یوسف پور در گفت‌وگو با «فردا»:

مجلس در نظارت اختیارات وسیع دارد و نباید دست خود ببندد

کد خبر: 1284033

فعال سیاسی اصولگرا گفت: مجلس در همه امور می تواند قانونگذاری کند و در اعمال نظارت نیز اختیارات وسیعی دارد اما متأسفانه مجلس افت کرده است و نمی تواند از این ظرفیت قانونی خود استفاده کند.

مجلس در نظارت اختیارات وسیع دارد و نباید دست خود ببندد

گروه سیاست سایت فردا: مجلس دوازدهم به زودی کار خود را آغاز می کند. انتظارات از این مجلس بالاست، چراکه کشور در شرایط ویژه ای به لحاظ داخلی و حوزه سیاست خارجی قرار دارد و نیاز است مجلس با نگاه کارشناسی نظارت دقیقی را بر حوزه اجرایی اعمال کند تا قطار دولت بتواند این گردنه سخت را پشت سر بگذارد.

علی یوسف پور در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره نقش و جایگاه مجلس دوازدهم در شرایط حساس کنونی گفت: مجلس شورای اسلامی براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جزء پراختیارترین مجالس دنیا به حساب می آید چون حتی در کشورهای غربی نیز برخی روسای جمهور این اختیار را دارند که مجلس را منحل کنند اما در ایران هیچ کسی نمی تواند مجلس را منحل اعلام کند.

وی با بیان اینکه مجلس نباید دست خود در نظارت ببندد، افزود: مجلس در همه امور می تواند قانونگذاری کند و در اعمال نظارت نیز اختیارات وسیعی دارد اما متأسفانه مجلس افت کرده است و نمی تواند از این ظرفیت قانونی خود استفاده کند. معمولا از یک دوره به دوره دیگر 2 سوم نمایندگان عوض می شوند و مدتی طول می کشد نمایندگان جدید با آیین نامه و حدود اختیارات و ظایف نمایندگی آشنا شوند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: نمایندگان با تجربه می توانند به همکاران خودشان کمک کنند تا سریع مجلس آینده در این مقطع حساس در مسیر پاسخگویی به انتظارات جامعه قرار گیرد. امروز موضوع اول کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی مخصوصا گرانی است. مجلس دوازدهم باید فراکسیون قوی اقتصادی تشکیل دهد و دولت را به مسیری هدایت کند تا رهنمودهای اقتصادی رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر اجرا شود.

وی ادامه داد: حتی منتخبان مجلس آینده از الان باید دور هم جمع شوند و برای اجرایی شدن شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» ریل گذاری مناسبی را برای قطار دولت تدبیر کنند. در مجموع مجلس باید در حوزه های مختلف نظارت کارشناسی خودش را تقویت کند و به جد پیگیر باشد تا کارها به سرانجام برسد.

یوسف پور با تأکید بر لزوم واگذاری تصدی گری های اقتصادی به مردم گفت: 80 درصد اقتصاد کشور دست دولت است، در واقع اگر ریل گذاری درستی برای دولت انجام شود، سایر بخش های اقتصاد نیز در همین مسیر قرار می گیرند و کشور می تواند از این وضعیت کنونی به سلامت خارج شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها