هشتمین سفر رئیسی به خوزستان/ افتتاح طرح‎های نفتی و عمرانی/ دیدار رئیس جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه/ رئیسی: در جنگ اراده‌ها بر دشمن پیروز شد‌یم+عکس و فیلم

کد خبر: 1279279

رئیس جمهور صبح جمعه به منظور بهره برداری از چند طرح بزرگ تولیدی صنعتی از طریق فرودگاه دزفول وارد استان خوزستان شد.

هشتمین سفر رئیسی به خوزستان/ افتتاح طرح‎های نفتی و عمرانی/ دیدار رئیس جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه/ رئیسی: در جنگ اراده‌ها بر دشمن پیروز شد‌یم+عکس و فیلم

رئیس جمهور صبح جمعه به منظور بهره برداری از چند طرح بزرگ تولیدی صنعتی از طریق فرودگاه دزفول وارد استان خوزستان شد.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در هشتمین سفر خود به استان خوزستان علاوه بر افتتاح رسمی تعدادی از طرح‌های اقتصادی و عمرانی با مردم برخی شهرهای استان دیدار می‌کند.

وزرای نفت، جهاد، نیرو و صنعت، معدن و تجارت نیز همراه آیت الله رییسی به دزفول سفر کردند.

استاندار خوزستان، نماینده ولی فقیه در خوزستان، رئیس شرکت ملی نفت و فرماندار ویژه دزفول از رییس جمهور و هیات همراه در فرودگاه دزفول استقبال کردند.

طبق اعلام استاندار خوزستان، آیت الله رئیسی با حضور در مجموعه صنعتی پاک چوب خوزستان، ضمن بازدید از اقدامات صورت گرفته در حوزه زراعت چوب، طرح کشت و صنعت تخته فشرده در این شرکت را بهره برداری می‌کند.

بازدید از طرح توسعه آبیاری زیرسطحی در کشت و صنعت‌های خوزستان، دیدار با مردم ایذه و بررسی روند اجرای مصوبات سفرهای قبلی مربوط به این منطقه به ویژه در زمینه آب آشامیدنی و کشاورزی، کارخانه اکسید منیزیم، کارخانه تولید ورق گرم فولادی و احداث گلخانه ها و همچنین بهره برداری از کارخانه فولاد زمزم سه و طرح‌های فولادی بخش خصوصی از جمله فولاد آتیه در اهواز از برنامه‌های سفر رییس جمهور به خوزستان است.

افتتاح طرح‌های پتروشیمی، بیمارستان بندر امام خمینی، افتتاح متمرکز چند طرح وزارت نیرو در حوزه آبرسانی و شبکه فاضلاب در منطقه دارخوین و برخی طرح‌های دیگر با حضور وزرا یا به صورت ویدئو کنفرانس از دیگر برنامه‌های سفر آیت الله رییسی به خوزستان است.

رییس جمهور همچنین قرار است با سفر به مناطق عملیاتی در میان کاروان‌های راهیان نور حاضر شود؛ آیت الله رییس پیش از این در هفتم اردیبهشت امسال برای هفتمین بار در طول دولت سیزدهم به این استان سفر کرده بود.

رئیسی

 حضور رئیس جمهور در مجموعه صنعتی پاک/ رئیسی "کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب" را افتتاح کرد

رئیس‌جمهور در نخستین برنامه سفر استانی به خوزستان از کارخانه پاک چوب در شهرستان شوش بازدید کرد و در جریان مشکلات این کارخانه فرار گرفت.‌

رئیسی در نخستین برنامه سفر خود به خوزستان بعد از ورود از طریق فرودگاه دزفول در محل مجموعه صنعتی پاک چوب شهرستان شوش حضور یافت و در گفت و گو با مدیریت این مجموعه مسائل و مشکلات آنها را جویا شد.

براساس این گزارش، در این بازدید که وزیر جهاد کشاورزی،‌ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، استاندار خوزستان و جمعی از مدیران حضور داشتند، ‌رئیس جمهور با کارکنان و کارگران این مجموعه دیدار کرد.

افتتاح مجموعه صنعتی پاک چوب

رئیس جمهور در ادامه مجموعه کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان را با سرمایه گذاری 66 میلیارد ‌به بهره‌برداری رساند؛ این مجموعه به صورت مستقیم و پایدار برای 700 نفر در استان خوزستان اشتغال ایجاد می‌کند.

مجموعه کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان با ایجاد جنگل درختان (اکالیپتوس) به مساحت 550 هکتار در شهرستان شوش و ایجاد کارخانه ام‌دی‌اف خام و محصولات مرتبط برای ایجاد زنجیره کامل تأمین تولید از کاشت بذر تا نهال و کاشت درخت و پس از آن تولید ام‌دی‌اف خام و روکش توانسته گام مهمی را برای تأمین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید ام‌دی‌اف بردارد و وابستگی به واردات کم کند./تسنیم

رئیس‌جمهور با مردم ایذه دیدار می‌کند

رئیس جمهور در هشتمین سفر خود به خوزستان با مردم ایذه دیدار می‌کند.

امروز ۱۸ اسفندماه آیت‌الله رئیسی در سفر خود به خوزستان با مردم ایذه دیدار و گفت وگو می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی در این سفر قرار است در محل مصلی نماز جمعه شهرستان ایذه با مردم ولایت‌مدار این شهرستان دیدار داشته باشد.

پیش از این مردم ایذه بارها خواستار دیدار با رئیس‌جمهور بودند و این اولین حضور آیت‌الله رئیسی در ایذه است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور امروز در هشتمین سفر خود به خوزستان قرار است چندین پروژه عمرانی و اقتصادی را افتتاح کند.

وزرای نفت، جهاد، نیرو و صمت رئیس جمهور را در سفر به استان خوزستان همراهی می‌کنند.

بهره‌برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر، بهره‌برداری از کارخانه فولاد زمزم ۳ و طرح‌های فولادی بخش خصوصی از جمله فولاد آتیه در اهواز، افتتاح طرح میان مدت غدیر به منظور آبرسانی به ۲۶ شهر و ۱۰۰۰ روستای استان خوزستان، افتتاح تصفیه خانه شهرهای شوشتر، اندیمشک، مسجدسلیمان و دارخوین، بهره‌برداری از طرح میان‌مدت آبرسانی به شهرهای دزفول، لالی، شوشتر و اندیمشک برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان خوزستان است.

همچنین قرار است در این سفر، عملیات اجرایی طرح آب فدک به منظور آبرسانی به شمال شرق خوزستان و شهرهای ایذه، باغملک، قلعه تل، میداوود، صیدون، رامهرمز و هفتکل و ۶۹۰ روستا آغاز و از طرح آبرسانی و پایدارسازی آب پایانه‌های شلمچه و چذابه و بیش از ۱۷۰۰ روستا نیز بهره‌برداری شود

تاکید رییس جمهور برای افزایش ۱۰برابری شرکت های پاک چوب

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در این بازدید از خطو تولید شرکت صنعتی پاک چوب و افتتاح آن با قدردانی از کارگران، مدیران و کارشناسان مجموعه پاک چوب برای رسیدن به این نقطه و افزایش اشتغالزایی در این کارخانه گفت: تمام هدف دولت تقویت بخش خصوصی و افزایش اشتغالزایی است.

وی با اشاره به اشتغال مستقیم بیش از هزار نفر و اشتغال غیرمستقیم بیش از هشت هزار نفر در کارخانه پاک چوب افزود: هدفگذاری این مجموعه باید بر اساس افزایش ۱۰ برابری تولید و نیروی انسانی در منطقه باشد.

رییس جمهور همچنین بر افزایش خطوط و تکمیل زنجیره تولید در این کارخانه با در نظر گرفتن تولید محصول نهایی با کیفیت و تولید دانش بنیان تاکید کرد و گفت: باید تلاش مضاعف شود تا در این منطقه بیکار نداشته باشیم و محصول با کیفیت قابل رقابت با کشورهای دیگر تولید شود.

رییسی همچنین بر ضرورت تولید محصولات ام دی اف با کمیت و کیفیت بالاتر در این مجموعه تاکید کرد.

رییس جمهور که به همراه وزیران صمت و جهادکشاورزی در این کارخانه حاضر شده بود با اشاره به اشتغال مستقیم یک هزار نفر در این شرکت، کمک به افزایش خطوط تولید، افزایش اشتغال زایی شرکت برای ۱۰ هزار فرصت شغلی و همچنین تکمیل زنجیره تولید صنایع مرتبط با ام دی اف در این کارخانه را بسیار مهم توصیف کرد و دستورات ویژه ای را برای تحقق این مهم خطاب به وزرای صمت و جهاد کشاورزی صادر کرد.

رئیسی: بنای دولت تقویت بخش خصوصی است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در آئین افتتاح کارخانه پاک چوب شهرستان شوش اظهار کرد: بنای دولت این است که کار در بخش خصوصی دنبال شود و تمام تلاش دولت این است که بخش خصوصی را تقویت کند تا این بخش کار را در دست بگیرد.

وی افزود: در این مجموعه بیش از یک هزار نفر به صورت مستقیم و هشت هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول کار هستند.

رئیسی عنوان کرد: هدفگذاری شده که نیروی انسانی این کارخانه به ۱۰ هزار نفر برسد.

رئیس جمهور بیان کرد: ان شاء الله با توکل به خداوند متعال، حمایت دولت و همت صنعتگران به نقطه‌ای برسیم که در منطقه خوزستان بیکار نداشته باشیم و کیفیت تولید این منطقه زبانزد و قابل رقابت با کشورهای منطقه باشد.

کشت و صنعت تخته پاک چوب خوزستان افتتاح شد

در مراسمی با حضور رئیس جمهور کشورمان کارخانه پاک چوب در شهرستان شوش به بهره برداری رسید. این شرکت با ایجاد جنگل درختان (اکالیپتوس) به مساحت ۵۵۰ هکتار در شهرستان شوش و ایجاد کارخانه «ام‌دی‌اف» خام و محصولات مرتبط برای ایجاد زنجیره کامل تأمین تولید از کاشت بذر تا نهال و کاشت درخت و پس از آن تولید ام‌دی‌اف خام و روکش توانسته گام مهمی برای تأمین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید ام‌دی‌اف بردارد و وابستگی به واردات را کم کند.

مجموعه کشت و صنعت پاک چوب با هدف تکمیل زنجیره تأمین، کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز از کشور اقدام به اجرای ۱۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری و کاشت ۱۰۲ میلیون اصله نهال اکالیپتوس کرده است که این امر علاوه بر توسعه فضای سبز و بهبود شرایط زیست محیطی زیر ساخت لازم برای تأمین مواد اولیه بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین خط تولید ام‌دی‌اف منطقه با ظرفیت سالانه ۴۰۰ هزار متر مکعب را نیز ایجاد کرده است.

این مجموعه در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدام به آموزش و ترویج کاشت نهال اکالیپتوس و توزیع گسترده آن در میان کشاورزان منطقه و کل کشور به صورت قرارداد خرید تضمینی محصول کرده است. در زراعت چوب اکالیپتوس علاوه بر استفاده از چوب، برگ آن نیز برای مصارف صنایع دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد./مهر

بازدید رییس جمهور از طرح توسعه آبیاری زیرسطحی در خوزستان

رییس جمهور از طرح توسعه آبیاری زیرسطحی در کشت و صنعت‌های نیشکر خوزستان بازدید کرد.

صبح جمعه رئیس جمهور در هشتمین سفر خود به خوزستان از طرح توسعه آبیاری زیرسطحی در کشت و صنعت‌های خوزستان بازدید کرد.

این طرح در حوزه بهره وری مصرف آب کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است که با توسعه آن علاوه بر حفظ منابع آبی، شاهد عملکرد تولید محصول در استان خواهیم بود.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اجرای سامانه آبیاری زیرسطحی از شرکت‌های پیشرو در مدیریت مصرف آب کشاورزی در سطح کشور است.

در سال گذشته، برنامه هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت ۱۱ استان اجرایی شده و در سال جاری نیز این طرح در استان خوزستان به همراه ۱۰ استان دیگر در حال اجراست.

یکی از رویکردهای اصلی در بحث سامانه‌های نوین آبیاری ارتقای کمی و کیفی آبیاری اراضی کشاورزی است که برنامه‌های مختلفی به همین منظور در سال‌های اخیر اجرایی شده است.

سهم خوزستان در این طرح ملی ۱۵۰ هکتار است که در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب و ارتقای راندمان آبیاری، کشت و صنعت نیشکری از ۲ سال پیش، اقداماتی را انجام داده‌اند، به همین دلیل، پایلوت‌های هوشمندسازی سامانه‌های آبیاری در این واحدها اجرایی می‌شود.

صرفه جویی در مصرف آب، افزایش راندمان آبیاری و بررسی عملکرد محصول و در نهایت افزایش بهره‌وری از اهداف این طرح است که کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی به دلیل اینکه اولین واحد نیشکری است که سامانه آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در آن اجرایی شده، به‌عنوان یکی از واحدهای نیشکری برای اجرای پایلوت آبیاری هوشمند در سطح ۵۰ هکتار در نظر گرفته شده است./تسنیم

استقبال پرشور مردم ایذه از رئیس جمهور

رئیس جمهور در جمع پرشور مردم ایذه حضور یافت.

دیدار مردمی سید ابراهیم رئیسی امروز ۱۸ اسفندماه در ایذه با حضور جمع کثیری از مردم ولایت مدار این شهرستان در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که با حضور جمعی از مردم شهرستان ایذه در مصلی این شهر برگزار می شود، خیابان های منتهی به محل برگزاری مراسم، مملو از جمعیت پرشور مردم شهیدپرور ایذه است و استقبال در حدی است که هنوز رئیس جمهور وارد مصلی نشده است.

همچنین مردم در حال سردادن شعارهایی در حمایت از انقلاب اسلامی و نظام هستند تا بار دیگر دلدادگی خود را به ایران و جمهوری اسلامی ثابت کنند.

حضور رئیس‌جمهور در بین مردم ایذه

 دستور رئیسی برای انتقال آب سد کارون ۳ به ایذه/ وزیر نیرو سریعا اقدام کند/ مبادا بشنوم ادارات رشوه می‌گیرند

رئیس جمهور از مسئله آب به عنوان مشکل اصلی منطقه نام برد و گفت: انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه ضرورت قطعی است و در این سفر وزیر نیرو این مسئله را بررسی کرده و به مردم اطلاع دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در جمع مردم ایذه با قدردانی از استقبال باشکوه مردم و ابراز خوشحالی و خر‌سندی از حضور در جمع صمیمی و باشکوه و محبت مردم ایذه اظهار داشت: بنده به عنوان طلبه خدمتگزار، ارادت ویژه‌ای به مردم و ولایت دارم و حافظ خون شهیدان، ایثارگران خواهیم بود.

رئیس جمهور با اشاره رشادت‌ها و ایستادگی مردم این منطقه به ویژه ایل بختیاری در دفاع مقدس افزود: مردم این منطقه ارزش های ملت را حفظ کرده‌اند، تاریخ این خطه گواه بر این است که مردم این سرزمین در مقابل زیاده‌طلبی‌ها ایستادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ایل بختیاری نشان داده‌اند که غیرت در این مردم موج می‌زند و علاقمند به دین، ارزش‌ها و‌ استقلال ایران بوده‌اند، تصریح کرد: حضور مردم این منطقه در دفاع مقدس بسیار روشن است؛ مردم عزیز بختیاری در دفاع مقدس مقاومت کردند و‌ با غیرتمندی و رشادت اجازه دست درازی به خاک ایران را ندادند.

رئیس جمهور گفت: غیرت در این مردم موج می‌زند، حضور لرها و بختیاری‌ها در دفاع مقدس، حضور بسیار روشنی بود. 330 شهید عالیقدر این سرزمین، جانبازان و سرداران سرافراز این خطه گواه بر این است که مردم عزیز بختیاری چگونه مقاومت و ایستادگی کردند.

رئیسی با بیان اینکه دشمن قصد فتنه‌انگیزی در این منطقه را داشت، اضافه کرد: مردم این منطقه با هوشیاری تمام توطئه های دشمنان را نقش برآب کردند و اجازه ندادند دشمن در این منطقه توطئه ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه جوانان این مرز و بودم سرمایه های بزرگ کشور و امیدهای آینده ایران هستند، ادامه داد: مردم این سامان پشتوانه عظیم انقلاب اسلامی بوده اند و هستند.

رئیسی با بیان اینکه در دور نخست سفرهای استانی قصد داشتیم حتما به این منطقه بیایم اما وضعیت کرونایی این اجازه را نداد، عنوان کرد: خدا را شاکرم که امروز توفیق داد تا در جمع شما حاضر شوم.

رئیس جمهور با بیان اینکه کارهای بسیاری در استان خوزستان انجام شده است، اظهار داشت: همه ایرانی‌ها به خوزستان، به عنوان استان شهدا، مدافعان کشور، جانبازان، ایثارگران و مرزبان مدیون هستند.‌

وی از مسئله آب به عنوان مشکل اصلی منطقه نام برد و گفت: مسئله آب موضوع مهم منطقه است، قبل از سفر به شهرستان از مسئولین وضعیت آب را پیگیری کردم، و باید سریعا به این موضوع رسیدگی شود؛ انتقال آب از سد کارون 3، به دشت های ایذه برای آب شرب و آب کشاورزی ضرورت قطعی است و مردم بدانند این انتقال آب تسریع خواهد شد و در این سفر وزیر نیرو این مسئله را بررسی کرده و به مردم اطلاع دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشاورزی و دامداری منطقه تقویت می‌شود، تاکید کرد: مسئله کار و اشتغال در این منطقه مسئله مهمی است؛ دامداری و کشاورزی در این خطه جز محورهای کار ایل بختیاری بوده  و انشالله وضعیت کشاورزی و دامداری منطقه تقویت خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح فولادی ورق با سرمایه‌گذاری شرکت های ایمیدرو، و فولاد اهواز و چند شرکت بزرگی که می‌توانند در اینجا سرمایه‌گذاری کنند باید تسریع شود، گفت: مقدمات را باید استاندار و وزیر صمت فراهم کنند تا سریعا صنعتی که می‌تواند اشتغال ایجاد کند در این منطقه انجام‌گیرد.

رئیسی با بیان اینکه موضوع ورزش و کشتی در ایذه و منطقه  ایل بختیاری مهم است و اختصاص سالن مناسب و سالن چند منظوره برای بانوان اهمیت دارد و انشالله فضای مناسب برای ورزش بانوان فراهم خواهد شد، اضافه کرد: اعتبارات لازم برای فعالیت بیش از 200 نفر از کسانی که برای فعالیت در بخش گلخانه‌ای اعلام آمادگی کردند، فراهم خواهد شد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به باستانی و تاریخی بودن ایذه اظهار داشت: باید اقتصاد گردشگری در این منطقه فعال شود و حتما دولت برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مساعدت خواهد کرد و کمک می‌کنیم تا مردم این منطقه از اقتصاد گردشگری بهره‌مند شو‌ند.

رئیسی به راه‌های ارتباطی استان اشاره کرد و گفت: مسئله راه‌های ارتباطی برایمان مهم است و حتما در این سفر توجه ویژه به آن خواهیم داشت.

وی خطاب به جوانان از "ازدواج، اشتغال و مسکن" به عنوان 3 اولویت مهم دولت نام برد و گفت: ما برای این منطقه برنامه ریزی کرده‌ایم که با کمک شما مردم پرتلاش، وام ازدواج و اعتبارات دولتی، فراهم کردن زمینه کار و واگذاری اراضی برای ساخت مسکن در دستور کار دولت و مسئولان خوزستان به عنوان اولویت قرار دارد.

رئیس جمهور خطاب به مردم منطقه ایذه خاطرنشان کرد: سرمایه این منطقه سرمایه فرهنگی ایل بختیاری است و آداب و رسوم ارزشمند شما که همواره با عتقادات دینی و فرهنگی گره خورده است باید توسط شما حفظ شود و تاکید می‌کنم در کنار مشکلات اقتصادی باید مسایل فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه حضورم در منطقه شعاری نخواهد بود بلکه بنا دارم توام با کار و تلاش باشد، اضافه کرد: اگر مردم مطالبه ای دارند حتما باید در دستور کار قرار گیرد و به آنچه را مردم بخواهند دولت اجرایی خواهد کرد و به مدیران دولتی هم می‌گویم ادارات باید نماد کارآمدی باشند و گره‌گشای کار مردم باشند و وقتی کسی در ادارات حضور پیدا کرد احساس گره‌گشایی داشته باشند؛ مبادا بشنوم روابط ناسالم جای روابط سالم را گرفته باشد و ادارات رشوه می‌گیرند یا فساد نفوذ کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ناسالم، رشوه، فساد، رابطه ناسالم در ادارات قابل پذیرش دولت نیست، خاطرنشان کرد: اجازه نمی‌دهم رشوه و فساد در سیستم اداری کشور نفوذ کند چراکه اراده بنده و همه دولتمردان خدمت بی منت، صادقانه و بی چون و چرا به مردم است.

رییسی

اولین پروژه آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند در شوشتر افتتاح شد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سفر خود به استان خوزستان به شهرستان شوشتر سفر کرد.

و بر این اساس اولین پروژه «آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند»، با حضور رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در مجتمع کشت و صنعت کارون واقع در شوشتر به بهره‌برداری رسید.

این پروژه در فاز اول در سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار و در فاز دوم در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار اجرا خواهد شد.

تامین آب ایذه از سد کارون ۳ تسریع یابد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع باشکوه مردم ایذه با اشاره به مشکلات تأمین آب شرب برای مردم منطقه اظهار کرد: انتقال آب از سد کارون ۳ به شهرهای ایذه، باغملک، رامهرمز و … تسریع می‌یابد و وزیر نیرو همراه من است در این سفر تا این مساله را تسریع دهد.

وی افزود: طرح انتقال آب به ایذه و باغملک به عنوان یک ضرورت با اولویت حتماً مورد تاکید است و همه موانع آن مترفع می‌شود تا آب به سرعت به مردم منطقه برسد.

رئیسی به مساله بیکاری در ایذه اشاره کرد و گفت: مردم این منطقه و ایل بختیاری از دیر باز در بحث کشاورزی و دامداری فعال بوده‌اند و دولت برای رفع مشکل بیکاری مصمم است که از توسعه کشاورزی و دامداری حمایت کند و این مشاغل را تقویت کند.

رییس جمهور در شوشتر: بیش از ۸۰ درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است

رییس جمهور بر کاهش مصرف آب با اجرای طرح آب رسانی زیر سطحی تاکید کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در آئین بهره برداری از طرح آبیاری زیرسطحی خوزستان در کشت و صنعت کارون شوشتر در جمع خبرنگاران بیان کرد: طرح آب رسانی زیر سطحی با توجه به اقلیم ما برای کشور طرح بسیار مهمی است، زیرا با با استفاده از روش علمی مصرف آب کشاورزی در کشور کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه کاهش مصرف آب به یک سوم و افزایش تولید محصول از مزایای اجرای طرح مذکور است، افزود: بیش از ۸۰ درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است و این کار در کشت و صنعت نیشکر تجربه موفقی است که باید در بخش‌های کشاورزی خرد نیز به کار گرفته شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید طرح آبیاری زیرسطحی در همه مزارع کشاورزی کشور اجرایی شود، گفت: با استفاده از روش‌های نوین، قیمت تمام شده اجرای طرح آبیاری زیرسطحی می‌تواند برای کشاورزان سراسر کشور صرفه اقتصادی داشته باشد.

اداره ملت ایران بر دشمنان فایق آمده است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوزستان در اهواز اظهار کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های مهم اقتصادی در استان خوزستان هستیم. به برکت دستان مهندسان، مشاوران و کارگران عزیز، چه کارهای بزرگ ایجاد کردند و افتخار آفریدند.

وی افزود: همه این افراد تشکر می‌کنم که در هوای گرم استان خوزستان به صورت شبانه روزی تلاش کردند و این اقدامات بسیار بزرگ را انجام دادند تا این فعالیت‌های به جهش اقتصاد کشور کمک کند.

رئیسی گفت: اجرای منویات رهبری را دشمن نمی‌خواهد، رشد تولید و ایجاد اشتغال را دشمن نمی‌خواهد اما شما اراده کردید و رخ داد. این شما هستید که ملت ایران را پیروز کرده‌اید و در میدان جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران و مجموعه‌های صنعتی و تولیدی، این اراده بر اراده دشمنان فائق آمده است.

توسعه میدان آزادگان در چند ماه آینده تکمیل می‌شود

جواد اوجی در حاشیه بازدید از میدان‌های غرب کارون در جمع خبرنگاران بیان کرد: با امضای قراردادهای توسعه‌ای و راه‌اندازی پروژه‌های تازه در منطقه غرب کارون، دست شرکت ملی نفت ایران برای ایجاد اشتغال در این مناطق به‌ویژه در استفاده از نیروهای بومی بازتر خواهد شد.

اوجی ادامه داد: هم‌اکنون مقدار برداشت روزانه نفت از میدان‌های غرب کارون حدود ۴۵۰ هزار بشکه و سهم تولید در میدان‌های مشترک سه برابر میدان‌های مستقل است.

وی افزود: توسعه میدان‌های غرب کارون ۲۰ سال پیش مشروط به حضور خارجی‌ها بود، اما امروز هیچ مستشار خارجی در غرب کارون نیست.

وزیر نفت تأکید کرد: در دوران فعالیت دولت سیزدهم غرب کارون متحول شده است و هیچ میدان و طرحی را نداریم که قرارداد آن در این دولت امضا نشده باشد، به طوری که قراردادهای میدان‌های یاران، یادآوران، سهراب و طرح یکپارچه آزادگان را در این دولت نهایی کردیم.

اوجی گفت: همه میدان‌های ما در غرب کارون که در زمره مهم‌ترین میدان‌های مشترک نفتی کشور قرار دارند، در حال تولید هستند و با قراردادهای تازه، برداشت روزانه یک میلیون بشکه‌ای از غرب کارون هدف‌گذاری شده است.

وزیر نفت خبر داد: در دولت گذشته هم اتفاق جدی برای توسعه میدان آزادگان رخ نداد، اما این طرح توسعه‌ای در چند ماه آینده تکمیل می‌شود و با ظرفیت برداشت روزانه ۲۰۰ هزار بشکه‌ای به بهره‌برداری می‌رسد، این طرح مهمترین و بزرگترین طرح توسعه میدان نفتی در ۲ دهه اخیر است.

بهره برداری رسمی از میدان‌های سپهر و جیفر آغاز شد

برداشت نفت از میدان‌های سپهر و جفیر با برگزاری آئینی و حضور سید ابراهیم رئیسی و جواد اوجی در خوزستان به‌طور رسمی آغاز شد که با این اقدام ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید روزانه نفت کشور افزوده می‌شود.

در این آئین از گام نخست میدان‌های سپهر و جفیر بهره‌برداری شد، ارزش کلی قرارداد توسعه میدان سپهر و جفیر ۲.۸ میلیارد دلار است که از این مقدار تاکنون ۳۳۰ میلیون دلار آن هزینه شده است، با اجرای کامل این قرارداد تولید نفت به روزانه ۱۱۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

تاکنون حفاری ۱۲ حلقه چاه در این میدان‌های نفتی تکمیل شده است؛ چاه‌هایی که در لایه فهلیان و در عمق بیش از ۴۶۰۰ متر و با فشار بالای ۱۰ هزار پوند بر اینچ مربع (پام) به مخزن نفتی رسیده‌اند و در همین گام، تولید روزانه نفت بیش از عدد پیش‌بینی شده در گام نخست خواهد بود.

اگرچه قرارداد توسعه این میدان طی سال‌های گذشته و در قالب الگوی تازه قراردادهای نفتی امضا شده بود اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم توسعه این میدان‌ها شتاب معناداری گرفت و امروز گام اول این میدان به بهره‌برداری رسید.

با آغاز فرآیند تولید از این میدان جدید (Green) و ادامه سرمایه‌گذاری شبکه بانکی و شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) در فعالیت‌های توسعه میدان‌ها، گام مهمی در مسیر افزایش تولید نفت خام در کشور برداشته می‌شود.

یک هلدینگ کشاورزی در دزفول بهره برداری شد

هلدینگ کشاورزی رحمت تجارت دزفول با حضور «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسؤولان استانی و محلی جهاد کشاورزی بهره‌برداری و زمینه اشغال ۱۲۰ نفر فراهم شد.

این هلدینگ محصولات کشاورزی را به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می‌کند که قرار است با سفارت روسیه نیز مذاکراتی انجام شود تا صادرات آن دچار خلل نشود.

هلدینگ رحمت تجارت یک مجتمع تولیدی صادراتی است که تمام صنایع تبدیلی و تکمیلی را به صورت متمرکز احداث و راه‌اندازی کرده است.

این شرکت تولیدی و صادراتی در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع در شهرستان دزفول احداث و راه اندازی شده و دارای بخش‌های مختلفی است که به صورت پیشرفته، مجهز و با نگاه ویژه به بخش صادرات احداث شده‌اند.

فاز نخست این هلدینگ یک سردخانه سه هزار تنی ۲ مداره جهت ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی و مواد پروتئینی است.

دیدار رئیس جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و مشاهده تجمع کارگران در ورودی شرکت پاک چوب، علاوه بر دیدار خود با تعدادی از نمایندگان این شرکت، معاون اجرایی و رئیس دفتر خود را برای بررسی مطالبه کارگران به میان آنها فرستاد.

اگر چه برنامه‌های فشرده رئیس جمهور در سفر یک روزه به خوزستان مانع از حضور وی در جمع کارگران هفت تپه شد ولی دستور رئیس جمهور برای حضور معاون اجرایی خود در جمع این کارگران موجی از امید و دلگرمی را میان آنها زنده کرد.

رئیسی

 رئیس جمهور: هیچ عجله‌ای برای افتتاح پروژه‌ها نداریم/ دنبال کار نمایشی نیستیم/ تنش آبی در خوزستان برطرف شد

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات آبی، برقی‌ و فاضلاب خوزستان در شروع به کار دولت سیزدهم گفت: امروز خوزستان به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده و هر روز شاهد افتتاح‌هایی هستیم و بحمدالله در حوزه آبی تنش‌ها بسیار کم شده است.

سید‌ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح 28 پروژه صنعت آب و برق خوزستان اظهار داشت: این استان دارای ظرفیت های فراوانی است و مدیران باید از این ظرفیت ها به درستی استفاده کنند.

وی با اشاره به آب، برق، گاز و نفت افزود: معتقدیم افزایش بهره‌وری بسیار اهمیت دارد و همه مدیران باید این موضوع را محور کارها قرار دهند و توجه داشته باشند آنچه نجام میشود با وضع مطلوب فاصله دارد یا نه و اگر این چنین است حتما فاصله ها را کم کنند.

رئیسی با قدردانی از دست‌اند‌رکاران افتتاح 28 پروژه صنعت آب و برق خوزستان تصریح کرد: امیدوارم مردم از این پروژه‌ها بهره‌مند شود چرا که هدف ما آسایش مردم است و احساس رفاه و آرامش کنند.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات آبی، برقی‌ و فاضلاب خوزستان در شروع به کار دولت سیزدهم ادامه داد: امروز خوزستان به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده و هر روز شاهد افتتاح‌هایی هستیم و بحمدالله در حوزه آبی تنش ها بسیار کم شده است.

رئیسی رکورد زدن کشت گندم در خوزستان، رفع تنش آبی در بسیاری از مناطق، تلاش جهادی برای افتتاح پروژه ها در این استان را ‌مسرت بخش دانست و گفت: دیگر نباید در هیچ شهر و روستایی تنش آبی داشته باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید القای هرگونه ناامیدی را از کشور دور کنیم، اضافه کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب از فتح قله‌ها‌ سخن می‌گویند‌، ما مدیران نباید هرگز خسته شویم.

وی با بیان اینکه امروز 154 جبهه کاری در خوزستان در حال فعالیت است، ادامه داد: بسیاری از پروژه ها که سالیان سال باید به طول می انجامید جوانان این مرز و بوم با کار جهادی یک ساله به اتمام رساندند و این کارها در کشور شدنی است و از همه مسئولان می خواهم تمام پروژه ها را با نهایت دقت به اتمام برسانند لذا باز هم تاکید می‌کنم هیچ عجله‌ای برای افتتاح پروژه‌ها نداریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت سیزدهم به دنبال افتتاح پروژه نیستیم بلکه کیفیت برایمان اولویت دارد، ادامه داد: با مهار آب های مرزی باید سطح داشته آبی را افزایش دهیم؛ این روزها بارشها کمی از نیاز کشور را برطرف کرد، اما نیاز به مدیریت مصرف داریم.

رئیسی مدیریت تولید و مصرف را به مدیران متذکر شد و گفت: اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم و الگویی درست نداشته باشیم هر چه تولید کنیم با مصرف نادرست از بین خواهد رفت به این دو موضوع باید توجه داشته باشیم.

999

 انتقاد رئیسی از مصرف ۸۰ درصدی آب در ‌کشاورزی/ آبیاری زیرسطحی را باید توسعه دهیم

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در آیین بهره‌برداری ‌طرح آبیاری زیرسطحی خوزستان در کشت و صنعت کارون شوشتر اظهار داشت: طرح آبرسانی زیر‌سطحی با توجه به اقلیم ما برای کشور طرح بسیار مهمی است، زیرا با با استفاده از روش علمی مصرف آب کشاورزی کاهش می‌یابد‌.

وی با اشاره به اینکه کاهش مصرف آب به یک سوم و افزایش تولید محصول از مزایای اجرای این طرح است، افزود: بیش از 80 درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است و این کار در کشت و صنعت نیشکر تجربه موفقی بود که باید در بخش‌های کشاورزی خرد نیز به کار گرفته شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: با استفاده از روش‌های نوین، قیمت تمام شده اجرای طرح آبیاری زیرسطحی می‌تواند برای کشاورزان سراسر کشور صرفه اقتصادی داشته باشد.

 کارخانه نورد فولاد آتیه خاورمیانه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید

کارخانه نورد فولاد آتیه خاورمیانه با حضور رئیس جمهور در مجموعه شهرک‌های صنعتی اهواز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، طرح فولاد آتیه خاورمیانه اهواز، با ظرفیت تولید 600 هزار تن، توسط بخش خصوصی و با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اجرا شد؛ محصول تولیدی این طرح، ورقهای فولادی گرم بوده که ارزش سرمایه گذاری در این طرح 50 هزار میلیارد ریال است.

طرح فولاد آتیه خاورمیانه واقع در اهواز برای یک هزار نفر اشتغالزایی کرده است.طرح کارخانه فولاد آتیه خاورمیانه در فاز اول 360 هزار تنی نورد ورق عریض شرکت فولاد آتیه خاورمیانه از سال 1399 آغاز شد.این طرح با مشارکت بانک تجارت و به خدمت گرفتن نیروهای متخصص، مدیران و کارکنان کارآزموده، در یک بازه زمانی برنامه ریزی شده با استفاده از متخصصان داخلی و تامین 70درصد از تجهیزات توسط سازندگان داخلی به بهره برداری رسید.

در فاز دوم که با ساخت کوره دوم تکمیل خواهد شد، ظرفیت تولید به 600 هزار تن در سال می رسد؛ تولید نهایی کارخانه نورد ورق عریض شرکت فولاد آتیه خاورمیانه در دو بخش صنعتی و ساختمانی از سایز 8 تا 100 و با عرض 1800 میلیمتر، و همچنین تولید انواع ورق ها با مختصات 52st و 37St با استاندارد 516 A...Api.. ,Astm و تولید ورق های کم آلیاژ به بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد شد و علاوه بر تامین نیازهای داخلی قادر به ارز آوری قابل توجه برای کشور خواهد داشت.

تولید داخلی این محصول می‌تواند تحول عظیمی در بخش‌های مختلف تولیدات فولادی که در نهایت به محصولات فولادی پایین دستی نظیر ورق عریض و ورق های استیل منجر می شود ایجاد کند.تاکنون پس از شروع آزمایشی این طرح، حدود یک میلیون و 700 هزار تن آهن اسفنجی در این مجموعه تولید شده است.

طرح‌های کارخانه نورد فولاد آتیه خاورمیانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و پروژه مگامدول آهن اسفنجی معروف به زمزم سه متعلق به شرکت فولاد خوزستان درحالی با حمایت دولت سیزدهم آماده بهره برداری رسمی هستند که سهم استان در تجارت خارجی و محصولات فولادی کشور افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

فاز دوم کارخانه فولاد جهان آرا، فاز توسعه کارخانه فولاد شادگان، کارخانه فولاد آتیه خاورمیانه و مگامدول آهن اسفنجی(زمزم) چهار طرح فولادی در استان خوزستان هستند که ارزش سرمایه گذاری آنها به چهار میلیارد یورو رسید.

 رئیسی: مجمع سران الجزایر از ایران برای جمع‌آوری گازهای مشعل تشکر کرد/ در جنگ اراده‌ها بر دشمن پیروز شد‌یم

رئیس جمهور با بیان اینکه متخصصان ایرانی اراده کرده اند تا رشد تولید در کشور اتفاق بیفتد، تصریح کرد: دشمن نمی خواهد اشتغال، رشد تولید و ... در کشور اتفاق بیفتد اما در جنگ اراده ها پیروز شده ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح ‌بزرگ‌ترین کارخانه آهن اسفنجی ایران در خوزستان و بهره‌برداری میادین نفتی" سپهر و جفیر" اظهار داشت: امروز برای من روزی بسیار خوبی بود؛ حضور مشهد شهدای ایران اسلامی برایم بسیار ارزشمند بود. اینجا حماسه و افتخار آفرید.

وی با بیان اینکه امروز در خوزستان شاهد افتتاح پروژه های صنعتی و نفتی به دست با کفایت متخصصان ایرانی هستیم، افزود: جا دارد از تک تک عوامل این پروژه ها که در شب ها و روزهای گرم خوزستان تلاش کردند چنین پروژه هایی را افتتاح کردند نهایت قدردانی را دارم.

 رئیس جمهور با بیان اینکه معنای تولید 2 میلیون تن آهن اسفنجی در سال آن است که اراده قوی صورت گرفته که اشتغال افزایش یابد، گفت: در مجموعه فولادی خوزستان، اراده  کردید که اقتصاد مقاومتی در کشور شکل بگیرد. ایجاد اشتغال، در جهت اجرای منویات رهبر انقلاب و علی‌رغم تبلیغات دشمن در حال انجام است

رئیسی با بیان اینکه متخصصان ایرانی اراده کرده‌اند تا رشد تولید در کشور اتفاق بیفتد، تصریح کرد: دشمن نمی خواهد اشتغال، رشد تولید و ... در کشور اتفاق بیفتد اما در جنگ اراده‌ها پیروز شده‌ایم و اراده مهندسان ایرانی بر دشمن پیروز شد و در عرصه فولادی و نفتی شاهد افتخارآفرینی متخصصان کشورمان هستیم.

وی با بیان اینکه افتتاح این پروژه ها در جهت اقتصاد مقاومتی است که خلاف میل دشمن است ولی شما اراده کردید که این کار انجام شود، گفت: این توانستن نشان آن است که شما می توانید گام هایی بلندتر بردارید.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز شاهد رشد تولید در کشور هستیم، ادامه داد: زمزم 3 بدون کوچکترین دخالت خارجی ها انجام شده که بسیار به این موضوع افتخار میکنیم؛ متخصصان ایرانی "ما توانستیم" را به منصه ظهور گذاشتند.در مسیر نوشته بودید که «ما توانستیم»؛ شهدا به ما آموختند که ما می‌توانیم اما شما اعلام کردید که «ما توانستیم»؛ برای این توانستن به شما تبریک می‌گویم و از شما تقدیر می‌کنم.

وی با اشاره به بکارگیری 115 شرکت دانش بنیان و حدود 50 شرکت داخلی در راه اندازی پروژه فولاد زمزم 3 گفت:آنچه امروز در مجموعه فولاد رقم خورده کاری دانش بنیان است. به‌کارگیری 115 شرکت دانش بنیان و 50 شرکت داخلی کاری ارزشمند است تا این مجموعه کارآمد شود؛ ایرانی‌ها می توانند گام های بلندتری بردارند و از شرکت فولاد می‌خواهم حتما تولید را در این شرکت افزایش دهند و باید تلاش شود تا در خوزستان بیکاری نداشته باشیم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به بهره‌برداری میادین نفتی" سپهر و جفیر" اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری بانک ها در حوزه نفت و معادن بهترین سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه افزایش تولید نفت و گاز برای کشور خبر‌ خوبی است اما باید تلاش شود تا نفت و گاز در مسیری قرار گیرد تا بتواند ارزش افزوده برای کشور ایجاد کند، گفت: باید کاری کنیم که زنجیره تولید در تمام حوزه ها انجام شد.

رئیسی تلاش برای جمع‌آوری گازهای مشعل را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: توانسته‌ایم از هدررفت این ثروت ملی جلوگیری کنیم و دیگر سوخته نمی شود و در شبکه خانگی استفاده می‌شود.‌مجمع سران الجزایر از ایران بخاطر گازهای مشعل تشکر کرد.

وی از وزر‌ای نفت، صنعت و شرکت های نفتی و صنعتی خواست در کنار توجه به وظایف خود، حتما توجه ویژه ای به امور مردم داشته باشند و نباید در کشور به ویژه در خوزستان بیکار داشته باشیم.

رئیسی مسئولیت های اجتماعی وزارتخانه های نفت و صنعت را یادآور شد و گفت: جوان خوزستانی باید احساس کند که از کارخانه فولاد منفعت می برد لذا هر آنچه در این حوزه ها انجام شده را برای مردم گزارش دهید و به درستی برای مردم تبیین کنید.

وی اضافه کرد: رهبری توقع شان و دستورشان به بند طلبه این است که از دانایی و توانایی های کشور برای رشد اقتصادی کشور استفاده شود.باید دانش و دانایی به توانایی ضمیمه شود.

 حضور رئیس‌جمهور در معراج شهدای اهواز/ رئیسی: با تفکر شهدا به سمت پیشرفت در حرکتیم

آیت‌الله رئیسی ریس‌ جمهور امشب در پایان برنامه های سفر استانی به خوزستان، ‌در معراج شهدای اهواز حضور یافت و به مقام شهدا ادای احترام کرد.

رئیسی امشب در پایان برنامه‌های سفر استانی به خوزستان، ‌در معراج شهدای اهواز حضور یافت و به مقام شهدا ادای احترام کرد.

رئیس جمهور همچنین در معراج شهدای اهواز پیکر پاک و مطهر 37 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس را زیارت کرد.

 رئیسی در معراج شهدای اهواز با کاروان‌های راهیان نور و زائران شهدا دیداری چهره به چهره داشت.

رئیس جمهور همچنین در جمع راهیان نور با اشاره به حماسه‌سازی های دوران دفاع مقدس گفت‌: «خودباوری و ما می توانیم» درس بزرگ شهدا در دوران دفاع مقدس و پس از آن به ملت ایران است و امروز در سایه همین تفکر، اراده مردم و جوانان ایران اسلامی، کشور به سمت پیشرفت، نوآوری در حرکت است.

 حضور رئیس‌جمهور در معراج شهدای اهواز/ رئیسی: با تفکر شهدا به سمت پیشرفت در حرکتیم

رئیسی ریس‌ جمهور امشب در پایان برنامه های سفر استانی به خوزستان، ‌در معراج شهدای اهواز حضور یافت و به مقام شهدا ادای احترام کرد.

رئیسی امشب در پایان برنامه‌های سفر استانی به خوزستان، ‌در معراج شهدای اهواز حضور یافت و به مقام شهدا ادای احترام کرد.

رئیس جمهور همچنین در معراج شهدای اهواز پیکر پاک و مطهر 37 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس را زیارت کرد.

 رئیسی در معراج شهدای اهواز با کاروان‌های راهیان نور و زائران شهدا دیداری چهره به چهره داشت.

رئیس جمهور همچنین در جمع راهیان نور با اشاره به حماسه‌سازی های دوران دفاع مقدس گفت‌: «خودباوری و ما می توانیم» درس بزرگ شهدا در دوران دفاع مقدس و پس از آن به ملت ایران است و امروز در سایه همین تفکر، اراده مردم و جوانان ایران اسلامی، کشور به سمت پیشرفت، نوآوری در حرکت است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها