عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با «فردا»:

دیگر بعید است تقابل نظامی مستقیم میان ایران و اسرائیل شکل بگیرد

کد خبر: 1286617

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگرچه تحرکات نظامی ایران و اسرائیل علیه یکدیگر در اینجا به پایان رسید اما تقابل ما با صهیونیست‌ها اعتقادی است.

دیگر بعید است تقابل نظامی مستقیم میان ایران و اسرائیل شکل بگیرد

گروه سیاست سایت فردا: رژیم صهیونیستی برخلاف ادعاهای بسیارشان تحرکی کم‌رمق در اصفهان انجام داد؛ تحرکی که حالا مورد تمسخر بسیاری از کشورهای منطقه هم قرار گرفته است. حالا پرسش آن است که آیا آنها می‌خواهند مناقشه نظامی با ایران در همین‌جا به پایان برسد؟

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها با تحرکی که انجام دادند، قصد متوقف‌کردن مناقشه نظامی را دارند. البته آنها به نوعی وارد سرزمین جمهوری اسلامی ایران نشدند زیرا موشک‌ را با هواپیما از راه دور زدند اما به هر حال آنچه مسلم است این است که هم اسرائیل و هم آمریکا نمی‌خواهند مناقشه نظامی ادامه یابد و آمریکایی‌ها هم با صدای لرزان به سرعت گفتند ما در این ماجرا نقشی نداشتیم و سعی کردند خودشان را به طور کامل کنار بکشانند».

او ادامه داد: «اگرچه تحرکات نظامی ایران و اسرائیل علیه یکدیگر در اینجا به پایان رسید اما تقابل ما با صهیونیست‌ها اعتقادی است و این رویارویی اعتقادی چنددهه است که بوده و در ادامه هم همچنان خواهد بود».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «به نظر می‌رسد دیگر بعید است به این شکل بین ایران و اسرائیل تقابل نظامی شکل بگیرد زیرا هدف ما بعد از حمله آنها به کنسولگری‌مان در دمشق تنبیه آنها و نشان‌دادن قابلیت‌های وسیع نظامی‌مان بود که انجام شد و ما ثابت کردیم که گنبد آهنین آنها در حد گنبد شیشه‌ای هم نبود».

یوسفیان‌ملا در پایان گفت: «جنگ غزه همچنان ادامه خواهد داشت و من تصور می‌کنم این فضایی که صهیونیست‌ها ایجاد کردند مقدمه‌ای بود برای ادامه حملاتشان به غزه و البته حمله به رفح. آمریکایی‌ها هم تا انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور به حمایت کاملشان از صهیونیست‌ها ادامه می‌دهند زیرا آنها نیاز به لابی‌های صهیونیستی دارند اما به نظر می‌رسد بعد از انتخابات در کشور شرایط قدر تغییر کند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها