روایت میدانی BBC فارسی از قدرت موشکی ایران: واقعاً وحشتناک است

کد خبر: 1287220

این روزها همه چیز در سرزمین‌های اشغالی به طور فزاینده وحشتناک است؛ همه این فکر را می‌کنند که چرا سامانه‌های پدافندی اسرائیل از جمله گنبد آهنین به‌رغم کمک‌های دریافتی از امریکا، انگلیس، فرانسه و اردن، نتوانستند با همه موشک‌های شلیک‌شده از سوی ایران مقابله کنند؟

روایت میدانی BBC فارسی از قدرت موشکی ایران: واقعاً وحشتناک است

 دو پایگاه نظامی و اطلاعاتی مهم اسرائیل در شمال و جنوب سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفته‌اند. اینها اطلاعاتی است که بی‌بی‌سی فارسی در گزارش اخیر خود تأیید کرده است. با گذشت بیش از 10 روز از حمله ایران، رژیم صهیونیستی با اعمال سانسور سازمان‌یافته، اجازه انتشار تصاویر خسارت‌های ناشی از حمله ایران را نمی‌دهد. با این حال بی‌بی‌سی فارسی از معدود رسانه‌هایی است که اجازه بازدید از پایگاه هوایی نواتیم به عنوان یکی از دو هدف حمله موشکی ایران را پیدا کرد. کسری ناجی که به عنوان خبرنگار بی‌بی‌سی در پایگاه نواتیم حاضر شده بود، در خلال گزارش خود از این پایگاه می‌گوید: چیزی که ما دیدیم، واقعاً وحشتناک است. مخزن سوختی که برای موشک شلیک‌شده به کار رفته بود، به تنهایی 11 متر طول و قطری حدود 1.5 متر دارد. کلاهک جنگی این موشک هم نزدیک به 450 کیلوگرم مواد منفجره با خود حمل کرده است.

 انحصار بازدارندگی اسرائیل شکسته شد

در کنار این مشاهدات میدانی آن هم از زبان دشمنان قسم‌خورده مردم ایران، تحلیلگران نیز همچنان به معادلات جدید در خاورمیانه نظر دارند. علم صالح، استاد مطالعات ایران و خاورمیانه‌شناسی در دانشگاه ملی استرالیا نیز با حضور در برنامه بی‌بی‌سی گفت: پس از چند دهه جنگ در سایه، ایران در مقابل اسرائیل به توازن قدرت رسیده است. هیچ وقت هیچ کشوری امکان حمله به یک قدرت اتمی تحت حمایت چند قدرت اتمی را نداشته، اما ایران این کار را انجام داد تا نشان دهد که به توازن قدرت در برابر اسرائیل رسیده است. ایران این پیام را رساند و غرب هم به‌خوبی این پیام را دریافت کرد.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها