سبحانی نیا در گفت‌وگو با «فردا» :

آسیب سخت‌تر شدن اوضاع معیشتی به ارتباط مردم با دولت

کد خبر: 1287162

فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت باید با اقدامات ملموس اوضاع معیشتی را برای مردم تسهیل و همکاری جامعه با خودش را تقویت کند.

آسیب سخت‌تر شدن اوضاع معیشتی به ارتباط مردم با دولت

گروه سیاست سایت فردا: واقعیت‌های اوضاع اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست؛ فشارهای سخت معیشتی هر روز طاقت فرساتر از دیروز می شوند؛ حال سئوال این است که ادامه این روند چه تبعاتی در پی خواهد داشت و آیا دولت راهکاری برای خروج از دارد یا خیر؟

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره تبعات تداوم تشدید فشارهای معیشتی گفت: امروز بیشتر سختی های اقتصادی بر دوش مردم است و اگر فکری نشود مشارکت مردم و همکاری شان با دولت کاهش می یابد که نتیجه آن می شود دولت از کاهش سرمایه اجتماعی آسیب می بیند و متضرر می شود.

وی افزود: دولت در حوزه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نیاز به ارتباط و همکاری با مردم دارد اما اگر اعتماد و ارتباط عمومی با دولت کمرنگ شود، قاعدتا برنامه ها و اقدامات دولت با هزینه های بیشتر پیش خواهد رفت. لذا به نفع دولتمردان است که این مسئله مهار تورم و گرانی را جدی تر بگیرند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دولت به ویژه تیم اقتصادی قوه مجریه باید با تمرکز بیشتری موضوعات معیشتی را دنبال کنند، یادآور شد: انتظار می رود دولت جلوی این شرایط نامطلوب برای مردم را بگیرد. امروز مدیریت بازارهای مختلف به ویژه ارز و طلا و حفظ تعادل بین عرضه و تقاضا کمک می کند که تورم روانی به وجود نیاید و بی جهت قیمت ها حبابی نشود.

وی وضعیت فعلی اقتصادی را برای مردم غیرقابل تحمل خواند و ادامه داد: عدم کنترل و نظارت دولت بر بازار در بعضی بخش ها مشهود است. درست است با وجود فشارهای داخلی و بیرونی دولت تلاش می کند اما دولت باید راهکارهای عملی و به دور از شعار را برای حل مشکلات اقتصادی کشور به ویژه در حوزه معیشتی در پیش بگیرد.

سبحانی نیا درباره توانایی دولت برای ارائه راهکارهای عملی عبور از وضعیت سخت اقتصادی گفت: کار سخت است و هرچه زمان می گذرد کار پیچیده تر می شود اما نشدنی نیست. دولت باید با اقدامات ملموس اوضاع معیشتی را برای مردم تسهیل و همکاری جامعه با خودش را تقویت کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها