میثاق روز قدس با شهدای راه قدس

کد خبر: 1283301

روز جهانی قدس امسال را شاید یکی از متفاوت‌ترین روز قدس‌ها نامید. اعلام انزجار جهانی از رژیم منحوس صهیونیستی در حالی در سراسر جهان برگزار خواهد شد که این رژیم طی حدود هفت‌ماه گذشته مرتکب هر تجاوز و کشتاری در باریکه غزه شده است. از قتل و کشتار کودکان و زنان بی‌گناه تا بمباران مراکز درمانی و بیمارستانی تا محاصره اقتصادی و همه‌جانبه مردم که حتی دسترسی به مواد غذایی و دارویی برای مردم هم تقریباً غیرممکن شده است.

میثاق روز قدس با شهدای راه قدس

روز جهانی قدس امسال را شاید یکی از متفاوت‌ترین روز قدس‌ها نامید. اعلام انزجار جهانی از رژیم منحوس صهیونیستی در حالی در سراسر جهان برگزار خواهد شد که این رژیم طی حدود هفت‌ماه گذشته مرتکب هر تجاوز و کشتاری در باریکه غزه شده است. از قتل و کشتار کودکان و زنان بی‌گناه تا بمباران مراکز درمانی و بیمارستانی تا محاصره اقتصادی و همه‌جانبه مردم که حتی دسترسی به مواد غذایی و دارویی برای مردم هم تقریباً غیرممکن شده است. 

همه این اقدامات تجاوزکارانه و ضدانسانی علیه مردم بی‌دفاع غزه پس از آن صورت گرفته است که مجاهدان فلسطینی ۱۵ مهرماه سال گذشته در اقدامی برق‌آسا و قهرمانانه در قالب عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی، هیمنه پوشالی رژیم‌صهیونیستی را درهم کوبیدند و ضربه جبران‌ناپذیری بر پیکره آن‌ها وارد ساختند. رژیم‌صهیونیستی، اما در واکنش به این عملیات پیروزمندانه، خوی وحشیانه خود را که چند دهه به مدد پشتیبانی رسانه‌ای بنگاه‌های خبری وابسته، نزد افکار عمومی جهانی پنهان نگه داشته بود، با نسل‌کشی‌های گسترده‌ای که در غزه رقم زد، برای جهانیان آشکار کرد، به گونه‌ای که امروز در هیچ نقطه‌ای از جهان نمی‌توان سراغ داشت راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز علیه سران جنایتکار صهیونیستی حتی در کشور‌های غربی همسو برگزار نشود، بنابراین می‌توان انتظار داشت و پیش‌بینی کرد که روز جهانی قدس امسال در کشور‌های غربی هم جلوه متفاوت‌تری از سال‌های پیشین داشته باشد. رژیم‌صهیونیستی، اما در تداوم جنگ‌افروزی‌های خود، عصر دوشنبه دست به حماقت دیگری زد و با هدف قرار دادن بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق هفت تن از مستشاران نظامی ایران را به شهادت رساند تا به زعم خود با گسترش دامنه جنگ به خارج از مرز‌های اشغالی، حاشیه امنی در داخل ایجاد کند، اما اعتراضات جهانی در محکومیت این اقدام مغایر حقوق و قواعد بین‌المللی، نقشه سران رژیم را نقش برآب کرد، آن‌ها را در باتلاق بیشتری فرو برد و خون مجاهدان سرافراز ایران اسلامی در رگ‌های امت اسلامی جاری شد و حیاتی دوباره بخشید. روزجهانی قدس در تهران امسال با تشییع شهدای راه قدس همزمان شده است و امت اسلامی در قالب پویش «لشکریان قدس» نشان خواهند داد در میثاقی که با شهدا، بنیانگذار انقلاب و رهبر معظم انقلاب بسته‌اند، اندکی از آرمان رهایی قدس شریف عقب نخواهند نشست. 

 

رمضان شریف صبح دیروز در نشست خبری ستاد مرکزی انتفاضه و قدس درباره وضعیت کنونی رژیم‌صهیونیستی گفت: عدم‌موفقیت این رژیم در پیشبرد اهداف خود در طول شش ماه گذشته نشان می‌دهد وضعیت این رژیم به شرایط قبل از عملیات طوفان‌الاقصی بازنخواهد گشت. وی اضافه کرد: در چند روز گذشته شاهد حضور نیم‌میلیون جمعیت در لندن بودیم که حمایت از مردم مظلوم فلسطین را فریاد زدند و از حکام‌شان خواستند در پشتیبانی از رژیم‌صهیونیستی تجدیدنظر کنند، همین وضعیت در امریکا و در سایر نقاط جهان و شهر‌های مختلف تداوم داشته و دارد و در بین کشور‌های اسلامی این موضوع در بالاترین سطح بوده است. چیزی که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در طول این سال‌ها به آن اشاره کردند، امروز مورد توجه و تصدیق افکار عمومی جهان قرار گرفته است. 

 امسال روز جهانی قدس  یک روز جهانی است

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس تأکید کرد: با کمال افتخار می‌توانیم اعلام کنیم امسال روز جهانی قدس واقعاً یک روز جهانی به برکت استقامت، پایمردی، شجاعت و تدبیر رزمندگان حاضر در میدان مبارزه با صهیونیست‌ها به ویژه رزمندگان حماس و جهاد اسلامی است که شجاعانه پای آرمان فلسطین ایستادند و عملیات طوفان‌الاقصی را رقم زدند و شش ماه از این دستاورد خود دفاع کردند و صهیونیست‌ها بعد از شش ماه همچنان دست خالی دست به رفتار‌های جنون‌آمیز می‌زنند. سردار شریف با بیان اینکه آرزوی صهیونیست‌ها بود که مردم را در مقابل رزمندگان قرار دهند، اما نتوانستند، اظهار کرد: امروز تحلیلگران آن‌ها اعلام می‌کنند غزه از بین رفتنی نیست. هجمه به بیمارستان‌ها زبانزد عام و خاص شده و رفتار‌های غیرحقوقی و غیردیپلماتیک از آن‌ها سر می‌زند. رفتار‌های جنون‌آمیز صهیونیست‌ها نه از سر قدرت، بلکه از سر استیصال است. وی گفت: امیدواریم خداوند به زودی پیروزی فلسطینی‌ها را رقم بزند و ما شاهد خفت و خواری بیشتر صهیونیست‌ها باشیم. مردم ایران همواره فریاد آزادی‌خواهی فلسطین را سر داده‌اند و به عنوان مردم بافرهنگ و آبرومند شناخته می‌شوند. 

 برگزاری راهپیمایی روز قدس  در بیش از ۲هزار نقطه

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با اعلام اینکه راهپیمایی روز قدس امسال را صبح روز جمعه از مساجد و میدان‌های اصلی شهر‌ها و روستا‌های سراسر کشور به سمت محل برگزاری نماز جمعه خواهیم داشت، افزود: راهپیمایی در بیش از ۲هزار نقطه و با بیش از ۵۰۰عنوان برنامه برگزار می‌شود. برای هر ۳۱استان سخنران مشخص شده و بیش از هزارو ۵۰۰ مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شوند. سردار شریف خاطرنشان کرد: پیام وحدت ملت ما پیرامون موضوع حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم‌صهیونیستی در جهان نهادینه شده است و در این زمینه در کشور وحدت رویه وجود دارد که قابل تقدیر است و به امنیت و اقتدار کشور ما کمک می‌کند. 

 تشییع شهدای حمله صهیونیست‌ها  به سفارت ایران

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس اظهار کرد: پیکر مطهر شهدای عزیزمان در کنسولگری ایران در دمشق، در روز قدس در تهران تشییع و پس از آن پیکر‌های مطهر شهدا به زادگاه‌های خودشان منتقل می‌شود. روز شنبه نیز پیکر مطهر شهید «محمدرضا زاهدی» در اصفهان تشییع می‌شود. 

سردار شریف با بیان اینکه مراسم تشییع در تهران از ۱۰صبح و همزمان با شروع راهپیمایی روز جهانی قدس خواهد بود، اعلام کرد: این مراسم از میدان فردوسی آغاز می‌شود. سخنران این مراسم در تهران سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه خواهد بود.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها