کیهان: ساکنان واشنگتن از حق رای و داشتن نماینده در کنگره محروم‌اند/ انتخابات در ایران به معنای «هر نفر یک رأی» است که در بسیاری از کشورها معنا ندارد

کد خبر: 1275949

کیهان نوشت: در حال حاضر صدها هزار نفر از ساکنان واشنگتن از حق رای و داشتن نماینده در کنگره این کشور محروم هستند و اعتراض‌های آنان در رابطه با نقض ابتدائی‌‌ترین اصل دموکراسی یعنی «هر نفر یک رای»، تاکنون نتیجه‌ای دربر نداشته است.

گروه سیاست سایت فردا - در هفته‌های اخیر بحث بر سر دو موضوع درباره انتخابات شکل گرفته، یکی اصل شرکت در انتخابات و دیگری نحوه انتخاب کاندیدهای مدنظر که هر یک آثار اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی در پی دارند. 

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: چندی پیش پایگاه  اطلاعاتی «worldatlas » در گزارشی نوشت، 22 کشور در جهان هستند که قانون «رای اجباری» را تصویب کرده‌اند؛ از این 22 کشور، 11 کشور به طور جدی این قانون را اجرا می‌کنند و در صورت عدم رعایت آنها مجازات سختی را برای شهروندان در نظر می‌گیرند. 

در حال حاضر صدها هزار نفر از ساکنان واشنگتن از حق رای و داشتن نماینده در کنگره این کشور محروم هستند و اعتراض‌های آنان در رابطه با نقض ابتدائی‌‌ترین اصل دموکراسی یعنی «هر نفر یک رای»، تاکنون نتیجه‌ای دربر نداشته است.  

انتخابات در ایران به معنای «هر نفر یک رأی» است. چیزی که در بسیاری از کشورهای جهان، از جمله برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس و همچنین آمریکا اصلا معنایی ندارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها