حدادعادل: دفاع مقدس سرمایه است

کد خبر: 1278820

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره کتاب‌سال دفاع مقدس گفت: دشمن دنبال تحریف انقلاب و دفاع مقدس است که کاه را کوه می‌کنند و کوه را کاه.

حدادعادل: دفاع مقدس سرمایه است

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره کتاب‌سال دفاع مقدس گفت: دشمن دنبال تحریف انقلاب و دفاع مقدس است که کاه را کوه می‌کنند و کوه را کاه.

اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفند با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، سید محمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سردار سرتیپ دوم بسیجی مهدی امیریان رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و امیر دریادار دکتر حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در تالار خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

حدادعادل در ابتدای این‌مراسم گفت: انقلاب اسلامی چهره سیاسی و فرهنگی جهان را عوض کرد. دفاع مقدس از تأثیرات انقلاب اسلامی است. دفاع مقدس قطعه زرین تاریخ ایران است. قطعه‌ای افتخار آمیز و قطعه‌ای که می‌تواند برای نسل آینده الهام بخش باشد. دشمنان انقلاب تلاش کرده اند ناامیدی را به جای امید بنشانند. این راهبرد دشمن است. دشمن همواره در صدد آن است نسل جوان که قبل از انقلاب نبوده و آن را ندیده و حالا به دلیل تحریم با مشکلاتی مواجه است را نبیند. دفاع مقدس باید بماند و نسل به نسل منتقل شود.

وی افزود: امید یکی از کلیدواژه‌هایی است که رهبرمعظم انقلاب همواره بر آن تاکید می‌کنند. ایمان و امید دو کلیدواژه ای که معظم له در بیانیه گام دوم از آن استفاده کردند نقطه مقابل راهبرد دشمن است. رزمندگان در جبهه باایمان و امید برای حفظ انقلاب فداکاری کرده اند. تدوین کتاب‌های خاطرات اینجا معنا پیدا می‌کند. تدوین این کتاب‌ها مثل استخراج معدن است. اینها موضوع اسناد بالادستی برای ایمان و امید در امروز و فردا می‌شوند که اسناد پایین دستی از آنها استفاده می‌کنند.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در ادامه سخنان خود گفت: سپاه پاسداران یک واقعیت امیدبخش است که با ایمان و امید بعد از انقلاب شکل گرفته است. امروز عرض، طول، عمق، قدرت و تأثیر آن را که بعد از انقلاب از صفر آغاز شده است را ببینید. سپاه در کنار ارتش که از متن مردم بود جنگ را ۸ سال اداره و کشور را حفظ کرد. این ایمان و امید از مرزها فراتر رفته است. افغانستان، فلسطین، یمن و لبنان که مقاومت می‌کنند از نتایج چنین اندیشه و انقلابی است. امام راحل کار بزرگی کردند. کتاب خاطرات یکی از افراد چریکی مسلح قبل از انقلاب را می‌خواندم. این سازمان برای اینکه در ایران انقلاب کنند به جای اینکه به فرهنگ اصیلی که امام آورد بپیوندند به مارکسیست پیوستند. راه و رسم مبارزه در این مکتب را به جوان‌ها دادند و گفتند نمازهایتان را بخوانید و راه و رسم مبارزه را از اینها یاد بگیرید. امام با تکیه بر فرهنگ دینی و سنت تاریخی مردم راه دیگری را آغاز کرد. مردم را به صحنه آورد و انقلاب پیروز شد. این انقلاب نه فقط در ایران در جهان اثر گذاشت و این تازه آغاز ماجرا است.

حداد عادل در پایان گفت: هر چه از ارزش‌های دفاع مقدس کار بشود کم است، چون دفاع مقدس سرمایه است‌. امروز کتاب‌های دفاع مقدس گونه خاصی از ادبیات فارسی شده است. هر کس بخواهد تاریخ این دوره را بنویسد باید بگوید هزاران کتاب داستان و شعر از دفاع مقدس نوشته شده که می‌تواند منشأ فیلمنامه، نمایش نامه و فیلم بشود. نوشتن از هر شهید نوشتن برگی از تاریخ انقلاب اسلامی است. از کسانی که در فرصت بعد از جنگ راوی شدند و خاطراتشان را گفتند تا این واقعیت‌ها ماندگار شود قدردانی می‌کنم. دشمن دنبال تحریف انقلاب و دفاع مقدس است که کاه را کوه می‌کنند و کوه را کاه. دفاع مقدس بخشی از جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب آن را پادزهر در مقابل تحریف دشمن دانستند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها