امیر واحدی: باز آماد سه فروند هواپیمای آموزشی در پایگاه هوایی شهید اکبری قم

کد خبر: 1278853

سه فروند هواپیمای آموزشی پرستو و بونانزا با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش بازآماد و به چرخه پروازی نیروی هوایی ارتش برگشت.

امیر واحدی: باز آماد سه فروند هواپیمای آموزشی در پایگاه هوایی شهید اکبری قم

سه فروند هواپیمای آموزشی پرستو و بونانزا با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش بازآماد و به چرخه پروازی نیروی هوایی ارتش برگشت.

با حضور امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از مسئولان استانی و فرماندهان نیروهای مسلح استان قم، سه فروند هواپیمای آموزشی پرستو و بونانزا بازآماد پایگاه هوانوردی پایگاه شهید اکبری قم نهاجا با بیش از ۲ هزار نفر ساعت کار فنی و مهندسی در مدت یک سال به چرخه پروازی و عملیاتی نیروی هوایی ارتش افزوده شد.

امیر سرتیپ خلبان واحدی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا با اشاره به اینکه اولین دوره آموزشی و دوره پروازی خلبانان و دانشجویان نیروی هوایی ارتش در پایگاه شهید اکبری برگزار شد؛ گفت: خلبانان در این پایگاه نخستین پروازها را انجام دادند و این پرواز پایه و اساس پرواز و آموزش‌های این دسته از خلبانان جدید نیروی هوایی است.

وی درخصوص باز آماد سه هواپیمای آموزشی در پایگاه شهید اکبری افزود: این پرنده‌ها به دست نیروهای توانمند این پایگاه با وجود تحریم‌های سنگین و بدون وابستگی به خارج و به صورت مستقل باز آماد شده است.

وی تاکید کرد: این بازاماد با همکاری وزارت دفاع صورت گرفت که افتخار بزرگی است که نیروی هوایی با تلاش و کوشش خود صددرصد بحث آماده سازی و بازآماد هواپیماهای جنگی و آموزشی را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با دست توانمند متخصصان نیروی هوایی و با همکاری صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان نیروهای هوایی در بهترین شرایط عملیاتی و به صورت کامل منتظر فرمان رهبر معظم انقلاب هستند.

امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» با بیان اینکه مهندسان بخش فنی زحمات زیادی در حوزه اورهال و آماده کردن هواپیماها می‌کشند و از همه شما تشکر می‌کنم.

وی خطاب به دانشجویان خلبانی تصریح کرد: شما باید در این مکان آموزش فنی، علمی، عملی، رفتاری و اعتقادی را ببینید تا برای مبارزه با استکبار جهانی در میادین حاضر شوید.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه عشق داشتن به خلبانی عامل موفقیت در این شغل است، افزود: شما دانشجویان باید مراقب رفتار، کردار و دانش خود باشید تا در آینده افسری در تراز انقلاب اسلامی ایران بوده و برای کشورمان مفید و موثر باشد.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان و اساتید در تربیت دانشجویان نقش بالایی دارند، تاکید کرد: شما باید از تمامی اخلاق و رفتار اساتید و پیشکسوتان خود الگو بگیرید؛ چرا که در موفقیت شما عزیزان تاثیر زیادی دارد.

امیر سرتیپ خلبان واحدی با بیان اینکه علی رغم تحریم‌ها و کمبودها مهندسان فنی نیروی هوایی ارتش خدمات شایانی به بخش بازآماد (اورهال) هواپیماها می‌کنند، افزود: بازآماد یک هواپیما بسیار سخت است و مهندسان فنی با تمام توان، شجاعانه و انقلابی کار می‌کنند تا و خدا را شاکریم در نیروی هوایی ارتش تمامی هواپیماها توسط مهندسان فنی این نیرو و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال بازآماد است.

مراسم روز درختکاری در ستاد نهاجا و پایگاه هوایی شهید اکبری قم برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن ۱۵ اسفند مراسم روز درختکاری با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش و حجت الاسلام والمسلمین قاضی با کاشت نهال میوه در ستاد نهاجا و پایگاه هوانوردی شهید اکبری قم برگزار شد.

با حضور امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا و جمعی از فرماندهان، مسئولین این نیرو، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری و نیروهای مسلح قم، مراسم روز درختکاری همزمان با ۱۵ اسفند با کاشت نهال میوه در ستاد نهاجا و پایگاه هوانوردی شهید اکبری قم برگزار شد.

امیر سرتیپ واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش امروز (۱۵ اسفند) در این مراسم با بیان اینکه اهمیت حفاظت از منابع طبیعی بر هیچکس پوشیده نیست، گفت: منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار بوده و باید در حفظ این منابع خدادادی تلاش کنیم.

وی افزود: اهمیت حفاظت از منابع طبیعی تا جایی است که خداوند در قرآن کریم چندین مرتبه بر اهمیت آن تاکید کرده و احادیث و روایات فراوانی هم در زمینه اهمیت پاسداری از منابع طبیعی وجود دارد.

امیر واحدی در ادامه با تاکید بر اینکه ضرورت دارد مسأله درختکاری و حفظ محیط زیست به صورت فرهنگ درآید و اهمیت زراعت و کشت و زرع در جهت پاکیزگی هوا و سلامت جامعه تبیین و نهادینه شود.

لازم به ذکر است در این مراسم ۱۲۰ اصله نهال در پایگاه هوایی شهید اکبری و ستاد نهاجا غرس شد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها