غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران به روایت روزنامه صهیونیستی

کد خبر: 1287441

روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی،گفت: «فکر می‌‌‌کنم این (حمله موشکی) در بالاترین حد چیزی بود که ما پیش‌بینی می‌‌‌کردیم.»

غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران به روایت روزنامه صهیونیستی

روزنامه تایمز اسرائیل در مطلبی به بررسی تنش‌‌‌های اخیر بین ایران و اسرائیل و واکنش واشنگتن پرداخت و نوشت: بر اساس گزارشی که روز یکشنبه منتشر شد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات امنیتی با «هشدار فزاینده» شاهد آشکار شدن ابعاد حمله موشکی بالستیک ایران به اسرائیل در آخر هفته گذشته بودند.»

این روزنامه می‌افزاید: یک مقام ارشد درباره لحظاتی که دامنه رگبار ایران آشکار شد، گفت: «فکر می‌‌‌کنم این در بالاترین حد چیزی بود که ما پیش‌بینی می‌‌‌کردیم.»

تایمز اسرائیل همچنین عنوان می‌دارد: تیمی از پرسنل نظامی آمریکا مخفیانه به تل‌آویو اعزام شدند تا در «یک مرکز عملیات دفاع موشکی» کار کنند.   در ادامه این گزارش آمده است: مقامات آمریکایی مطمئن بودند که می‌توانند به مقابله با حدود

۵۰ موشک بالستیک کمک کنند و زمانی که مشخص شد بیش از

۱۰۰ موشک توسط ایران شلیک شده است، عمیقا نگران شدند. این رسانه صهیونیستی همچنین می‌افزاید: برنامه‌‌‌هایی برای هواپیماهای سعودی و اردن طراحی شد تا در صورت لزوم از حریم هوائی خود دفاع کنند. اردن پرتابه‌‌‌هایی را که از حریم هوائی این کشور عبور کرده بود سرنگون کرد.

در این گزارش همچنین آمده است: ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان به هواپیماهای اسرائیلی کمک کردند برخی دیگر از پرتابه‌‌‌ها را در مسیر اسرائیل رهگیری کنند.

وال‌استریت‌ژورنال:

حمله رگباریِ ایران به اسرائیل آمریکا را غافلگیر کرد

روزنامه وال استریت ژورنال نیز در گزارشی اختصاصی با عنوان «در تقلای دیوانه‌وار کاخ سفید برای جلوگیری از یک جنگ تمام عیار خاورمیانه‌ای» به نقل از مقامات آمریکایی فضای کاخ سفید را در ساعات قبل از عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل شرح داده است که حاکی از غافلگیری دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا از تصمیم و سطح عملیات ایران است. جو بایدن و تیم امنیت ملی او در روز 13‌آوریل در حالی در اتاق وضعیت کاخ سفید با نگرانی از حمله ایران گردهم جمع شده بودند که مانیتورهای اتاق ابتدا 30، سپس 60 و سپس بیش از 100 موشک

بالستیک ایرانی را به سمت اسرائیل نشان دادند.مقامات آمریکایی به وال استریت ژورنال گفته‌اند «مقیاس اولین حمله مستقیم ایران به اسرائیل با بدترین سناریوهای آژانس‌های جاسوسی آمریکا مطابقت داشت».

وال‌استریت‌ژورنال نوشته: «حتی زمانی که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا می‌دانستند که ایران موشک‌ها را از انبار خارج کرده و روی پرتابگرها قرار داده، مقیاس طرح حمله‌ ایران برای سازمان‌های اطلاعاتیِ آمریکا روشن نبود و بعداً شاهد پرتاب صدها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل بوده‌اند»

کارشناس ترک: جنگ با ایران ساده نیست

در همین زمینه، یک کارشناس ترک درباره سناریوهای متقابل ایران و اسرائیل عنوان داشت: جنگ با ایران ساده نیست و پاسخ ضعیف اسرائیل قابل پیش‌بینی بود. وی همچنین افزود: حکومت عدالت و توسعه نمی‌تواند موضع قاطعی در حمایت از ایران یا در مورد قطع روابط با اسرائیل بگیرد. این کارشناس همچنین اشاره کرد: روابط اقتصادی و انواع صادرات به اسرائیل دارند، آن وقت می‌آیند تیتر می‌زنند که ما پشتیبان فلسطینیم و فلسطین تنها نخواهد ماند. هرچه مصرف می‌کنید بگویید ما هم همان را مصرف کنیم.

کارشناس شبکه 14 اسرائیل: ایرانیان پاسخ ما را مسخره می‌کنند

در همین راستا، کارشناس شبکه 14 اسرائیل با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه شکاری اصفهان عنوان داشت: ایرانیان پاسخ و واکنش ما را مسخره می‌کنند، به نظرم آن‌ها از این بازی پیروز بیرون آمدند، آنها آشکارا به ما حمله و برتری اسرائیل را دستخوش تغییر قرار دادند اما در مقابل ما در پاسخی که دادیم نه مسئولیتی پذیرفتیم و نه خسارت بزرگی به بار آوردیم...

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها