مقتدایی: سپاه برآمده از یک نظام مردم‌سالار دینی است

کد خبر: 1286697

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اصول قانون اساسی جایگاه دارد. سپاه برآمده از یک نظام مردم‌سالار دینی است.

مقتدایی: سپاه برآمده از یک نظام مردم‌سالار دینی است

عباس مقتدایی خوراسگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تأسیس خدمات متعددی در این سال‌ها به مردم داشته است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اصول قانون اساسی جایگاه دارد.وی ادامه داد: در زمینهٔ دفاع از اصل انقلاب، حراست از دستاوردهای نظام اسلامی و پاسداری ازآنچه که در مفاهیم اسلامی اعم از موضوع سرزمین و اندیشه‌های اسلامی به‌عنوان رسالت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح‌شده است.مقتدایی تصریح کرد: سپاه برآمده از یک نظام مردم‌سالار دینی است. همه مختصات مربوط به این ساختار در درون آن متجلی شده است. خدمات سپاه علاوه بر ابعاد دفاعی و نظامی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، بسیج عمومی، سازندگی و انواع و اقسام فعالیت‌های اجتماعی نیز برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متناسب با مأموریتش در داخل و خارج پیش‌بینی و تبیین شده است.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و زیرمجموعه‌های آن مشابهی در دنیای معاصر نداشتند و این انقلاب اسلامی بود که این روند را پایه‌گذاری کرد و امروز الگوی بسیج و سپاه در بسیاری از مناطق جهان اعم از مناطق آسیایی و غیر آسیایی و به‌ویژه در غرب آسیا نظیر عراق ، سوریه و امثال آن موردتوجه است.

مقتدایی خاطرنشان کرد: رویکرد مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پشتوانه‌های مردمی آن سبب شده تا سپاه صرفاً یک نیروی نظامی نباشد بلکه نیروی چندبعدی و چند رسالتی شناخته شود به همین دلیل است که یکی از نهادهای اساسی کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. نیروی انسانی موجود در این مجموعه بیانگر خوبی‌ها و دارایی‌های ملت ایران قلمداد می‌شوند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها