روایت همسر آیت‌الله امامی کاشانی

کد خبر: 1278882

همسر آیت الله امامی کاشانی در حالی به نشانه عزا، گوشه ای از چادرش را گِلی کرده که در کنار مزار این عالم فقید اشک می ریزد و سال ها زندگی عاشقانه و خدمات این یار امام (ره) و رهبری به انقلاب اسلامی را مرور می کند.

روایت همسر آیت‌الله امامی کاشانی

مصطفی میرجانیان؛ شامگاه شنبه، آیت ا...امامی کاشانی از چهره های قدیمی و با سابقه انقلاب اسلامی به علت ایست قلبی در منزلش درگذشت ؛ این عالم فقید از یاران امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود و ریاست مدرسه عالی شهید مطهری را نیز به عهده داشت. این عالم متقی صبح امروز و پس از تشییع بر دستان زائران ومجاوران مشهدالرضا در رواق دارالزهد حرم مطهر رضوی در دیار ابدی اش آرام گرفت. طیبه سهائی، همسر آیت الله امامی کاشانی دقایقی پس از خاکسپاری این عالم فقید در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد به روایت سال ها زندگی عاشقانه با او، ماجرای انصراف از نامزدی در انتخابات، افتخار خادمی امام رضا(ع) و دختر بیمارش پرداخت.

آیت الله امامی کاشانی با رفتارش بچه ها را تربیت می کرد

همسر آیت الله امامی کاشانی در ابتدای صحبتش درباره رفتار و منش مدیر مدرسه عالی شهید مطهری گفت: آیت الله امامی کاشانی در خانواده خیلی مهربان بود. او در بین دوستان و آشنایان، همیشه مراقب بود تا دل کسی را نشکند. مدام به من می گفت ببین کسی مشکلی ندارد؟ چطور همین لقمه نان یا لیوان شیر را بخورم در حالی که اطرافیانم مشکلی دارند؟ من هرگز به یادم نمی آید که یکبار سر بچه ها فریاد زده باشد. او با رفتارش بچه ها را تربیت می کرد و به آن ها می گفت هرطور خودتان دوست دارید عمل کنید. بچه هایم پدرشان را دیدند که چه رفتاری با دیگران دارد. آن ها خودشان مهربانی پدر را دیدند. آن لقمه پاک هم تاثیرش را در بچه ها گذاشت. آیت الله امامی کاشانی سال ها در مدرسه مطهری خدمت می کرد و می گفت من همان حقوق درسم را می گیرم. او کارهای زیادی برای طلبه های قم، کاشان و تهران کرد و دنبال کارهای خیر بود.

دختر بیماری که یک برکت بود

همسر آیت الله امامی کاشانی ادمه داد: ما دو دختر و دو پسر داریم. من مدتی را در اوایل زندگی مان قالیبافی می کردم. آخرین فرزندمان و دختر کوچکم به دنیا آمد و بیمار بود. او در این سال ها با ویلچر زندگی می کند. من خیلی اذیت می شدم ولی حاج آقا می گفت این بچه را خدا به من بخشیده است. می گفت این بچه، رحمت است و رضای خدا در همین است. او پس از چندسال یک مرکز توانبخشی دایر کرد و می گفت اگر همین بچه مریض نبود من به فکر می افتادم که این مرکز توان بخشی را بزنم که تا امروز، هزاران بچه بیمار از آن استفاده کنند؟

زندگی اش را وقف انقلاب اسلامی کرده بود

همسر آیت الله امامی کاشانی درباره خدمات این عالم فقید به انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب، دنبال او می آمدند تا در مسجد سخنرانی کند. با این که منبر و سخنرانی را ممنوع کرده بودند ولی او به مسجد قدس می رفت و صحبت می کرد. از عوامل شاه به دنبالش می آمدند و او را می بردند. او می گفت نگران نباش و بعد از دو سه روزی بر میگشت. او اما خسته نمی شد و دائما انقلاب اسلامی را تبلیغ می کرد. وقتی انقلاب شد او مسئولیت های زیادی داشت. اولین کارش مدرسه شهید مطهری بود که امام (ره)بر عهده او گذاشت. مدرسه هم مشکلات زیادی داشت. آیت الله کاشانی از اول با رهبر انقلاب، امام خمینی (ره)، شهید مطهری و شهید باهنر بود. هرکاری داشتند جلساتی را در اوایل روز می گذاشتند تا عوامل شاه مانع شان نباشند. او نیمه های شب به جلسات می رفت و همیشه زندگی اش را برای انقلاب اسلامی گذاشته بود.

افتخار 50 سال خادمی در محضر حضرت رضا (ع)

طیبه سهائی درباره علاقه این روحانی خدوم به امام هشتم گفت: او پنجاه سال خادم افتخاری امام رضا (ع) بود. ماهی یکبار به مشهد می آمد و خدمت می کرد. مدام از امام رضا (ع) صحبت می کرد و علاقه زیادی داشت. اگر کتاب هایش را بخوانید و خطبه هایش را بشنوید، می بینید که او چقدر به امام رضا (ع) و امام زمان (عج) ارادت داشت.

ماجرای دوبار انصراف از شرکت در انتخابات اخیر

طیبه سهائی به ماجرای دوبار انصراف آیت الله امامی کاشانی از شرکت در انتخابات اخیر اشاره کرده و گفت: او ابتدا نماینده مجلس بود و بعدا در شورای نگهبان هم خدمت کرد. مدتی مسئولیت های اداری داشت و همه وقتش را برای انقلاب گذاشت. این انتخابات آخر هم دوبار خدمت حاج آقا رسیدند و خواستند تا نام او را در انتخابات مجلس خبرگان رهبری بگذارند. دوبار با اصرار دیگران قبول کرد که در انتخابات شرکت کند اما بعدا انصراف داد. او می گفت من توان ندارم. وقتی نتوانم کاری کنم باید پاسخگوی مردم و خدا باشم. روز رای گیری هم به خانه آمدند و رای او را گرفتند. کارهای او همیشه از روی برنامه و علاقه امام و انقلاب بود. خدا همه اعمالش را قبول کند. من از او راضی هستم. خدا هم از او راضی باشد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها