سوال جام‌جم از عبدالحمید: گفت‌وگو برسر خونِ«هموطن» یا تجزیه «وطن»؟

کد خبر: 1284318

جام جم خطاب به مولوی عبدالحمید نوشت: مگر تن‌ندادن به خواسته تروریست‌های جیش‌العدل به معنای نشنیدن مردم است؟

سوال جام‌جم از عبدالحمید: گفت‌وگو برسر خونِ«هموطن» یا تجزیه «وطن»؟

گروه سیاست سایت فردا - گرچه مدت‌هاست منبر مولوی عبدالحمید به منبری پر تنش تبدیل شده و سخنانی که از تریبون مسجدجامع مکی زاهدان شنیده می‌شود، رنگ‌و‌بویی از اتحاد ملی بر سر منافع مشترک ملی و از همه مهم‌تر امنیت ملی ندارد؛ اما سخنان اخیر وی درباره «گفت‌وگو با تروریست‌های «جیش‌العدل» یا به زبان بهتر «جیش‌الظلم»، نگرانی از تفکرات شکل‌گرفته برای هموطنان پا‌منبری این امام‌جمعه اهل سنت را که به سخنان وی باور دارند بیشتر کرده است. 

روزنامه جام جم با طرح این موضوع نوشته: گفت‌وگو نیازمند داشتن اشتراکاتی در هر دو طرف صحبت و پایبند ماندن طرفین روی آن اشتراکات است. حداقل‌ترین اشتراکات نیز قرار بر امنیت و منافع ملی است.  

در شرایطی که تروریست‌های جیش‌العدل تمام توان خود را بر سر اهداف اسرائیل و آمریکا گذاشته و درصدد تجزیه‌طلبی هستند، چطور می‌توان با نیت مصالحه به گفت‌وگو با آنها نشست؟ این گفت‌وگو چه نتیجه‌ای دارد؟ توافق بر سر جان و خون هموطنان، یا تجزیه وطن؟» 

وی در بخش دیگر سخنانش مطرح کرده که حرف مردم را قبل از این‌که کار از کار بگذرد و فرصت از دست رود، باید شنید. 

مگر تن‌ندادن به خواسته تروریست‌های جیش‌العدل به معنای نشنیدن مردم است؟  

چطور آن‌قدر قاطع درباره راضی‌نشدن مردم به «اصلاحات» ودرمقابل تمایل مردم برای تغییر حرف می‌زنید و این امر را درکنار لزوم شنیدن سخنان و مطالبات تروریست‌ها قرار می‌دهید؟ این حرف مگر تعبیری جز دعوت از مردم برای آشوب و به خطر انداختن امنیت ملی هم دارد؟

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها