تکلیف جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ چه می شود؟

کد خبر: 1279449

ارائه لایحه بخش جداول بودجه سال ۱۴۰۳ منتظر تعیین تکلیف لایحه بخش اول در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

تکلیف جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ چه می شود؟

 محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور ۲ اسفند اعلام کرد که بخش جداول و جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ آماده است و به مجلس ارسال می‌شود.

در حالی دولت برای ارائه لایحه جداول بودجه اعلام آمادگی کرده است که بخش اول لایحه بودجه نیز هنوز به دولت ابلاغ نشده است،این بخش درصحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و سه مورد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان وجود دارد که به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است.

به گفته محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور «لایحه بودجه هم در شورای نگهبان و هم در مجمع تشخیص در دست بررسی است زیرا در برخی موارد نمایندگان اصرار وزریدند و امید است طی دو هفته باقی مانده به نتیجه نهایی برسد.»

علاوه بر این پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به دلیل غیبت نمایندگان برگزار نشد. مجلس هفته جاری نیز فقط سه روز جلسه علنی دارد و بعد از آن تعطیلات سال جدید آغاز خواهد شد.

در همین خصوص حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی گفت: در این هفته قرار است که بخش جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار قرار صحن مجلس بگیرد و منتظر هستیم که دولت بخش جداول بودجه را به مجلس ارسال کرده و پس از تشکیل کمیسیون تلفیق مربوطه، نمایندگان جزییات آن را مورد بررسی قرار دهند.در صورتی که بخش جدول بودجه به مجلس نرسد، نمایندگان طبق روال هفته گذشته، گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور در مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها