سلیمی نمین در گفت‌وگو با «فردا»:

این تصور که همه نامزدهای انتخابات مجلس مثل یکدیگرند، درست نیست

کد خبر: 1288041

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: در بین نامزدها، اگر کسانی که عقلانیت قوی تری دارند انتخاب شوند، دست کم می توانند در قانون گذاری و رقم زدن سرنوشت جامعه بهتر عمل کنند.

این تصور که همه نامزدهای انتخابات مجلس مثل یکدیگرند، درست نیست

گروه سیاست سایت فردا: مرحله دوم انتخابات مجلس 21 اردیبهشت ماه برگزار می شود تا مشخص شود چه کسانی قرار است بر 49 کرسی باقیمانده از مجلس دوازدهم جلوس کنند. گرچه 80 درصد حوزه های انتخابیه نمایندگان خود را شناختند و تقریبا چارچوب و گرایش سیاسی مجلس آینده مشخص شد اما هنوز معلوم نیست کدام مجموعه جناح اکثریت را تشکیل می دهد.

سلیمی نمین در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: فقط در تهران سرنوشت 16 کرسی در دور دوم مشخص می شود بنابراین حتی یک رأی هم می تواند اثرگذار باشد. امیدواریم تمام کسانی که به سرنوشت کشورشان اهمیت می دهند پای صندوق رأی حاضر شوند و بررسی لازم را برای انتخاب نامزدهای مورد داشته باشند.

وی افزود: این تصور که همه نامزدها مثل همدیگرند، درست نیست. بعضی ها افراطی هستند و با وجود آنکه مورد توبیخ رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند و وضعیت بسیار دشوار و پیچیده بین المللی را می بینند، همچنان بر طبل افراط و برخوردهای سطحی می کوبند. در بین نامزدها، اگر کسانی که عقلانیت قوی تری دارند انتخاب شوند، دست کم می توانند در قانون گذاری و رقم زدن سرنوشت جامعه بهتر عمل کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: متأسفانه در برخی حوزه ها با کم کاری رشد شناخت را کُند کردیم؛ وگرنه چرا امروز ما باید نگران تخریب گری ها باشیم. تخریب گری ها در دهه نخست انقلاب در اوج قرار داشت و مردم به یک شناختی رسیدند و این شناخت باعث شد تخریب روند نزولی پیدا کند.

وی افزود: گروه های تخریب گری همچون مجاهدین خلق در ابتدای دهه شصت، شخصیت هایی مثل شهید بهشتی را قبل از شهادت ترور شخصیتی کرده بودند، به طوری که تصویری که از آنها در ذهن جامعه ایجاد شده بود بسیار با واقعیت تفاوت داشت. خیلی ها بعد ها متوجه شدند تحت تأثیر چه کسانی این تخریب ها را پذیرفته بودند.

سلیمی نمین گفت: امروز متأسفانه دوباره شاهد تکرار روند تخریب گری برای محروم کردن جامعه از شخصیت های توانمند هستیم. شهید بهشتی تخریب شخصیتی شد چون عنصر قوی در حوزه مدیریت بود. دشمن می دانست با وجود بهشتی بسیاری از برنامه های آنها ناکام خواهد ماند و نمی تواند به منزل برسد.

وی افزود: زمانی جامعه فهمید فریب تخریبگران را خورده است که شهید بهشتی به دست عوامل دشمن به شهادت رسید. آن زمان شوک به جامعه وارد شد و مردم دیگر تحت تأثیر این تخریب گری ها قرار نگرفتند. اگر امروز شاهدیم دوباره دارد تخریب در جامعه ما رایج می شود باید انتقال تجارب گذشته به جامعه را وظیفه خودمان بدانیم تا دیگر نگذاریم دشمن با تخریب گری، جامعه را از حضور شخصیت های توانمند محروم کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها