«فردا» گزارش می‌دهد؛

شوک دانشجویان آمریکایی به قاتلان غزه

کد خبر: 1287921

گستردگی ، آگاهی و عمق جنبش دانشجویی ایجاد شده در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بیانگر اصالت این جنبش و باور آن به هدفی است که به خاطر آن دست به اعتراض زده است.

شوک دانشجویان آمریکایی به قاتلان غزه

گروه بین‌الملل سایت فردا - حنیف غفاری: دانشجویان آمریکایی خیزش گسترده ای را علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه آغاز کرده اند. البته این خیزش از سالها قبل آغاز شده بود اما اینک شاهد تعمیق و بلوغ آن هستیم.در این میان، جوبایدن و نتانیاهو به مانند دیگر مقامات آمریکایی و صهیونیستی ( فارغ از هر گروه وحزبی) نگران آینده این اعتراضات و تاثیر آن بر شرایط جاری در جنگ غزه هستند.واقعیت امر این است که خیزش دانشجویان آمریکایی از کالیفرنیا تا نیویورک، نماد عینی شکست فرامتنی واشنگتن و تل آویودر جنگ غزه است.این موضوع، برگرفته از نوعی بیداری آگاهانه و گسترده است که خود را در بزنگاهی تاریخی نشان داده است. سوال اصلی اینجاست که چنین خیزشی چه آثار و تبعاتی دارد و پیامهای اصلی آن کدامند؟ 

رسانه های غربی به مانند سیاستمداران این کشورها، در صدد مخابره آدرسهایی معکوس و نادرست از جنبش دانشجویی اصیل و ضد صهیونیستی شکل گرفته در آمریکا دارند. این روایتگری، منبعث از اتصال مستقیم رسانه های غربی با جریانات آشکار وپنهان قدرت در رژیم اشغالگر قدس بوده و بار دیگر، گزاره دروغین و مضحکانه بی طرفی رسانه ای و آزادی بیان در غرب را به چالش کشیده است.مطالبات جنبش اصیل دانشجویی شکل گرفته در آمریکا مشخص است: برقراری آتش بس دائمی در نوار غزه ، پایان محاصره غزه، قطع روابط علمی و دانشگاهی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و مجازات مقامات رژیم اشغالگر قدس و دیگر کشورها و بازیگران دخیل در کشتار دهشتناک دهها هزار انسان بیگناه در فلسطین. این مطالبات در طول ماههای اخیر بارها از سوی جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا مطرح شده است. 

جنبش دانشجویی ایجاد شده در آمریکا، فراگیرو هوشمند است. این جنبش در مهم ترین بزنگاه زمانی شکل گرفته و قطعا در تسریع روند آگاهسازی افکار عمومی دنیا نسبت به ماهیت نظام لیبرال دموکراسی غربی و ماهیت اشغالگرایانه و وقیحانه صهیونیسم بسیار تاثیرگذار خواهد بود.امروز دانشگاههای کالیفرنیا و تگزاس تبدیل به نقاطی شده اند که مورد توجه افکار عمومی دنیا قرار گرفته و رسانه های غربی نیز قدرت سانسور آنچه در آنها می گذرد را ندارند.در اینجا قاعده ای وجود دارد که باید نسبت به آن آگاه بود.اینکه 

قطعا غرب نه تنها از جنبشهای دانشجویی اصیل حمایت نمی کند، بلکه آنها را در مغایرت مطلق با اهداف و مطامع خود قلمداد کرده و دست به سرکوب انها می زند.نکته مهم تر اینکه گستردگی ، آگاهی و عمق جنبش دانشجویی ایجاد شده در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بیانگر اصالت این جنبش و باور آن به هدفی است که به خاطر آن دست به اعتراض زده است. حتی تهدیداتی مانند اخراج از دانشگاه، ممنوعیت تحصیلی، محرومیت از امتیازات حداقلی اجتماعی و حتی سلب اقامت برخی دانشجویان، منجر به عقب نشینی آنها در برابر ساختار زورو سلطه نشده است. بدیهی است که اعتراضات اخیر دانشجویی در آمریکا، نقطه عطفی در تاریخ این کشور محسوب می شود، جایی که جوانان و تحصیلکردگان آمریکایی رسما روایتهای مخرب و وارونه غرب از آنچه در جهان می گذرد را پس زده و به سوی شناخت و آگاهی گام بر می دارند. آنچه امروز در دانشگاههای آمریکا ،  از کالیفرنیا تا تگزاس می گذرد، نقطه آَشکارساز روند گذار مشترک از صهیونیسم و جریان سلطه گر غربی در این کشور محسوب می شود. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها