فرهیختگان: نگرانی کارشناسان از برخی اظهارنظرهای بعد از انتخابات/ صدای پای صیانت‌پلاس؟

کد خبر: 1278928

فرهیختگان نوشت: رای آوردن برخی افراد که پیش از این اظهارنظرهای غیردقیقی ناظر به مسائل فرهنگی و اجتماعی داشتند، این نگرانی را تشدید کرده که قرار است دوباره پای طرح‌هایی به مجلس باز شود که حاصل آن چیزی جز تعمیق شکاف‌های اجتماعی میان مردم و مسئولان نباشد.

گروه سیاست سایت فردا - پس از برگزاری انتخابات مجلس برخی از افراد مواضعی در راستای تسویه حساب‌های سیاسی مطرح کرده‌اند که موجب نگرانی مردم و کارشناسان شده است. 

روزنامه فرهیختگان در این باره نوشته: رای آوردن برخی افراد که پیش از این اظهارنظرهای غیردقیقی ناظر به مسائل فرهنگی و اجتماعی داشتند، این نگرانی را تشدید کرده که قرار است دوباره پای طرح‌هایی به مجلس باز شود که حاصل آن چیزی جز تعمیق شکاف‌های اجتماعی میان مردم و مسئولان نباشد. اخیرا و با اظهارنظرهایی که از جانب برخی از افراد نزدیک به این تفکرها مطرح شده می‌توان گفت این نگرانی چندان بی‌مورد هم نیست. 

در نگاه برخی از این افراد درک وارونه‌ای از خواست مردم و توقع آنها از مجلس وجود دارد تا آنجا که نتایج انتخابات را در حد مخالفت یا موافقت با طرح صیانت تنزل داده‌‌اند، مثال عینی این تفکر و نگاه را می‌شود در متنی که روح‌الله مومن‌نسبت، دبیر ستاد امر به معروف تهران در ویراستی منتشر کرده دید. او درباره نتیجه انتخابات اخیر در ویراستی نوشت: «در تهران و سراسر کشور، اصلی‌ترین مخالفان صیانت از مردم در فضای مجازی، به نحو عبرت‌آموزی توسط مردم تحقیر و حذف شدند. این یعنی آنها که دستور خدا را به طمع رای زیر پا بگذارند، دنیا و آخرت‌شان را باخته‌اند. از طرف دیگر تقریبا همه موافقان صیانت از ایران با عزت وارد مجلس شدند... خبری در راه است.» این اظهارنظرها این نکته را مورد توجه قرار می‌دهد که قرار است با طرح‌هایی که به جای حل مشکلی از مردم، فاصله آنها را با نظام حکمرانی تشدید می‌کند و در ادامه حتی ممکن است منجر به بروز دوباره اتفاقات تلخی مثل 1401 باشد، مواجه باشیم.


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها