«فردا» گزارش می‌دهد:

اعتراض گسترده به اقدام نادرست صداوسیما پس از سخنان رهبری؛ ستیزه‌گران نباید میدان‌دار باشند

کد خبر: 1279356

صداوسیما پس از تأکید رهبر انقلاب مبنی بر پرهیز از کشمکش سیاسی از حمید رسایی دعوت می‌کند و با تحریک او سعی می‌کند بر دوطقبی‌سازی‌های سیاسی دامن بزد.

اعتراض گسترده به اقدام نادرست صداوسیما پس از سخنان رهبری؛ ستیزه‌گران نباید میدان‌دار باشند

گروه سیاست سایت فردا: دقیقا هنگامی که رهبر انقلاب اسلامی بر ضرورت پرهیز گروه‌های سیاسی از کشمکش و ستیزه‌گری تأکید کردند و گفتند که با این دست اقدامات نباید کام انتخابات به کام ملت تلخ شود، صداوسیما از حمید رسایی دعوت می‌کند و او هم به سیاق سابق خودش علیه شورای ائتلاف و شخص محمدباقر قالیباف حمله می‌کند. نکته جالب است این که که گرچه رسایی در ابتدا خواست حملات خود را با گوشه و کنایه پیش ببرد اما این مجری صداوسیما بود که همه تلاش خود را کرد تا آتش اختلافات را افروخته کند و با تکرار چندباره اینکه نام افراد را ببر، فضایی را فراهم کرد که رسایی حملات خود را به صورت مستقیم و با نام‌بردن از قالیباف و شورای ائتلاف پیش ببرد.

حمید رسایی در گذشته نیز سابقه حمله به شخصیت‌ها و ارکان نظام را داشته است و به نظر می‌رسد که مخاطب سخنان رهبر انقلاب شیوه مواجه چنین افرادی با عرصه سیاست است. اتفاق اخیر در صداوسیما از دو حیث قابل بررسی است؛ نخست آنکه چرا صداوسیما باید از فردی دعوت کند که مشهور به راه‌انداختن کشمکش سیاسی است؟ آن هم بعد از انتخابات که دیگر مجال رقابت‌های سیاسی است و همه باید به فکر وحدت و کار باشند. از سوی دیگر چرا حالا که چنین فردی دعوت شده است، مجری یا بخوانید صداوسیما سعی می‌کند سطح دعوا را افزایش دهد؟ آیا از این رهگذر نفعی برای صداوسیما موجود است؟ آیا صداوسیما در وهله نخست باید حافظ عنوان ملی‌بودن خود باشد و در جهت وحدت ملی حرکت کند نه آنکه بر اختلافات‌ دامن بزند؟

رویکرد اخیر صداوسیما حتما در تعارض آشکار با سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی قرار دارد.

خبرگزاری «تسنیم»  که نامش هم در این برنامه آورده شد، در واکنش به سخنان رسایی و نحوه برخورد مجری در مطلبی نوشت: «رسایی برای خیلی‌ها اولین فردی بود که به عنوان یکی از مصادیق تذکر روز گذشته رهبر انقلاب به ذهن می‌آمد. و به همین دلیل، اقدام شب گذشته صداوسیما، بسیاری از مخاطبانش را شگفت‌زده کرد. برنامه گفتگوی ویژه خبری، خودِ رسایی، یعنی یکی از مصادیق اصلی بداخلاقی و ستیزه‌جویی دشمن‌شادکن را به عنوان میهمان ویژه برای تبیین بیانات رهبر انقلاب به استودیو آورده بود! اما موضوع فقط به تطهیر رسایی منحصر نماند بلکه صداوسیما عملاً به یک عملیات بسیار عجیب علیه بیانات رهبر انقلاب روی آورد و خودِ همین برنامه را هم به میدانی برای بداخلاقی و ستیزه‌جویی تبدیل کرد. اتفاقی که این بار هم با واکنشهای منفی و تعجب شدید برخی از کاربران فضای مجازی قرار گرفت. مجری این برنامه برخلاف روال مجریان صداوسیما که در مناظرات تلویزیونی اشخاص را از نام بردن افراد نهی می‌کردند، این بار با تهییج رسایی بارها از او میخواست که با نام بردن از افراد، رویکرد مقابله و نزاع با آنان را در پیش بگیرد».

امیر حسین یزدان‌پناه، رئیس اداره اخبار مجلس در همی زمینه در در مطلبی نوشت: «به نظر شما مجری مشکوک نیست؟ عادی است؟ خودش گفت‌وگو را اداره می‌کند یا با هدفون اداره می‌شود؟ عجیب‌تر این است که تنها چند ساعت پس از هشدارهای صریح رهبر انقلاب به نمایندگان منتخب نسبت به پرهیز از دعوا راه انداختن، کشمکش، ستیزه‌گری و سخنان اختلاف‌انگیز، صداوسیما در گفت‌وگوی ویژه خبری از آقای رسایی دعوت کرد و مجری به طرز خارج از عرف، موضوع بحث را به جایی کشاند که رسایی دست به تخریب و تهمت علیه دکتر قالیباف زد. یعنی حتی اجازه ندادند یک‌روز از هشدار آقا بگذرد و بعد خیمه شب بازی کنند. آقای جبلی و خدابخشی یا سخنان امروز آقا را نشنیده‌اند یا شنیده‌اند و قصد دارند بازی که از روزهای قبل به‌خصوص شب انتخابات علیه آقای قالیباف آغاز کرده بودند را ادامه دهند؟»

مجید شاکری هم نوشت: «گفت‌وگوی ویژه خبری امشب یکی از عجیب‌ترین و غیرعادی‌ترین نمونه‌های چندسال اخیر و صراحتا علیه نکات امروز رهبری بود».

کاربران فضای مجازی هم نسبت به اقدام اخیرصداوسیما واکنش نشان دادند؛ برای مثال عبدالمجید خرقانی در شبکه ایکس(توئیتر سابق) نوشت: «دقیقا روزی که رهبر انقلاب در مورد رعایت حدود شرعی در مجلس و تلخ‌نکردن کام مردم با دعواهای سیاسی تذکر دادن، صداوسیمای آقای جبلی از حمید رسایی دعوت کردن تو شبکه خبر و ایشون هم زحمت کشیدن به رقبای خود حمله کردن. غفلت زشته، اما غفلت عمدی خیلی زشت‌تره».

عطیه نجاری هم ضمن بازنشر تویت خرقانی، نوشت: «این حرکت صداوسیما نه‌تنها خیلی درجه چندم و ناشیانه بود بلکه بی‌احترامی به افراد زیادی بود که معتقدند رسایی مخاطب تذکر اخیر آقاست».

Mehrshad Imani, [3/8/2024 2:14 PM]

کاربر دیگری به نام حسین صادقی هم نوشته است: «صداوسیما تو گوگل سرچ کرده کدوم نماینده از همه بیشتر اهل تخریب و دوقطبی‌ساختن بوده، دقیقا همونو بعد  صحبتای آقا دعوت کردن تو تلویزین».

محمدجواد محمد محمزاده هم نوشته: «امشب واقعا درک کردم انتقادهایی که به نحوه این خانم مجری در گذشته می‌شده چقدر درست و حق بودند».

سبحان برکتی هم نوشت: «امروز آقا، نماینده‌های جدید رو به اخلاق دعوت کرد. امشب صداوسیما رسایی رو دعوت می‌کنه و مجری اینقدر رسایی رو تحریک می‌کنه که برعلیه جناح مخالفشون حرف بزنه! جدی مشکلی چیزی دارید برخلاف حرف رهبری عمل می‌کنید؟ از دو دستگی و شکاف لذت می‌برید؟ واقعا کسی نیست جلوی این مسائل رو بگیره یا صداوسیما خودمختاره؟»

باور کردنی نیست. صدا و سیما از حمید رسایی دعوت کرده تا به تفسیر سخنان امروز رهبر انقلاب در نقد بداخلاقی برخی منتخبان مجلس دوازدهم بپردازد. آیا ممکن است آقایان جبلی و خدابخشی سخنان امروز رهبر انقلاب را نشنیده باشند؟ مدیریت صدا و سیما هیچ گاه به این اندازه ناامیدکننده نبوده است.

به هر روی هم صداوسیما و هم طیف‌هایی که سعی در اختلاف‌افکنی دارند باید تکلیف خود را روشن کنند که آیا می‌خواهند به سخنان رهبر انقلاب اسلامی تمکین کنند و به صورت واقعی و نه در شعار، پیرو ولایت باشند یا خیر؟ در حقیقت اختلاف‌افکنی‌های امثال رسایی و البته صداوسیما در تضاد کامل با خواسته رهبری مبنی بر آرامش و وحدت سیاسی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها