جوان: تلاش بی‌بی‌سی برای نمایش زنده بودن رجوی

کد خبر: 1277323

جوان نوشت: چرا بی‌بی‌سی در یک اشتباه فاحش و معنادار، ابتدا از تماس خود رجوی با الفیصل خبر می‌دهد در حالی که تماس از سوی سازمان منافقین بوده است؟ آیا پروژه جدیدی به بی‌بی‌سی فارسی در مورد منافقین واگذار شده است؟

جوان: تلاش بی‌بی‌سی برای نمایش زنده بودن رجوی

گروه سیاست سایت فردا - بی‌بی‌سی فارسی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با ترکی الفیصل، رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان سعودی درباره سرنوشت «مسعود رجوی» سرکرده پیشین گروهک منافقین گفتگو کرد. ترکی الفیصل هفت سال پیش در همایش منافقین از لفظ «مرحوم» درباره مسعود رجوی استفاده کرد که موجب شد شایعات در خصوص مرگ اطلاع رسانی نشده رجوی، بیشتر به باور نزدیک شود. 

روزنامه جوان با اشاره به این موضوع نوشته:‌ حال بی‌بی سی سراغ او رفت تا شایعات مرگ رجوی را پاک کند. بی‌بی سی فارسی ابتدا از قول ترکی الفیصل درباره اظهار نظر چند سال پیش خود گفت که اصلاً مسعود رجوی را ندیده است و این‌طور تصور کرده که زنده نیست و بعد از این سخنان خود مسعود رجوی با وی تماس گرفته و اعلام کرده که زنده است و فیصل نیز از او به خاطر این اظهار نظرش عذرخواهی کرده است. 

اما بعد از مدتی بی‌بی سی فارسی خبر خود را تصحیح و عنوان کرد فیصل گفته است که از سوی منافقین با وی تماس گرفته شده و نه خود مسعود رجوی. چرا پس از هفت سال بی‌بی سی باید دنبال بی‌اعتبار کردن آن نقل قول الفیصل باشد؟ چرا بی‌بی‌سی به قرائن و شواهد متعددی که مرگ رجوی را تأیید می‌کند، نمی‌پردازد و در مورد آن‌ها گفتگو نمی‌گیرد؟

چرا بی‌بی‌سی در یک اشتباه فاحش و معنادار، ابتدا از تماس خود رجوی با الفیصل خبر می‌دهد در حالی که تماس از سوی سازمان منافقین بوده است؟ آیا پروژه جدیدی به بی‌بی‌سی فارسی در مورد منافقین واگذار شده است؟

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها