حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با «فردا»:

مجلس دوازدهم باید از هرگونه جدال سیاسی بپرهیزد

کد خبر: 1283964

یک فعال سیاسی گفت: مجلس آینده باید همه تلاشش را برای حل مشکلات اقتصادی بگذارد و جلب رضایت‌مندی مردم در اولویت باشد.

مجلس دوازدهم باید از هرگونه جدال سیاسی بپرهیزد

گروه سیاست سایت فردا: چندی به تشکیل مجلس دوازدهم باقی است و حالا انتظارها از مجلس آینده مطرح می‌شود؛ اینکه مجلس دوازدهم باید مجلسی انقلابی اما عقلانی باشد، اینکه باید تلاش کند تا کمکی به رفع مشکلات کشور داشته باشد و البته نسبتش با دولت تعامل انتقادی داشته باشد؛ یعنی هم در جهت هرچه بهتر انجام‌شدن برنامه‌های دولت همراهی لازم را داشته باشد هم آنکه از وظیفه نظارتی خود غافل نشود.

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «باتوجه به شرایط کنونی کشور و مشکلاتی که فراروی دستگاه اجرایی و قانون‌گذاری کشور وجود دارد و رفع آنها مورد تأکید رهبر انقلاب هم بوده است، روند مجلس دوازدهم باید در راستای برنامه پنج‌ساله هفتم قرار بگیرد. رهبری اشاره کردند اجرای برنامه هفتم توسعه باید از سوی مجلس پیگیری شود تا این برنامه به بهترین شکل اجرایی شود. مجلس باید بر اجرای این برنامه نظارت کافی داشته باشد و موانع را از میان بردارد تا شرایطی تکرار نشود که فقط 30درصد از برنامه پنج‌ساله اجرا شود».

او ادامه داد: «توجه نمایندگان مجلس عمدتا باید به حل مسائل اقتصادی کشور باشد و در مراحل بعدی به مسائل فرهنگی و مورد تأکید و مطالبه مردم توجه داشته باشند. در این جهت فکر نمی‌کنم اصولا زمینه‌ای برای رفتارهای رادیکال و خارج از منطق سیاسی جایی در مجلس داشته باشد. مجلس آینده باید همه تلاشش را برای حل مشکلات اقتصادی بگذارد و جلب رضایت‌مندی مردم در اولویت باشد زیرا مردم سرمایه اجتماعی‌ نظام‌اند. به هر حال برخی از مردم در انتخابات شرکت نکردند و مجلس باید با برنامه مدون سعی کند آن بخش از مردم را به عرصه سیاست‌ورزی برگرداند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «پرداختن به جدال‌های سیاسی نباید جایی در مجلس آینده داشته باشد زیرا هم برای کشور مضر است و هم هیچکس چنین وضعیتی را نمی‌پسندد. امیدوارم مجلس آینده باتوجه به سخنان رهبری از هرگونه جدال سیاسی بپرهیزد».

ترقی در پایان گفت: «مشکلاتی که در حوزه اقتصادی با آن روبه‌رو هستیم به همه از جمله دولت و مجلس مربوط است. مجلس در مواجهه با دولت دو روش را می‌تواند در پیش بگیرد؛ نخست آنکه صرفا نقد کند که چرا کارها درست انجام نمی‌شد و روش دوم که منطقی است به دولت راهکار نشان دهد و سعی کند به دولت کمک کند. مجلس هم می‌تواند راهکار بدهد و هم دست به قانون‌گذاری بزند تا دولت در مسیر درستی حرکت کند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها