ایمانی در گفت‌وگو با «فردا»:

رقبای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری 1404

کد خبر: 1284558

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: امیدوارم افراد شاخص این همت را انجام دهند و این دوره به میدان بیایند تا اولا انتخابات پرشوری در خرداد 1404 رقم بخورد و ثانیا سنت 2 دوره‌ای بودن روسای جمهور شکسته شود.

رقبای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری 1404

گروه سیاست سایت فردا: در شرایطی که دولت در حوزه های مختلف مورد نقد است، این سئوال نزد افکارعمومی مطرح است که مجلس آینده به اصلاح مدیریت اجرایی کشور می تواند چه کمکی کند.

ناصر ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فردا درباره نسبت مجلس آینده با دولت سیزدهم گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس از اهمیت بالایی برخوردار است چون نمایندگان تهران در همه دوره ها نقش موثری در گرداندن پارلمان داشتند و این دوره تکلیف قریب به نیمی از کرسی ها حوزه انتخابیه تهران هنوز مشخص نیست.

وی افزود: البته برای صحبت درباره نسبت مجلس دوازدهم با دولت سیزدهم باید منتظر مشخص شدن ترکیب هیأت رئیسه بود چون هیأت رئیسه نقش مهمی در جهت گیری مجلس ایفا می کند. هم اکنون سئوالات زیادی در این رابطه وجود دارد مثلا اینکه آیا آقای قالیباف دوباره رئیس مجلس می شود یا فرد دیگری در این جایگاه قرار می گیرد؟ قطعا وقتی تکلیف این موضوع معلوم شود تقریبا رویکرد کلی اکثریت مجلس با دولت قابل پیش بینی خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه مجلس دوازدهم فراکسیون جدی سیاسی ندارد، اظهار کرد: به نظر می رسد تعداد شخصیت های مهم و تأثیرگذار در دوره دوازدهم زیاد نباشد. نکته بعدی آن است که تا بخواهد با انتخاب هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون های تخصصی و سایر مناصب همچون دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها، مجلس شکل بگیرد وارد نیمه دوم سال یعنی مهر ماه خواهیم شد و عملا 8 ماه زمان تا انتخابات ریاست جمهوری 1404 باقی می ماند بنابراین این زمان زیادی نیست که دولت و مجلس بخواهند با هم کار کنند.

وی با بیان اینکه معمولا ماه های پایان نیز انتقادها به دولت زیاد می شود، ادامه داد: مجلس دوازدهم عملا نمی تواند نقش تعیین کننده در روند کاری دولت سیزدهم داشته باشد. حتی اگر همین رئیس جمهور مسئول تشکیل دولت آینده شود، به طور معمول تعدادی از وزرا و معاونان خود را تغییر می دهد بنابراین این بازه زمانی در واقع ماه های خداحافظی دولت سیزدهم خواهد بود.

ایمانی درباره رقبای سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری 1404 گفت: شرایط کشور و عملکرد دولت و شخص آقای رئیسی به گونه ای بوده که امیدوارم افراد شاخص این همت را انجام دهند و این دوره به میدان بیایند تا اولا انتخابات پرشوری در خرداد 1404 رقم بخورد و ثانیا سنت 2 دوره‌ای بودن روسای جمهور شکسته شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها