حماس: فعلا هیئتی را به قاهره اعزام نمی‌کنیم

کد خبر: 1282713

منابع نزدیک به حماس با اشاره به اینکه این جنبش فعلا هیچ هیئتی را برای مذاکره به قاهره اعزام نمی‌کند تاکید کردند که نتانیاهو در رسانه‌ها مانور می‌دهد و به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات و جلوگیری از توافق است.

 حماس: فعلا هیئتی را به قاهره اعزام نمی‌کنیم

در سایه بن‌بست مذاکرات آتش‌بس غزه با توجه به کارشکنی مداوم صهیونیست‌ها، یک منبع در مقاومت فلسطین اعلام کرد که هیئت حماس منتظر نتایج دیدار میانجی‌ها با هیئت صهیونیستی بوده و در بازه زمانی فعلی تصمیمی برای رفتن به قاهره ندارد.

از طرف دیگر «حسام بدران» از اعضای دفتر سیاسی حماس هم اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر مانع رسیدن به هر توافقی می‌شود و تنها کاری که انجام می‌دهد مانور در رسانه‌هاست.

بدران در یک بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد که نتانیاهو دروغ می‌گوید و اسرائیلی‌ها را گمراه می‌کند و خانواده‌های اسرای صهیونیست را که روزانه ضد وی در خیابان‌ها تظاهرات می‌کنند، فریب می‌دهد.

وی تصریح کرد که نتانیاهو به دنبال آن است که مذاکرات صرفا یک مسیر بدون نتیجه باشد و یک مانور رسانه‌ای به راه انداخته و هیئت‌هایی را برای مذاکره می‌فرستد که صلاحیت این کار را ندارند.

این مسئول حماس گفت که حماس به مقاومت میدانی خود ادامه می‌دهد و روند مذاکرات را هم در چارچوب دفاع از ملت فلسطین و تلاش برای تحقق خواسته‌های این مردم ادامه می‌دهد و با همه نیروها و گروه‌های فعال فلسطینی همکاری می‌کند.

دیروز هم ، «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان اعلام کرد که مذاکرات غیرمستقیم میان مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی، صراحتا نشان داد که این رژیم اساسا به دنبال رسیدن به هیچ توافقی نیست. مقاومت نرمش ملموسی از خود در مذاکرات نشان داده اما تضمینی از اشغالگران برای توقف جنگ دریافت نکرده است. در صورتی که این تضمین وجود نداشته باشد مقاومت هیچ توافقی را امضا نخواهد کرد.

این مسئول حماس در ادامه گفت که تصمیم برای پایان دادن به جنگ وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، در دست واشنگتن است که از جنگ گرسنگی و نسل‌کشی اشغالگران علیه غیرنظامیان در نوار غزه حمایت می‌کند. طرح آمریکایی‌ها هم همان اهداف رژیم صهیونیستی را شامل می‌شود که بارزترین آنها نابودی مقاومت و ایجاد یک دولت جایگزین در غزه است.

درحالی که در سایه کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی تاکنون هیچ یک از مذاکرات برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا به نتیجه نرسیده است، یک منبع آگاه از این مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و رژیم اشغالگر اعلام کرد که اسرائیلی‌ها هیچ یک از خواسته‌های اصلی ملت فلسطین و مقاومت را نپذیرفته‌اند.

این منبع گفت که میانجی‌ها پاسخ منفی از اسرائیل دریافت کردند و بر اساس این پاسخ، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌دنبال توافقی نیست که منجر به توقف تجاوزات علیه غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی به مناطق خود در شمال این منطقه شود.

جنبش حماس هم برای شفاف‌سازی دوباره موضع خود با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: ما به همه خواسته‌های خود مبنی بر برقراری آتش‌بس جامع و دائمی، خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه، بازگشت آوارگان به مناطق خود و انجام یک معامله دقیق و جدی برای تبادل اسرا پایبندیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها