جام جم: پروژه ژاندارم نیابتی شکست خورد

کد خبر: 1286801

جام جم نوشت: فقدان عمق راهبردی و جغرافیای کوچک رژیم صهیونیستی موضوعی نیست که با تجهیزات پیشرفته نظامی جبران شود و در برابر تهدیدات ژئوپلیتیکی بسیار آسیب‌پذیر است.

گروه سیاست سایت فردا - یکی از مهم‌ترین دلایل بقای رژیم صهیونیستی در محیط پرآشوب و مسلمان‌نشین غرب‌آسیا، کمک‌های مستمر دولت‌های غربی به تل‌آویو بوده است. در فضای جنگ سرد، صهیونیست‌ها با قرار گرفتن در بلوک غرب سعی کردند خود را متحد طبیعی، شرقی‌ترین مکان غرب و حافظ منافع کشورهای حوزه یوروآتلانتیک به تصویر بکشند. 

روزنامه جام جم با طرح این موضوع نوشته:‌ آمریکا برای مقابله با تهدید روز‌افزون روسیه و چین علیه هژمونی آمریکایی قصد دارد نقطه تمرکز خود را از غرب آسیا بردارد و به سمت حوزه اقیانوس هند ــ اقیانوس آرام نقل مکان کند. 

برخی تحلیلگران معتقدند، رژیم صهیونیستی به‌دنبال آن است پیش از افزایش تمرکز آمریکا بر مهار چین، زمینه افزایش تنش میان تهران و واشنگتن را فراهم کند و با هزینه دولت‌های غربی تهدید ایران را از بین ببرد. سلسله تحولات امنیتی سال۲۰۲۰میلادی که درنهایت به شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی منجر شد، نشان‌دهنده برنامه‌ریزی بی‌بی و نئوکان‌های آمریکایی برای فریب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و وارد کردن تهران و واشنگتن به جنگی گسترده بود. 

میزان آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی در برابر تهدیدات بیرونی به قدری قابل‌توجه است که قطع کمک‌های غرب به تل‌آویو را می‌توان به مثابه پایان افسانه دیوار آهنین رژیم صهیونیستی دانست. به عبارت دیگر، فقدان عمق راهبردی و جغرافیای کوچک رژیم صهیونیستی موضوعی نیست که با تجهیزات پیشرفته نظامی جبران شود و در برابر تهدیدات ژئوپلیتیکی بسیار آسیب‌پذیر است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها