ناظمی اردکانی در گفت‌وگو با «فردا»:

تیم اقتصادی دولت نبض تحولات اقتصادی را در دست ندارد

کد خبر: 1285151

فعال سیاسی گفت: رئیس جمهور وقتی از اتفاقات مثبت اقتصاد همچون رشد اقتصادی 6 رصد و کاهش رشد تورم سخن می گوید، موارد منفی همچون افزایش قیمت ارز را نیز درنظر بگیرد چون آن مولفه ها نیز آثار منفی دارند که نمی توان نادیده شان گرفت.

تیم اقتصادی دولت نبض تحولات اقتصادی را در دست ندارد

گروه سیاست سایت فردا: اوضاع اقتصادی کشور تعریف چندانی ندارد، دلار ترمز بریده و آثار و تبعات افزایش قیمتش بر همه کالا و خدمات مشهود است اما بی اعتنا به واقعیت ها، دولتمردان از رشد اقتصادی 6 درصد و بازگشت آرامش به اقتصاد کشور سخن می گویند.

محمد ناظمی اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره تبعات عدم همخوانی گزارش دستاوردهای دولت با باور و قضاوت افکارعمومی گفت: رئیس جمهور از رشد اقتصادی 6 درصدی صحبت می کند، آثار چنین رشدی باید بر کیفیت سفره مردم، تعادل عرضه و تقاضا در بازار و کنترل تورم خودش را نشان دهد و مردم احساس کنند در معیشت شان گشایش حاصل شده است اما چنین اتفاقی نمی افتد.

وی با اشاره به افزایش جهشی قیمت ارز افزود: این مسئله بلافاصله آثار خودش را بر زندگی مردم نشان می دهد چون باعث افزایش قیمت ها می شود. معتقدم رئیس جمهور وقتی از اتفاقات مثبت اقتصاد همچون رشد اقتصادی 6 رصد و کاهش رشد تورم سخن می گوید، موارد منفی همچون افزایش قیمت ارز را نیز درنظر بگیرد چون آن مولفه ها نیز آثار منفی دارند که نمی توان نادیده شان گرفت.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: تا به ثبات برسیم و بازار از فراز و نشیب های قیمت ارز عبور کند به زمان نیاز داریم تا اتفاقاتی در عرصه اقتصاد ملی بیفتد. برای رقم خوردن این اتفاقات به ابتکار عمل لازم است. تیم اقتصادی دولت باید طوری ابتکار عمل را در دست بگیرد تا در کوتاه مدت آثار اقدامات و تصمیمات این تیم بروز و ظهور کند.

ناظمی افزود: متأسفانه تیم اقتصادی دولت آن طور که باید و شاید نبض تحولات را در عرصه اقتصاد خرد و کلان در دست ندارد بنابراین باید این تیم را تقویت کرد تا انتظارات رهبر معظم انقلاب و مردم برآورده شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها