بی‌اساس و واهی مقاومت فلسطین را متهم به اعمال خشونت آمیز همچون سربریدن کودکان و حمله به غیرنظامیان و ... کرد. اما دروغ بودن این ادعاها بلافاصله فاش شد و مردم جهان با مشاهده تصاویر جنایات ضد بشری و وحشی‌گری نظامیان صهیونیست علیه مردم غزه متوجه حقیقت چیزی که در غزه می‌گذرد شدند.

تجاوزات وحشیانه اشغالگران در بمباران بیمارستان‌ها ، مدارس، مساجد ، موسسات آموزشی و بهداشتی و ... و قتل عام علنی و عامدانه کودکان و زنان از همان هفته‌های ابتدایی جنگ کافی بود تا افکار عمومی دنیا بیدار شود و علیه اسرائیل اقدام کند.

از همین رو از هفته‌های ابتدایی جنگ غزه خیابان‌ها و میادین آمریکا و کشورهای غربی مملو از تظاهرات کنندگانی شد که جنایات اسرائیل را محکوم می‌کردند و خواستار توقف جنگ بودند. در این میان دانشگاه‌های آمریکایی نیز در این فعالیت‌ها غایب نبودند اما فعالیت‌های آنها به شکل گسترده‌ای که امروز شاهد آن هستیم نبود./تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها