برنامه سفر هشتم رییس جمهور به خوزستان

کد خبر: 1279247

استاندار خوزستان گفت: آیت الله رئیسی رییس جمهور در هشتمین سفر خود در روز جمعه به استان علاوه بر افتتاح رسمی تعدادی از طرح‌های اقتصادی و عمرانی با مردم برخی شهرهای استان دیدار خواهد کرد.

برنامه سفر هشتم رییس جمهور به خوزستان

استاندار خوزستان گفت: آیت الله رئیسی رییس جمهور در هشتمین سفر خود در روز جمعه به استان علاوه بر افتتاح رسمی تعدادی از طرح‌های اقتصادی و عمرانی با مردم برخی شهرهای استان دیدار خواهد کرد.

علی اکبر حسینی محراب پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای به جزییات برخی از طرح‌های اقتصادی، عمرانی در حوزه آبرسانی و درمان اشاره و اظهار کرد: روز جمعه آیت الله رئیسی از طریق فرودگاه دزفول وارد استان خواهد شد و سپس با حضور در مجموعه صنعتی پاک چوب خوزستان، ضمن بازدید از اقدامات صورت گرفته در حوزه زراعت چوب، طرح کشت و صنعت تخته فشرده در این شرکت به بهره برداری خواهد رسید.

وی میزان سرمایه گذاری انجام شده در کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان که با سفر رئیس جمهور به بهره برداری می رسد را ۶۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این سرمایه گذاری زمینه اشتغال مستقیم و پایدار ۷۰۰ نفر در استان را فراهم کرده است.

استاندار خوزستان گفت: این شرکت با ایجاد جنگل درختان (اکالیپتوس) به مساحت ۵۵۰ هکتار در شهرستان شوش و ایجاد کارخانه ام‌دی‌اف خام و محصولات مرتبط برای ایجاد زنجیره کامل تأمین تولید از کاشت بذر تا نهال و کاشت درخت و پس از آن تولید ام‌دی‌اف خام و روکش توانسته گام مهمی را برای تأمین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید ام‌دی‌اف بردارد و وابستگی به واردات کم کند.

حسینی محراب در بخش دیگری از گفت‌وگو به بازدید رییس جمهور از طرح توسعه آبیاری زیرسطحی در کشت و صنعت‌های خوزستان اشاره کرد و گفت: این طرح در حوزه بهره وری مصرف آب کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است که امیدواریم با توسعه آن علاوه بر حفظ منابع آبی، شاهد عملکرد تولید محصول در استان باشیم.

استاندار خوزستان همچنین به دیدار عمومی آیت الله ریسی در شهر ایذه خبر داد و گفت: همزمان با حضور رییس جمهور در این شهرستان، روند اجرای مصوبات سفرهای قبلی مربوط به این منطقه به ویژه در زمینه آب شرب و کشاورزی، کارخانه اکسید منیزیم، کارخانه تولید ورق گرم فولادی و احداث گلخانه ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حسینی محراب یادآورشد: با تحقق این بخش از مصوبات سفرهای قبلی رییس جمهور به خوزستان، رونق تولید و اشتغالزایی در منطقه شرق استان بهبود می یابد.

وی، سفر به اهواز و افتتاح چند طرح عمرانی و صنعتی را از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور بیان کرد و افزود: بهره برداری از کارخانه فولاد زمزم ۳ و طرح‌های فولادی بخش خصوصی از جمله فولاد آتیه در اهواز انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: زمزم ۳ در فولاد خوزستان، بزرگترین واحد تولید آهن اسفنجی کشور است که با حضور رییس جمهور به بهره برداری می رسد. زمزم ۳ در قدم اول یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد اسفنجی تولید می‌کند.

حسینی محراب یادآورشد: رییس جمهور همچنین قرار است با هدف افتتاح متمرکز چند پروژه وزارت نیرو در حوزه آبرسانی و شبکه فاضلاب در منطقه دارخوین حضور یابد.

وی ادامه داد: افتتاح طرح‌های پتروشیمی، بیمارستان بندر امام خمینی و سفر به مناطق عملیاتی برای حضور میان کاروان‌های راهیان نور، از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به خوزستان است.

وی یادآور شد: برخی از پروژه های دیگر نیز با حضور وزرا و یا به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری خواهند رسید.

آیت الله رئیسی از همان نخستین روزهای تصدی ریاست جمهوری، رفع مشکلات استان خوزستان را در اولویت برنامه‌های دولتِ مردمی قرار داد و از همین رو در این مدت هفت بار در جمع پرشور مردم خوزستان حاضر شده و اکنون خود را برای هشتمین حضور در این استان آماده می‌کند.

رییس جمهور پیش از این در هفتم اردیبهشت امسال برای هفتمین بار در طول دولت سیزدهم به این استان سفر کرده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها