فلاحت پیشه در گفت‌وگو با «فردا»:

رژیم صهیونیستی طوری پاسخ داد که جنگ به مرحله تمام عیار نرسد

کد خبر: 1286687

فعال سیاسی گفت: ایران باید با ثبت اقدام انجام شده در اصفهان به نام اسرائیل، این موضوع را از طریق شورای امنیت سازمان ملل پیگیری کند.

رژیم صهیونیستی طوری پاسخ داد که جنگ به مرحله تمام عیار نرسد

گروه سیاست سایت فردا: سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد روز جمعه در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده و توسط پدافند هوایی منهدم شد. حال سئوال این است که آیا این پایان منازعه مستقیم تهران و تلاویو بود یا باید منتظر اقدامات بعدی بود.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره انهدام سه ریز پرنده در اصفهان گفت: اسرائیل سعی کرد طوری پاسخ دهد که جنگ به مرحله تمام عیار نرسد. این رویکرد دو علت داشت، نخست آنکه اسرائیلی ها فضای بین المللی فعلی را به نفع خود می بینند و می خواهند این فضا را حفظ کنند و دوم اینکه با استفاده از این فضا، ایران را در سراشیبی تحریم های جدید قرار دهند.

وی با بیان اینکه اسرائیل بیش از آنکه دنبال حمله باشد می خواست توان تجهیزاتی خودش را نشان دهد، افزود: متأسفانه برخی مقامات ایران نیز به جای آنکه مسئولیت اقدام انجام شده در خاک ایران را متوجه اسرائیل کنند، سیاست اشتباهی را پیش گرفتند. ایران باید با ثبت اقدام انجام شده در اصفهان به نام اسرائیل، این موضوع را از طریق شورای امنیت سازمان ملل پیگیری کند.

این نماینده ادوار مجلس افزود: اسرائیل اولین اقدام را در نقض کنوانسیون وین انجام داد و اقدام دومش نیز نقض منشور سازمان ملل متحد است بنابراین این مسائل حتما باید در پیگیری موضوع از کانال شورای امنیت سازمان ملل قید شود همان طور که اسرائیلی ها حملات پهپادی و موشکی ایران را در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح کردند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سامانه اس 300 روسی به رقم هزینه های سیاسی فراوان نتوانست انتظارات را برآورده کند، اظهار کرد: مقامات ایران از ریزپرنده صحبت کردند اما رسانه های آمریکایی درباره موشک های شلیک شده توسط F35 نوشتند. فارغ از تفاوت روایت ها، ضعف سامانه اس 300 مشخص شد که باید رفع آن تدبیر شود.

وی با اشاره به حمله صورت گرفته به مقر حشدالشعبی در عراق افزود: اسرائیلی ها دنبال یک معادله جدید هستند که به جای ریز پرنده ها از F35 برای بمباران مقر گروه های مقاومت در سایر کشورها استفاده کنند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه تهران و تلاویو در مرحله پیشا جنگی به سر می برند، گفت: در مرحله کنونی با کاهش تنش میان ایران و اسرائیل مواجه هستیم ولی در عین حال دو طرف گام بلند خطرناک به سمت جنگ بی سابقه برداشته اند چون آنها ابزارهایی را در جنگ سرد به رخ هم می کشیدند، در جنگ گرم مورد استفاده قرار دادند و اگر شرایط منطقه ای و چالش های دو طرف اقتضا کند دیگر ورود به جنگ گرم خیلی سریعتر از آنچه الان شکل گرفت فراهم خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها