انواری در گفت‌وگو با «فردا»:

هر تصمیم اقتصادی باید با برچسب رفاه عمومی باشد

کد خبر: 1284239

فعال سیاسی اصولگرا گفت: هر تصمیمی اتخاذ می شود باید یک برچسب رفاه عمومی و توجه به معیشت مردم نیز به آن بخورد.

هر تصمیم اقتصادی باید با برچسب رفاه عمومی باشد

گروه سیاست سایت فردا: حاد شدن مشکلات اقتصادی شیب تندی پیدا کرده است، دولت می‌گوید اوضاع تحت کنترل است اما باید صبر پیشه کرد تا اوضاع اقتصادی عادی شود. در این میان آنچه اهمیت دارد امیدواری مردم نسبت به آینده است که وجودش می تواند بر سرعت نتیجه بخشی اقدامات مسئولان تأثیر مثبت بگذارد.

حسین انواری در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره اهمیت امیدوار ماندن مردم به آینده گفت: اوضاع کنونی اقتصادی به معنای آن نیست که کاری انجام نمی شود. طبق گزارش رئیس بانک مرکزی، هیچ نیازی نیست که ارز آن تأمین نشده باشد، مگر اینکه پشت آن نیاز ارزی اهداف قاچاق خوابیده باشد بنابراین نباید برای تأمین نیازهای معیشتی مردم گرانی اتفاق بیفتد.

وی درباره روش های اطمینان و امیدواربخش به جامعه برای بازگشت آرامش به اقتصاد کشور افزود: خلاصه این روش ها در شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت» به چشم می خورد. البته کشور امروز با تنگناهایی مواجه است که بخشی از آن در اختیار دولت نیست مثلا قیمت طلا براساس نرخ جهانی بالا و پایین می شود.

این فعال سیاسی یادآور شد: تنها راه بازگشت ثبات و آرامش به کشور آن است که تولید داخل را اهتمام کنیم، هر چقدر به خودکفایی نزدیکتر شویم، فرصت های صادراتی افزایش و نیازمان به واردات کمتر می شود که این خود می تواند اثرگذار باشد چرا که تراز ارزی کشور مثبت تر خواهد شد، ضمن آنکه اشتغال زایی نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات و راهپیمایی ها افزود: اینها نشان می دهد در جامعه امیدواری وجود دارد که مشکلات قابل حل است. البته در این میان کسانی هم هستند که چون خودشان ناامیدند تلاش می کنند بقیه افراد را نیز به وادی ناامیدی بکشانند.

این نائب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: البته یکسری نقاط ضعفی نیز در کارهای اجرایی وجود دارد، معتقدم هر تصمیمی اتخاذ می شود باید یک برچسب رفاه عمومی و توجه به معیشت مردم نیز به آن بخورد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها