ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با «فردا»:

سفر گروسی به ایران منجر به احیای مذاکرات نمی‌شود/ گروسی را عامل غرب می‌دانیم مگر خلافش را ثابت کند

کد خبر: 1287322

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: اکنون آژانس هم دریافته است رژیم صهیونیستی تا چه حد می‌تواند برای جهان خطرناک باشد.

سفر گروسی به ایران منجر به احیای مذاکرات نمی‌شود/ گروسی را عامل غرب می‌دانیم مگر خلافش را ثابت کند

گروه سیاست سایت فردا: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قرار است به ایران سفر کند؛ سفری که بعد از مناقشات نظامی میان ایران و رژیم صهیونیستی می‌توان مهم باشد.

ابوالفضل ظهره‌وند، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «آقای گروسی و آژانس وظیفه‌شان این است که صلح‌آمیز فعالیت دارندگان صنعت هسته‌ای را بررسی کنند. این در حالی است که متأسفانه رژیم صهیونیستی به عنوان رژیمی ناقض تمام تعهدات بین المللی مهم‌ترین خطر در حوزه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است. اگر آژانس می‌خواهد جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای وجود داشته باشد باید در ابتدا با رژیم صهیونیستی برخورد کند؛ رژیمی که ثابت کرده است هر جنایتی را مرتکب می‌شود».

او ادامه داد: «به نظر می‌رسد اکنون آژانس هم دریافته است رژیم صهیونیستی تا چه حد می‌تواند برای جهان خطرناک باشد و به همین دلیل آقای گروسی می‌گوید هر تهدیدی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران ممنوع است و شاید به نوعی بخواهد هشداری به اسرائیل بدهد. سفر گروسی به ایران می‌تواند مثبت باشد؛ البته مشروط به آنکه گروسی بخواهد گزارشی واقعی و صادقانه از فعالیت هسته‌ای ایران بدهد و آن گزارش را به عنوان اهرم فشاری بر اسرائیل استفاده کند. طبیعی است اگر چنین نباشد مانند گذشته نمی‌تواند انتظار نتیجه خاصی را از این سفر داشت».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «غرب تصمیم ندارد تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند. غربی‌ها از تحریم‌ها به زعم خود به عنوان ابزاری برای مهار ایران استفاده می‌کنند. ما نباید فریب بخوریم و تصور کنیم غربی‌ها می‌خواهند به مناقشات خاتمه دهند. واقعیت این است که آنها نمی‌خواهند مسئله‌شان با ایران حل شود و من تصور نمی‌کنم سفر رافائل گروسی به ایران متضمن احیای مذاکرات باشد».

ظهره‌وند در پایان گفت: «اصل بر این است گروسی کارگزار غرب است، مگر آنکه خلافش را ثابت کند؛ آن هم با ارائه‌ گزارش‌هایی صادقانه از فعالیت هسته‌ای ایران و نه مغرضانه و البته حرف‌هایی که پس از رفتنش از ایران می‌زند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها