«فردا» گزارش می‌دهد

سورپرایز دموکراتها برای ترامپ/محاکمه پس از سه شنبه بزرگ

کد خبر: 1277542

دموکراتها بر روی پرونده های قضایی ترامپ تمرکز ویژه ای نموده و معتقدند این تاکتیک ، بهترین روش برای مهار رئیس جمهور سابق آمریکا و تمرکززدایی از کارزار انتخاباتی وی محسوب می شود.

سورپرایز دموکراتها برای ترامپ/محاکمه پس از سه شنبه بزرگ

گروه بین‌الملل سایت فردا - حنیف غفاری : اگرچه رئیس جمهور سابق آمریکا توانست در انتخابات درون حزبی کارولینای جنوبی نیز با اختلافی قابل توجه بر نیکی هیلی نامزد دیگر حزب جمهوریخواه پیروز شود، اما همچنان موانعی بر سر حضور وی در دور نهایی رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 وجود دارد که معطوف به پرونده های قضایی وی است. در این میان سران حزب دموکرات مصمم هستند محاکمه ترامپ را به دستمایه ای جهت کاهش آرای وی در نظرسنجی های عمومی و ایالتی تبدیل کرده وحتی در گامی بزرگ تر، نظر مساعد دیوان عالی ایالات متحده آمریکا را جهت ممانعت از حضور وی در رقابتهای انتخاباتی جلب کنند.به عبارت بهتر، اکنون دموکراتها بر روی پرونده های قضایی ترامپ تمرکز ویژه ای نموده و معتقدند این تاکتیک ، بهترین روش برای مهار رئیس جمهور سابق آمریکا و تمرکززدایی از کارزار انتخاباتی وی محسوب می شود. 

محاکمه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در پرونده پرداخت حق السکوت از روز ۲۵ مارس با انتخاب اعضای هیات منصفه آغاز خواهد شد.دادگاه نیویورک در حالی تصمیم به آغاز محاکمه دونالد ترامپ گرفت که وکلای مدافع نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواستار تعلیق آن به دلیل اختلال زمانی با کارزار انتخاباتی شده بودند. دونالد ترامپ هم‌اکنون نامزد پیشتاز برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ماه نوامبر است. دونالد ترامپ در پرونده دادگاه نیویورک متهم است که با پرداخت حق السکوت در سال ۲۰۱۶ تلاش کرده بود تا مانع از طرح روابط خارج از ازدواج خود با استورمی دنیلز، یک هنرپیشه فیلم‌های مستهجن  شود. 

انتظار می‌رود که محاکمه دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق السکوت در دادگاه نیویورک شش هفته طول بکشد. رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در همین پرونده برای اولین بار مورد تعقیب قضایی قرار گرفت تا به اولین رئیس‌جمهوری سابق این کشور تبدیل شود که پای میز محاکمه کشیده می‌شود. محکومیت ترامپ در این پرونده به تنهایی منجر به عدم حضور وی در رقابتهای انتخاباتی سال آینده نخواهد شد اما قطعا در ریزش آرای وی در نزد رای دهندگان مستقل تا حدودی تاثیرگذار خواهد بود. دونالد ترامپ پس از آن در چند پرونده قضایی دیگر از جمله پرونده فدرال تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰، پرونده تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات همان سال در ایالت جورجیا و پرونده نگهداری غیرقانونی از اسناد محرمانه در فلوریدا تحت تعقیب قرار گرفته است که مهم ترین پرونده وی، مربوط به تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات از طریق هدایت شورش ششم ژانویه 2021 می باشد.پرونده ای که نتیجه محاکمه آن برای رئیس جمهور سابق آمریکا حکم مرگ یا زندگی را خواهد داشت. 

ترامپ از دیوان‌عالی آمریکا خواسته است  در پرونده مصونیت کیفری رئیس‌جمهور به نفع وی مداخله کند اما هنوز اقدامی از سوی دیوان عالی در این خصوص صورت نگرفته است. دونالد ترامپ اتهام‌های وارده به خود را رد کرده است. آغاز محاکمه او در روز ۲۵ مارس به این معنی است که تنها چند هفته پس از برگزاری همزمان انتخابات مقدماتی در چند ایالت که از آن به عنوان «سه‌شنبه بزرگ» یاد می‌شود او باید در جلسات دادگاه در نیویورک حاضر شود.«سه‌شنبه بزرگ» امسال در جدول برگزاری انتخابات مقدماتی آمریکا مصادف با روز پنج مارس است.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها