حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با «فردا»:

در موضوع حجاب نباید از روش‌های هزینه‌زا استفاده کرد

کد خبر: 1287085

یک فعال سیاسی گفت: باید با افرادی که کم‌حجاب یا بی‌حجاب‌اند با روش‌های درستی برخورد شود.

در موضوع حجاب نباید از روش‌های هزینه‌زا استفاده کرد

گروه سیاست سایت فردا: برخی روش‌های سلبی در مواجهه با بی‌حجابی با انتقادهایی همراه بوده است؛ اینکه اگر شاهد برخوردهای تقابلی باشیم ممکن است هزینه‌هایی سیاسی و اجتماعی به وجود آورد. حالا پرسش این است که چه باید کرد تا ضمن مدیریت موضوع حجاب از هر هزینه‌ای دوری جست؟

حسین سبحانی‌نیا، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اکنون قانون عفاف و حجاب در مرحله نهایی شدن است و در صورت تأیید شورای نگهبان به موقع اجرا گذاشته می‌شود اما قانون قدیم در حوزه حجاب مربوط است به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی. اینکه برخی نقد می‌کنند و می‌گویند ورود به عرصه مقابله با بی‌حجابی مستند قانونی ندارد سخن درستی نیست زیرا مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است. حالا اگر شورای نگهبان قانون عفاف و حجاب را تأیید کند باید بر اساس قانون جدید رفتار شود».

او ادامه داد: «مسئله اما دقت در اجرای قانون است؛ چه قانون قدیم و چه جدید. باید با افرادی که کم‌حجاب یا بی‌حجاب‌اند با روش‌های درستی برخورد شود تا هزینه‌ای ایجاد نشود. البته برخی افراد که حجاب خود را رعایت نمی‌کنند قصد به چالش کشیدن دستگاه اجرایی را دارند که حساب آنها جداست اما نباید با عموم افرادی که حجاب شرعی را رعایت نمی‌کنند برخوردهای تند شود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «باید شأن مردم رعایت شود و غالب افرادی که نسبت به برخی رفتارها در مواجهه با بی‌حجابی نقد می‌کنند، نقدشان ناظر به همین موضوع است. رهبر انقلاب هم که فرمودند مسئولان اجرایی به وظایفشان عمل کنند، منظورشان اجرای وظایف به روش معقول بود».

 سبحانی‌نیا در پایان گفت: «هیچکس در اجرای اصل قانون حجاب بحثی ندارد و رهبر انقلاب هم تذکرشان ناظر به شیوه اجرای قانون است که باید با ظرافت صورت بگیرد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها